- ارسال شده در ۱۳۹۹ اردیبهشت ۰۷ ساعت ۱۲:۱۱
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در شتابدهنده » اشتغال و کارآفرینی، کسب و کار » تکاپو
تجارت الکترونیک چیست؟
به هرگونه فعالیت و فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکههای کامپیوتری و اینترنت، تجارت الکترونیک گفته میشود، که ما در شرکت مشاوره و کارآفرینی آمایش سلامت سرزمین میخواهیم مزایای این نوع تجارت را برای شما عزیزان شرح دهیم.
مزایای تجارت الکترونیک را میتوان در قالب سه دسته کلی تقسیم کرد:
۱. مزایای تجارت الکترونیک برای سازمان ها
۲. مزایای تجارت الکترونیک برای مصرف کنندگان
۳. مزایای تجارت الکترونیک برای جامعه
مزایای تجارت الکترونیک برای سازمان ها
سازمان ها میتوانند با بهره گیری از تجارت الکترونیک بازار خود را در سطح ملی و بین المللی گسترش دهند، آن هم با حداقل سرمایه. با تجارت الکترونیک سازمان ها میتوانند مشتریان بیشتری برای خود دست و پا کنند، به جستجوی بهترین تولیدکنندگان و تأمین کنندگان بپردازند و شرکای تجاری درخور و مناسبی در اقصی نقاط دنیا بیابند.
تجارت الکترونیک به کمک سازمان ها میآید تا هزینه به انجام رسیدن کارها، توزیع و بازپس گرفتن کالا را کاهش دهد. به علاوه با دیجیتالی کردن اطلاعات آورده شده برروی کاغذ مدیریت آن را ساده تر میکند و از هزینه ها میکاهد.
تجارت الکترونیک در بهتر جلوه یافتن نام و تصویر برند شما در ذهن مخاطبین تأثیر بسزایی دارد.
با وجود تجارت الکترونیک میتوانید خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید.
تجارت الکترونیک فرآیندهای تجاری را تسهیل کرده، به آن ها سرعت بخشیده و بهره وری و کارآیی آنها را افزایش میدهد.
با وجود تجارت الکترونیک دیگر نیازی به کاغذ بازی های بیهوده نخواهید داشت.
تجارت الکترونیک راندمان سازمان را افزایش میدهد. تجارت الکترونیک از سیستم های مدیریت تولید کششی پشتیبانی میکند. در چنین سیستمی تنها زمانی پروسه تولید کلید میخورد که درخواستی از جانب یک مشتری دریافت شود و درست در همان لحظه تولید و متعاقب با آن تجارت شما به جریان میافتد.
مزایای تجارت الکترونیک برای مصرف کنندگان
پشتیبانی ٢۴ ساعته در ٧ روز هفته. مشتریان میتوانند در هر مکانی که باشند و هر زمان که اراده کنند به داد و ستد کالای مورد نظر خود بپردازند یا در خصوص محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت پرس و جو کنند و از قیمت ها اطلاع یابند.
با وجود برنامه ها و نرم افزارهای تجارت الکترونیک کاربران انتخاب های بیشتری در پیش روی خود دارند و محصولات سریع تر توزیع شده، به دست مصرف کننده میرسد.
در برنامه ها و نرم افزارهای تجارت الکترونیک گزینه های بیشتری برای مقایسه و انتخاب محصول بهتر و ارزان تر وجود دارد.
مصرف کننده میتواند نظر خود را در مورد یک محصول خاص اعلام کند، میتواند از اقلام خریداری شده توسط سایرین مطلع شود و پیش از نهایی کردن خرید خود نظر مشتریان دیگر را مرور کند.
با تجارت الکترونیک حراج های مجازی میسر میشود.
سهولت دسترسی به اطلاعات. مشتریان برای دست یافتن به اطلاعات جامع و دقیق مربوط به یک محصول نیازی نیست روزها و هفته ها منتظر بمانند، در عرض چند ثانیه تمام اطلاعات مورد نیازشان نمایش داده میشود.
تجارت الکترونیک رقابت میان سازمان ها را داغ میکند، در نتیجه آن ها برای جذب مشتریان بیشتر تخفیف های قابل توجهی برایشان در نظر میگیرند.
مزایای تجارت الکترونیک برای جامعه
نیازی نیست مشتریان برای خرید یک محصول به مغازه مراجعه کنند، در نتیجه ترافیک و آلودگی هوا کاهش می یابد.
تجارت الکترونیک هزینه های تولید را کاهش میدهد، بنابراین افرادی با توانایی مالی کمتر هم میتوانند به تولید و عرضه چنین محصولاتی بپردازند.
با وجود تجارت الکترونیک دسترسی به محصولات و خدمات در مناطق روستایی و دور افتاده امکان پذیر شده است.
تجارت الکترونیک به کمک دولت میشتابد تا خدمات عمومی از قبیل بهداشت و درمان، آموزش و خدمات اجتماعی را با کمترین هزینه ممکن و به بهترین شکل ارائه دهد.
برچسب ها: آمایش سلامت سرزمین ، حسین متقی طلب ، تجارت الکترونیک