- ارسال شده در ۱۴۰۰ اسفند ۱۱ ساعت ۱۵:۰۴
- توسط کارشناس
- ۰ نظر
- در شتابدهنده » اشتغال و کارآفرینی
مراحل دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ مفهومی برای تحول دنیای تجارت است و کمتر کسی وجود دارد که از اهمیت آن غافل باشد. در واقع دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از تمامی ابزارهای دیجیتال مانند وبسایت، نرم افزار، تبلیغات آنلاین، شبکههای اجتماعی، بازاریابی اینترنتی و سئو برای هدف مشخصی مانند برندینگ و بالا بردن فروش است.مراحل دیجیتال مارکتینگ رای پیشبرد اهداف و داشتن یک چشم انداز کلی در حوزه بازاریابی دیجیتال بسیار مهم بوده و در این میان نباید از تاثیر سئو غافل بود. برخی از افراد در این حوزه سعی میکنند که دیجیتال مارکتینگ را ساده بگیرند و بگویند که این فقط یک روند بازاریابی از طریق کانالهای آنلاین است. اما در واقع بازاریابی دیجیتال بسیار پیچیدهتر و ظریفتر بوده و برای رسیدن به موفقیت، بسیاری از عناصر اساسی مانند قطعات یک پازل در کنار هم قرار میگیرند.
مراحل دیجیتال مارکتینگ
چرخه زندگی دیجیتال مارکتینگ شامل پنج مرحله کلیدی است. هدف از این چرخه این است که شبکه نقاط تماس به اقداماتی که از اهداف کمپین شما پشتیبانی میکند، تبدیل شوند. اما در این میان، مشتریان از اهمیت مراحل دیجیتال مارکتینگ غافل بوده و یک سری انتظارات غیر واقعی از یک کمپین بازاریابی یکپارچه دارند. به عنوان مثال، آنها انتظار دارند که بلافاصله و یا در عرض سه ماه اول نتیجه بگیرند. اما دنیای واقعی بازاریابی دیجیتال، نقشهی دیگری برای رسیدن به هدف برنامه ریزی کرده است. در طی یک کمپین بازاریابی دیجیتال یکپارچه، یک کمپین پنج مرحله از چرخه زندگی را طی خواهد کرد.پنج مرحله دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است:
مرحله setup یا برپایی(صفر تا سه ماه):
ارزیابی نقاط تماس
ساخت محیط آنلاین
برپایی و تاسیس خطوط پایه
برپایی ساختار رسانه دیجیتال
دست یابی به فالوئرها ( دنبال کنندگان)
آغاز به کار روابط
توسعه استراتژی محتوا
ارزیابی رد پای دیجیتال
افزایش تعاملات بین اعضا
شروع نام تجاری
مرحله Tractionیا کشش(4 الی 9 ماه):
تبدیل نقاط تماس به نقاط مکالمه
مورد توجه قرار گرفتن در سایتهای رسانههای اجتماعی
تلفیق تلفن همراه با رسانههای اجتماعی
بررسی و جایگیری در موتورهای جستجو
دستیابی به فروش/عضوهای جدید
دستیابی به تعاملات رهبری فکر اولیه
ایجاد رضایت / بازخورد اعضا
افزایش خدمات به مشتری
مرحله positioning یا موقعیت (10 الی 15 ماه):
تبدیل نقاط مکالمه به نقاط تبدیل
دستیابی به موقعیت در موتورهای جستجو
دستیابی به تعاملات رهبری فکری
کسب درآمد فروش جدید
توسعه وفاداری به برند
مرحله Expansionیا گسترش(16 الی 27 ماه):
تثبیت موقعیت در موتورهای جستجو
ایجاد برخی از شناختها را به عنوان یک رهبر فکری
کسب قدرت برند
کسب جریان مداوم درآمد
و در نهایت در مرحله رشد واقعی برنامه ریزیها بلند مدت شده و در نمای آینده بررسی میشود. بدین منظور باید شبکهها از طریق شبکههای طرفدار و دنبال کننده و جوامع اجتماعی به گسترده، گسترش دهید.
چهار قدم از مهم ترین مراحل دیجیتال مارکتینگ
براي داشتن يك برنامه ديجيتال ماركتينگ موفق باید مباحث مهمی مانند سئو، آنالیز، موقعیتیابی وب، استراتژیها، شبکههای اجتماعی ، اهداف و معیارها را در نظر گرفت. داشتن یک برنامه برای پیشرفت درمراحل دیجیتال مارکتینگ لازم است.
قدم اول تعیین استراتژی کسب و کار:این مرحله از مراحل دیجیتال مارکتینگ،مرحله تعیین استراتژی کسب و کار است. در ابتدای تدوین یک برنامه برای پیشرفت اهداف، باید مشخص شود که برنامه دراز مدت و کوتاه مدت شما برای کسب درآمد چیست؟پس در این قسمت از نقشه راه باید مشخص شود که هدف و برنامه شما چیست؟ بعد از تعیین هدف، باید به سراغ مراحل بعدی مانند بستر مناسب برای شروع تجارت خود بروید.
قدم دوم تعیین و انتخاب بستر مناسب برای کسب و کار:امروزه حتی فروشگاههای فیزیکی هم به فکر داشتن بستر مناسب برای پیشرفت کسب و کارشان در دنیای اینترنت هستند. به همین دلیل، شما به عنوان کسی که در فضای اینترنت دارای کسب و کار خاص خودتان هستید، باید از دور رقابت داغ کسب و کارهای مجازی عقب نمانید. برای اینکار متناسب با فضای کسب و کار و مشتریان خودتان، بستر مناسب را انتخاب کنید. اما در همین ابتدای کار، لازم نیست حتما سایت کسب و کار خود را راهاندازی کنید. شما میتوانید از یک صفحه پرمحتوا از اینستاگرام شروع کنید. ابتدا مخاطبان خود را بشناسید و در همین راستا، به جذب آنها اقدام کنید. از رعایت اصول و الگوریتم اینستاگرام غافل نشوید. در ادامه راه، اگر نیاز به وجود یک سایت در کنار صفحه اینستاگرامی خود دیدید، از داشتن سایت و دردسرهای آن نترسید. با استفاده از سیستم تولید محتوا به آسانی میتوانید سایت خود را راهاندازی کرده و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی مدیریت کنید.
قدم سوم بازاریابی و تبلیغات از مراحل دیجیتال مارکتینگ:این مرحله از مراحل دیجیتال مارکتینگ از جمله مهمترین قدمها برای رسیدن به پیشرفت کسب و کار است. اگر شما حتی صفحه اینستاگرامی خوبی داشته و سایت فروش خود را هم به روز نگه دارید. اما اگر تبلیغات و بازاریابی انجام ندهید یا به روشهای درست انجام ندهید، بیشتر تلاشهای شما بیثمر خواهد ماند. بنابراین نباید از معجزه تبلیغات و بازاریابی غافل ماند. با توجه به بستری که انتخاب کردید، تبلیغات هم متفاوت است. اگر سایت اختصاصی خود را داشته باشید، باید به فکر بازاریابی با ایمیل، بازاریابی محتوا و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) باشید.
قدم چهارم تحلیل و آنالیز داده ها: این مرحله، جز آخرین قدمها در مراحل دیجیتال مارکتینگ است. تا اینجای کار شما بستر مناسب کسب و کار خود را شناسایی کرده و در همین راستا فعالیت را هم شروع کردهاید. اما این پایان کار نیست. نباید بعد از رشد کسب و کار خودتان، آن را به حال خود رها کنید. مهمترین پیشرفتهای یک کسب و کار در مرحله تحلیل و آنالیز دادهها رخ میدهد. در این مرحله با استفاده از دادههای به دست آمده از طریق ابزارهای مختلف باید به بررسی روند کار پرداخت.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
- بازار کار دیجیتال مارکتینگ
- مقایسه و بررسی دیجیتال مارکتینگ و برندینگ دیجیتال
- تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی
- تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی چیست؟
- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
- استراتژی های دیجیتال مارکتینگ
- انواع دیجیتال مارکتینگ
- مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟
- وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
- استراتژی دیجیتال مارکتینگ
- موثرترین رویکردهای بازاریابی دیجیتال
- کاربرد دیجیتال مارکتینگ در توسعه کسب و کار
- چگونه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ طراحی کنیم؟
- اهمیت بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک
- نقش دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار چیست؟
برچسب ها: کارآفرینی ، استارت آپ ، بازاریابی ، اشتغال ، کسب و کار ، بازاریابی دیجیتال ، شتابدهنده ، دیجیتال مارکتینگ ، کسب و کار اینترنتی ، بازاریابی اینترنتی ، کسب و کار آنلاین ، طرح کسب و کار ، برندینگ دیجیتال ، کسب درآمد ، شتابدهنده دکتر کاربین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، استارتاپ رشت ، شتابدهنده رشت ، کسب و کار گیلان ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، استارت آپ موفق ، بازاریابی دیجیتالی ، صاحبان کسب و کار ، کسب و کار موفق ، تبلیغات دیجیتال ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، کار گیلان ، کار