اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
اینفلوئنسر مارکتینگ شیوه جدید و بسیار مؤثر در تبلیغات دیجیتال است. در این روش برندها با افراد تأثیرگذار یا صفحاتی که طرفداران زیادی در شبکههای اجتماعی دارند همکاری میکنند تا با استفاده از اعتبار نظرات آنها در نزد مخاطبانشان، محصول یا برند خود را تبلیغ کنند.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است که برای استفاده از رهبران اصلی برای هدایت پیام برند شما به بازارهای بزرگ تمرکز دارد. به جای بازاریابی مستقیم برای یک گروه بزرگ از مصرفکنندگان، شما به اینفلوئنسرها مبلغی پرداخت میکنید یا به گونهای آنها را جذب برند خود میکنید که با خواست خودشان برای شما بازاریابی کنند.
انواع اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ اغلب با دو شکل دیگر بازاریابی همسو است،بازاریابی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا. اکثر تبلیغات اینفلوئنسرها دارای نوعی مولفه رسانههای اجتماعی هستند که به موجب آن انتظار میرود اینفلوئنسرها این خبر را از طریق کانالهای اجتماعی شخصی خود منتشر کنند. بسیاری از این تبلیغات همچنین دارای یک عنصر محتوایی هستند که در آن یا شما برای اینفلوئنسرها محتوا درست میکنید، یا اینکه آنها خود محتوا را ایجاد میکنند. اگرچه رسانههای اجتماعی و بازاریابی محتوا اغلب در تبلیغات اینفلوئنسرها نقش دارند، اما مترادف اینفلوئنسر مارکتینگ نیستند.
اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ
اقتصاد اینفلوئنسری، نحوه خرید را برای همیشه تغییر داده است. تقریباً ۶۷ درصد بازاریابان گزارش میدهند که به نوعی در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ فعالیت میکنند. این عدد احتمالاً رشد خواهد کرد زیرا اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی بیشتر در معرض جریان اصلی قرار میگیرند. با افزایش تقاضا، اقتصاد اینفلوئنسر در حال تغییر به سمت راه حلهای سادهتر است و از ابزارهایی مانند شبکههای اینفلوئنسر و حتی برنامهنویسی استقبال میکند تا به برندها کمک کند تا راحتتر اینفلوئنسرها را جذب کنند. بازاریابی دیجیتال معمولی دیگر پاسخگو نمیباشد. بازاریابان باید به محتوای اینفلوئنسر اهمیت دهند زیرا این جایگزینی مناسب برای تبلیغات سنتی است. برندهای هوشمند با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای ایجاد یک ارتباط مداوم با مصرفکنندگان، در حال مبارزه با این مسئله هستند و تشخیص میدهند که توسط افراد مختلف، در زمانهای مختلف، به روشهای مختلف تحت تأثیر قرار میگیرند. به جای کاهش بازده از تبلیغات دیجیتال، بازاریابی اجتماعی و محتوای تجاری، اینفلوئنسر مارکتینگ از گذشته عبور میکند و با تاکید بر روی تعامل و مکالمات مداوم که کسب و کار را پیش میبرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- بازاریابی از نگاهی متفاوت
- بازاریابی محتوا چیست؟
- تفاوت بازاریابی و تبلیغات
- تفاوت بین تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال
- اهمیت بازاریابی اینترنتی و تاثیر آن برکسب وکارها
برچسب ها: بازاریابی ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی دیجیتال ، امایش سلامت سرزمین ، بازاریابی چریکی ، تبلیغات ، بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی وب ، تبلیغات انلاین ، تبلیغات اینترنتی ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی دیجیتالی ، بازایابی شبکه ای ، بازاریابی درونگرا ، بازاریابی مستقیم ، بازاریابی چندسطحی ، اینفلوئنسر ، اینفلوئنسر مارکتینگ ، تبلیغات دیجیتال