بازاریابی انبوه چگونه باعث رونق کسب و کار ما می شود؟
بازاریابی انبوه یک نوع استراتژی بازاریابی است که هدفش جذب قسمت بزرگی از مخاطبان هدایت شده از یه بازار کلی است. این استراتژی صرف نظر از جایگاه تفاوتهای شخصیتی، بالاترین تعداد مشتریان رو هدف قرار می دهد. استراتژی بازاریابی انبوه بر حجم بالایی از فروشها در قیمتهای پایین تمرکز میکنند. طوری که بیشترین میزان در معرض دید قرار گرفتن رو برای محصول مورد نظر به وجود آورند.
بازاریابی انبوه چیست؟
بازاریابی انبوه یک استراتژی پوشش بازار هست که در آن یک شرکت تصمیم میگیرد تفاوتهای بخشهای مختلف بازار را نادیده بگیرد و با یک پیشنهاد یا یک استراتژی، نظر کل بازار رو به خود جلب کند.به طور کلی بازاریابی انبوه یک استراتژی بازاریابی تمایز نیافته است که در آن،سازمان یا شرکت تصمیم میگیرد بازاریابی نیچ یا niche marketing و بخش های بازار را نادیده بگیرد و تلاش می کند تا با یک استراتژی یا یک تلاش، توجه کل بازار را جذب کند. در واقع پیش زمینه این نوع بازاریابی این هست که افراد مختلف و متنوعی وجود دارند که ممکنه از آن محصول برای نیازهای روزانه خودشان استفاده کنند.
ویژگی های بازاریابی انبوه چیست؟
این نوع استراتژی مثل هرنوع استراتژی دیگهای یک سری ویژگی اصلی دارد که برخی از آن ویژگیهای اصلی عبارتند از:
تمرکز روی بخش گستردهای از افراد
پراکندگی محصول
بازده بیشتر در صورت استفاده جمع بیشتر از فلان محصول تبلیغ شده
استفاده از رسانههای جمعی برای پخش پیام عمومی
استفاده اکثر شرکتها از این استراتژی برای ایجاد تصویر برند و یا معرفی محصولات جدید در بازار
انواع روش های بازاریابی انبوه
برای اینکه یک کمپین موفقیت آمیز ر بازاریابی گسترده داشته باشید،تبلیغات باید روی مجموعه نیازهای محصول که برای اکثر مصرف کنندگان در یک بازار هدف مشترک هست،تمرکز کند، برای این نوع تبلیغات بهترهست از روشهای زیر استفاده کنید:
تلویزیون / رادیو
رسانه های اجتماعی
روزنامهها
بازاریابی ایمیلی
مجلات
معایب بازاریابی انبوه
رشد رقابت: در بازار آنقدر سر و صدا وجود دارد که در رقابت چارهای جز تمایز برای جذب مشتری باقی نمی ماند.
بخش های هدف دار سود بیشتری می برند: در طول سالهای زیادی مشخص شده که بخشهای هدفمند به شدت با برند ارتباط برقرار میکنند و به برند وفادار میمانند. در مقابل، اگه شما از بازاریابی انبوه استفاده میکنید و رقیبی از بازاریابی هدفمند پیدا کنید،ممکنه رقیب جایگاه ویژهای در بازار پیدا کند
بازگشت سرمایه بهتر با تحقیقات بازار: تحقیقات بازار طی سالهای گذشته بسیار ساده شده است. که فرم در وب سایت شما، یا یک ایمیل برای مشتریان فعلی خود با CRM که دارید و نیمی از تحقیقات بازار شما با سرمایه گذاری کم انجام می شود بنابراین، شما میدانید که مشتریان شما در آینده چی می خواهند و ر حال حاضر در مارک شما به دنبال چه چیزی هستند.
کاهش هزینه: بازاریابی انبوه یک رویکرد پراکنده هست که مشتری هدفی ندارد. طبیعتاً این استراتژی شامل هزینه بالایی از نظر خرید رسانه و اجرای برنامه بازاریابی هست، اما تبدیلها در این نوع استراتژی زیاد هست. بنابراین در پایان ROI بالاتری به همراه داره و هزینه تبلیغات و بازاریابی رو کاهش می دهد.
مزایای بازاریابی انبوه
مزیت اصلی تبلیغات و فروش به بازار انبوه کارآمدی از لحاظ هزینه و هدف فعالیتها در مقیاس بزرگتر است. همه پیامهای تبلیغاتی که از طریق رسانههای انبوه مانند رسانههای صدا و سیما و رسانههای چاپی نشر مییابند، پتانسیل دست یابی به میلیونها بازدید کننده با یک بار نمایش را دارند. علاوه بر این، صرفه جویی مقیاس میتواند توزیع انبوه محصولات را در مقایسه با حالت آماده سازی و تحویل محصولات به پایگاههای بخشهای خاصی از بازار، با قیمت کمتری انجام دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
برچسب ها: بازاریابی ، کسب و کار ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی چریکی ، بازاریابی وب ، نیچ مارکتینگ ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی دیجیتالی ، بازایابی شبکه ای ، بازاریابی مستقیم ، بازاریابی شبکه ای ، بازاریابی محصول ، بازاریابی انبوه