تفاوت برندسازی و مارکتینگ
بازاریابی یا مارکتینگ عبارت است از طیف گسترده ای از برنامه که براساس مخاطب،رسانه و دغدغه های روزانه کسب و کارها خود را باشرایط بازار تطبیق می دهند.برندسازی یا برندینگ فرآیندی منظم است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری استفاده میشود. هدف اصلی از برندسازی یک محصول، خدمت یا سازمان ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است.
تفاوت برندسازی و مارکتینگ
مارکتینگ و برندسازی دو اصطلاح مهمی هستند که در مشاغل جدید علی الخصوص زمانی که می خواهند وارد بازار شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، متخصصان غیر حرفهای و مبتدی اغلب تعاریف این دو کلمه را اشتباه می گیرند و از آن به صورت متقابل بهره می برند.برندینگ و بازاریابی دارای تفاوتهای مشخصی هستند و گاها تصورات غلطی درباره آن ها به وجود آمده است.برندینگ یا برندسازی مربوط به درک و ارتباط عاطفی است که یک تاجر با مشتریان خود ایجاد می کند.به عبارتی می توان گفت برندینگ اساساً یک وعده به مشتریان برای برطرف کردن انتظارات آن ها است. از همه مهم تر،یک برند پیشنهادات ارائه شده در محصولات و خدمات شما را از رقبایتان جداسازی می کند. بنابراین میتواند یک نقطه فروش بی نظیر ایجاد کند. بازاریابی مربوط به چگونگی تبلیغ محصول و خدمات شما به مخاطبان اصلی خودتان است و بخشی جدایی ناپذیر از برند تجاری شما است. وقتی صحبت از بازاریابی در مقابل نام تجاری به میان می آید، بازاریابی به عنوان ابزاری برای ارسال پیام برند شما شناخته میشود.برندینگ به اینکه چرا باید کالا یا خدمتی را تهیه کنید، اشاره دارد،درحالی که مارکتینگ به نحوه انتقال پیامهای داخلی به خارج اشاره می کند.یک برندقولی است که به مخاطبان خود می دهید و زمانی که این وعدهها تحقق می یابند،برندتجاری شما قوی ظاهرمی شود.نام و بیان بصری یک برندتجاری را تحت عنوان هویت برند شما می شناسند. به این دلیل که به شما روشی برای تحقق وعده هایتان ارائه میدهد. بنابراین، برند تولیدی شما باید صادقانه و مطابق با وعده شما باشد. برندسازی یک پروژه کوتاه مدت نیست که شما هنگام شروع کار به آن بپردازید، بلکه یک تلاش مداوم مبنی بر ارزش های شرکت و برای ارتقا و توسعه آن است.مارکتینگ شما باید از برندسازی شرکتتان استفاده کند تا منجر به افزایش وفاداری مشتریانتان شود. به این ترتیب شما می توانید طبق برنامه خود پیش بروید. برندسازی یک سرمایه گذاری مهم در طولانی مدت است. به این دلیل که باعث ایجاد و افزایش مشتریان وفادار و خریدهای مکرر میشود.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- بازاریابی از نگاهی متفاوت
- برندینگ و آشنایی با انواع آن
- تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی چیست؟
- مراحل برندسازی چیست؟
- برندسازی شخصی چیست؟
- مدیریت برند چیست؟
- اهمیت برند در بازاریابی
- استراتژی برندینگ
برچسب ها: بازاریابی ، کسب و کار ، برندسازی ، دیجیتال مارکتینگ ، برندینگ دیجیتال ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مرکز مشاوره در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، مشاور دیجیتال مارکتینگ ، برند ، مدیریت برند ، برندینگ ، استراتژی برندینگ ، مارکتینگ