اصول راه اندازی کسب و کار چیست؟
کسب و کار مجموعه ای از افراد می باشد با تخصص های مختلف در سازمان که برای هدف مشابهی تلاش می کنند. کسب و کار برای فراهم کردن نیازهای مشتریان به وجود آمده است. مجموعه فعالیت هایی برای به دست آوردن پول و ارزش محصول کسب و کارها به سرعت رشد کرده و بر سر زبان ها می افتند. اما باید برای هر ذره پیشرفت یک کسب و کار تلاش بی وقفه کرد.
اصول راه اندازی کسب و کار چیست؟
مواجهه با بهانه ها: افراد زیادی در دنیا هستند که رویای راه اندازی یک کمپانی و تجارت را در سر می پرورانند اما هرگز این کار را انجام نمی دهند. دلیل آن هم وجود ترس ها و بهانه هایی است که به دلیل قبول نکردن مسئولیت ها دارند و در واقع برای شروع نکردن یک کار و راه اندازی نکردن یک تجارت می توان هزاران دلیل آورد. در بیشتر موارد، صاحبان تجاری ازخطرات این کار می ترسند اما باید بهانه های خود را شناسایی کرده و درصدد رفع آن ها بربیایید. این بهانه ها مانند یک سرعت گیر عمل می کنند و باید یک بار دیگر علایق خود را برای راه اندازی تجارت مرور کنید و راه حلی را برای کنار گذاشتن افکار منفی بیابید.
هرچیزی را جذب کنید: به چیزهایی که از خانواده ، دوستان، متخصصان یا حتی خودتان می شنوید ، گوش دهید. در واقع باید افکار بکر دیگران را بگیرید سعی کنید که ایده هایی را که به دستتان می رسد را در ذهنتان به مرحله اجرا برسانید. تمام منابعی که دارید را یادداشت کنید تا به موقع از آن ها استفاده کنید. زمانی که از شروع کار تجاری خود به دیگران خبر می دهید ، زبان بدن آن ها را به خاطر بسپارید. حتما از آن ها بخواهید که با شما صادق باشند و ایده های خود را مطرح کنند. قدرت توصیه ها و نظرات دیگران را هرگز فراموش نکنید زیرا این افراد از دید یک مشتری نظر می دهند.
یک راه حل بیابید: به جای این که فقط به این فکر کنید که چه چیزی بفروشید ، به راه حل های ممکن هم فکر کنید . زمانی که تجارت شما توانایی حل مشکلات را داشته باشد ، در جذب مشتری موفق تر عمل خواهد کرد ، مثلا ببینید که فلان تجارت چه مشکلی را در محصولاتش دارد و شما سعی کنید که این مشکل را برطرف کنید و یا از به وجود آمدن آن جلوگیری کنید.
ساده بگیرید: اکنون برای خلق یک تجارت ، ایده خاصی را در سر دارید که باید برای اجرای آن دست به اقدام بزنید . در وهله اول باید تجملات و زرق و برق ها را کنار بگذارید و در عوض اجناس خود را ارزان تر بفروشید و به عنوان صاحب یک تجارت و یک فرد تازه کار، سعی کنید که کیفیت خوب را در عین سادگی عرضه کنید و نیازها و انتظارات مشتریان را نیز با دقت برآورده سازید و به ان ها بی توجهی نکنید. ویژگی های بلامصرف و اضافی را از محصولات خود حذف کنید و باعث نشوید که مشتری شما کم شود.
هزینه ها را برآورد کنید: زمانی که یک تجارت را راه اندازی می کنید، باید به ارزش آن و هزینه های موجود فکر کنید هزینه های غیر منتظره را نیز در حین کار در نظر داشته باشید. از بودجه شخصی نیز غافل نشوید حال بعد از در نظر گرفتن همه این موارد می توانید، یک بودجه تجارتی ایجاد کنید.
خودتان را بدون هیج پولی تصور کنید: هیچ پولی یعنی کاملا صفر ، در بین کار ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد که در آن زمان ها هیچ پولی نداشته باشید. این اتفاق برای بسیاری از صاحبان تجاری رخ داده است و کاملا طبیعی می باشد.
هم بسازید و هم به دست آورید: اگر می خواهید که یک بیزینس کوچک را راه اندازی کنید ، شغل کنونی خود را از دست ندهید. این پروسه به زمان نیاز دارد و سعی کنید تا تجارت خود را مرحله به مرحله پیش ببرید. به عنوان یک فرد تازه کار برای درآمد زایی نیاز به زمان بیشتری دارید و در واقع شما باید زمان بیشتری را صرف این کار کنید.
درمورد تجارت خود صحبت کنید: یکی از چالش هایی که صاحبان تجارت با آن مواجه هستند ، این است که نمی دانند باید از کجا فروش را شروع کنند . شاید به اشتراک گذاشتن عقاید و سوال کردن از دیگران کمی برایتان وحشتناک باشد ، مخصوصا این که نوپا نیز می باشید . باید ترس خود را از نظر و عقاید دیگران نسبت به تجارت خود کنار بگذارید و اگر نتوانید مشتریان را متقاعد کنید که از شما خرید کنند و کمپانی شما را حمایت کنند ، قطعا با شکست مواجه خواهید شد. پس تنها راه ممکن این است که با افراد مجرب در این زمینه صحبت کنید و سوالات خود را بپرسید. قطعا این کار راحت نیست اما اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و درصدد رفع مشکلات بربیایید.
در مورد قوانین شروع تجارت اطلاعات کسب کنید: شروع یک کار جدید و یک تجارت نو هیجان انگیز خواهد بود اما رعایت قوانین همیشه سخت است . به هر حال باید این قوانین را بدانید و به آن ها عمل کنید. یکی از قوانین مهم ، ایجاد یک سیستم حسابداری است که باید طبق قوانین پیش برود. به طور کلی قوانین موجود بستگی به نوع تجارت شما دارد که اطلاع از آن ها یک امر واجب و ضروری است.
بین دانایی و اشتیاق خود تعادل برقرار کنید: یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در تجارت ، اشتیاق برای به اجرا در آوردن ایده های تجاری است. اشتیاق در این امر می تواند پروسه رشد تجاری فرد را فراهم کند اما اجازه ندهید که این شور و اشتیاق بیش از حد به شما غلبه کند و روی تصمیمات شما تاثیرگزار باشد. اشتیاق و انگیزه می تواند شما را به جلو ببرد اما علم و دانایی شما را به مسیر درست هدایت می کند ، پس تحقیق کردن را فراموش نکنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- کسب و کار مجازی چیست؟
- کسب وکار و انواع آن
- کسب و کار نوپا چیست؟و ویژگی های آن
- اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کارها
- ویژگی های صاحبان کسب و کار موفق
برچسب ها: اشتغال ، کارآفرین ، کسب و کار ، بیمه بیکاری ، رشت ، استخدام ، کسب و کار اینترنتی ، طرح کسب و کار ، کسب و کار انلاین ، کاریابی کارآفرین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، کسب و کار گیلان ، مشاوره کسب و کار در رشت ، رشد کسب و کار ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، راه اندازی کسب و کار ، صاحبان کسب و کار ، کسب و کار موفق ، خلاقیت در کسب و کار ، کسب و کار کوچک ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، کاریابی رشت استان گیلان ، کاریابی ، کاریابی رشت ، پیشخوان اداره کار ، باشگاه کارآفرین ، رشت گیلان ، کار ، جویای کار ، استخدام رشت ، اخلاق حرفه ای ، مشاوره شغلی ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، پیشکار ، کسب و کار سنتی