تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی
تعلق دادن بودجه بازاریابی برای تمامی کسب وکارها امری مهم و ضروری است،ازطرف دیگر بهره برداری از بودجه بازاریابی در راستای اهداف و چشم اندازهای یک کسب وکار نیز اهمیت زیادی دارد.البته شباهت و تفاوت های متعددی بین دیجیتال مارکتینگ وبازاریابی سنتی است اما در نهایت هدف هردو،بازاریابی یک برندیامحصولات و خدمات یک شرکت ویا حتی ایده مناسب برای جذب بیشترین تعداد مخاطب موجود است.
نقطه مقابل بازاریابی سنتی، دیجیتال مارکتینگ است
در واقع انتخاب مناسب ترین بازاریابی سنتی یا دیجیتال هنوز هم یکی از جنجالی ترین بحث های بین مدیران یک کسب و کار است.اما شما به عنوان صاحب یک کسب وکار، باید اطمینان حاصل کنید که از رقبای خود جلوتر هستید. این بدان معناست که نباید فقط به روشهای قدیمی بازاریابی وابسته باشید. شما باید به فراتر از بحث های معمول بیاندیشید و بدانید که چگونه می توانید از جدیدترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال برای رشد کسب و کار خود بهره بگیرید.
بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی
بازاریابی سنتی چیست؟ بازاریابی سنتی یک روش معمول از بازاریابی است که با روشهای تبلیغاتی مختلف به مخاطبان نیمه هدفمند کمک می کند. عملا نمی توانیم بازاریابی سنتی را نادیده بگیریم و تقریبا می توان گفت شامل تبلیغاتی می شود که روزانه با آنها روبرو می شویم.
بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین از طریق اینترنت یا وسیله الکترونیکی مانند تلفن همراه انجام می شود. هر تجارتی می تواند از بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به بازار هدف خود، در رسیدن به چشم اندازها و تبدیل مخاطبان به مشتری استفاده کند.
تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازار یابی سنتی
دربازاریابی سنتی همه چیز در تبلیغات خلاصه می شوداما در دیجیتال مارکتینگ هیچ یک از محصول،قیمت،مکان و تبلیغات نادیده گرفته نمی شود بلکه از هریک از آنها به شیوه ای منحصر به فرد و حتی گاهی بهتر از بازاریابی سنتی استفاده می شود. امروزه بازاریابی دیجیتال برای یک تجارت بسیار مهم است زیرا اینترنت در حال تبدیل شدن به یکی از پرکاربردترین ابزارها است. تعداد بیشتری از افراد برای انجام فعالیت های روزمره خود، که شامل خرید کالا و خدمات است، وارد فضای دیجیتال می شوند.اگرنگاهی به یک دهه گذشته کنیم می بینیم که که بازاریابی آنلاین بصورت نمایی رشد کرده است. بنابراین وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی می شود، واضح است که دیجیتال مارکتینگ برتر است. بازاریابی سنتی اجازه تعامل مستقیم با مشتریان را نمی دهد، در حالی که بازاریابی دیجیتال سطح بالاتری از تعامل را ارائه می کند. خواه از طریق نظرات رسانه های اجتماعی، خواه از طریق پیام های ایمیل و .... مخاطبان هدف می توانند با شما در ارتباط باشند.همچنین برند شما می تواند از طریق ویدیو، نظر سنجی یا وبینار با مشتریان روابط بهتر و طولانی تری برقرار کند. بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد که مشکلات و نیاز های مشتریان را به خوبی درک کرده و آنها را بدون اتلاف وقت حل کنید.در بازاریابی سنتی از بسیاری جهات محدود هستید اما یکی از بزرگترین محدودیتی که با آن روبروهستید، عدم توانایی فراتر رفتن از مخاطبان منطقه ای یا محلی می باشد اما با استفاده از بازاریابی دیجیتال و دسترسی خود را به شهرهای مختلف یا حتی کشورهای مختلف می توانیدگسترش دهید.
مطالب مرتبط:
- دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
- تکنیکهای بازاریابی و فروش برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق
- بازار کار دیجیتال مارکتینگ
- مقایسه و بررسی دیجیتال مارکتینگ و برندینگ دیجیتال
- بازاریابی از نگاهی متفاوت
برچسب ها: بازاریابی ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی دیجیتال ، دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی اینترنتی