- ارسال شده در ۱۴۰۰ اسفند ۰۱ ساعت ۱۵:۱۶
- توسط کارشناس
- ۰ نظر
- در شتابدهنده » اشتغال و کارآفرینی
نقش دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار چیست؟
در گذشته صاحبان کسب و کار بزرگترین مانع را تبلیغات دانسته اند.تبلیغات هزینه های سنگینی داشتند از طرفی اطمینان از این که کدام یک از روش های تبلیغات می تواند بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب ایجاد نماید، خود به تنهایی دغدغه ایی را برای آن ها ایجاد می کرد.تا سال ها پیش تبلیغات محیطی مانند بیلبورد،تبلیغات تلویزیون،تیزرهای مختلف و... تمام جایگاه های تبلیغاتی را به خود اختصاص داده بودند.اما امروزه شاهد جلوه دیگری از تبلیغات هستیم که تمامی ما را درگیر خود نموده است و کمتر کسی وجود دارد که از هدفمند بودن آن بی خبر باشد. این شیوه به سرعت جایگزین روش های سنتی شده و محبوبیت خاصی در بین تمامی مردم دنیا پیدا کرد. بسیاری از صاحبان کسب و کار می دانند که دیگر زمان تبلیغات سنتی به گونه های گسترده و پر هزینه به پایان رسیده اما برای ورود به تبلیغات مدرن و بازاریابی های امروزی، از دانش کافی برخوردار نیستند و نمی توانند نسبت به هزینه ای که می کنند بازخورد مناسبی دریافت کنند.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
به کلیه فعالیت هایی که در راستای بازاریابی و جذب مشتری در فضای مجازی انجام می دهید، دیجیتال مارکتینگ می گویند. هرگاه که در یک زمان ومکان مشخص توانستید مخاطبان خود را جذب کنید و یا کالای خود را به فروش برسانید، شما مارکتینگ انجام داده اید. وقتی این عمل در فضای اینترنت انجام شود یعنی مکان مشخصی را انتخاب کرده اید و از ادغام این دو مشخصه به دیجیتال مارکتینگ خواهیم رسید. از گذشته تا کنون روش های مختلفی از دیجیتال مارکتینگ به کار برده شده تا بتوان حداکثر بازدهی را از آن داشت، اما صرفا کسانی موفق شده اند که با ریسک پذیری و آزمون و خطاهای گوناگون به کار خود ادامه داده اند تا نتیجه مطلوب را کسب کنند.
انواع دیجیتال مارکتینگ چیست؟
طراحی استاندارد: بهینه سازی و آماده کردن سایت برای ورود کاربران، به وب سایت خود مانند یک فروشگاه و مغازه نگاه کنید، اگر فروشگاهتان زشت و نامرتب باشد هیچ مشتری به فروشگاه شما مراجعه نخواهد کرد. پس بهتر است قبل از باز کردن فروشگاهتان آن را بهینه کنید، سایتتان باید کاملا کاربر پسند و جذاب باشد تا به محض ورود کاربران به سایت تنها با چند کلیک به هدفشان برسند.
سئوسایت: پس از طراحی استاندارد نیز زمان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا به اصطلاح سئو است که خود آن دارای موارد و استاندارهای بسیاری می باشد.
وبلاگ سازی: وبلاگ سازی یکی دیگر از فعالیت هایی است که بسیاری از مدیران سایت ها انجام می دهند، شما می توانید وبلاگ های بسیاری را ایجاد کنید که زیر مجموعه سایتتان فعالیت داشته باشند و کاربران را از وبلاگ ها به سایت خودتان هدایت کنید.
شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی بخشی جدا ناپذیر از هر کسب و کار موفق است، امروزه یکی از مهم ترین فعالیت های هر سایت، شبکه های اجتماعی آن می باشد و هر چقدر که در این زمینه هوشمندانه تر عمل کنند بازدهی بیشتری دریافت می کنند.
ایمیل مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از عواملی است که توانست به کسب و کارهای فراوانی کمک کند و موجب فروش هر چه بیشتر آنها شد، اگر بیشتر دقت کنید می توانید متوجه شوید که ایمیل مارکتینگ جایگزین تراکت های تبلیغاتی شده است اما هنوز هم هستند سایت هایی که از این قابلیت جذاب استفاده نمی کنند.
اس ام اس مارکتینگ: اس ام اس مارکتینگ جزء اولین مواردی بود که در زمینه دیجیتال مارکتینگ به کارگرفته شد و تاکنون استفاده های فراوانی از آن می شود، اما اگر در انتخاب بانک اطلاعاتی و متن اس ام اس خود دقت لازم را نداشته باشید بی شک بازدهی دلخواه را هم نخواهید داشت.
تبلیغات بنری و کلیکی: حتما شما هم با بنرها و تبلیغاتی که درون سایت ها وجود دارند آشنا هستید، هر سایتی که در زمینه محتوایی و اطلاع رسانی فعالیت می کند دارای تبلیغات بنری و کلیکی است. شما می توانید با پرداخت هزینه آن بنر برندتان را درون سایت قرار دهید و یا به ازای هر کلیک هزینه مشخصی را پرداخت کنید.
نقش دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار
روش ها و تکنیک های بسیاری در بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ وجود دارد اما باید توجه داشته باشید که هر کدام از این روش ها در یک زمان و شرایط خاص اعمال می شوند و ممکن است در برخی از کسب و کارها نیازی به یک سری از این فعالیت ها نباشد. به یاد داشته باشید که اگر دانش کافی را در خصوص این زمینه ندارید و از فردی که متخصص است کمک نمی گیرید، هیچ وقت اندازه هزینه ای که صرف می کنید بازخوردی نخواهید داشت و گاهی هم هزینه هایتان بی فایده خواهند بود.کاربردی ترین روشهای دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
سایت خود را در برخی از آگهیهای آنلاین تبلیغ کنید. مطمئن باشید دیده میشوید.
ایجاد یک فروشگاه اینترنتی بزرگترین کمک را به شما خواهد کرد تا شناخته شوید.
ایجاد باشگاههایی برای مشتریان
ایجاد یک نمایشگاه اینترنتی و آنلاین
ممکن است کسب و کار شما به گونه ای نباشد که از موارد بالا استفاده کنید اما نگران نباشید، برای هر نوع کسب و کاری که وجود دارد یک استراتژی و روشی برای بازاریابی و جذب حداکثری مشتریان وجود دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
- تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی
- تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی چیست؟
- چرا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها ضروری است؟
- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
- انواع دیجیتال مارکتینگ
- مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟
- وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
- استراتژی دیجیتال مارکتینگ
- کاربرد دیجیتال مارکتینگ در توسعه کسب و کار
- چگونه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ طراحی کنیم؟
برچسب ها: کارآفرینی ، بازاریابی ، کسب و کار ، ایمیل مارکتینگ ، بازاریابی دیجیتال ، شتابدهنده ، تبلیغات ، دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی اینترنتی ، کسب و کار آنلاین ، SEO ، سئو ، شتابدهنده دکتر کاربین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، شتابدهنده رشت ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، بازاریابی ایمیلی ، مشاور دیجیتال مارکتینگ ، تبلیغات دیجیتال ، digital marketing