- ارسال شده در ۱۴۰۱ آذر ۲۷ ساعت ۰۴:۲۹
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در کسب و کار » تکاپو
بررسی ۵ شعار تبلیغاتی که از بهترین ها در تاریخ بوده اند.
تبلیغات غلط میتواند عملاً میزان فروش یک محصول را کاهش دهد.
پنج شعار تبلیغاتی از پنج شرکت و موسسه معتبر جهانی که به جرات می توان گفت شعارهای فوق العاده اثر گذار در زمان خود بوده اند.
ده دقیقه از وقتتان را به ما بدهید تا جهان را به شما بدهیم:
این شعار تبلیغاتی ایستگاه رادیویی WINS در نیویورک بود که یک پیشنهاد فوق العاده برای شنوندگان محسوب می شد. این ایستگاه رادیویی با این شعار می گوید شما عجله دارید اما قطعاً تمایل دارید از اخبار جهان مطلع شوید. اگر بتوانید در ابتدای صبح و هنگام رفتن به محل کار خود به رادیوی ما گوش دهید بقیه وقت روزتان را هدر نخواهید داد و در طی مسیر، کلیه خبرهای جهان را خواهید شنید و در وقت شما صرفه جویی می شود.
توجه داشته باشید که یک شعار عالی و برجسته گاهی اوقات باید بطور ضمنی بیان شود چرا که قدرتمند تر از بیان دقیق مسئله است. اگر مخاطب خود بعضی از خط چین ها را در ذهنش به هم متصل کند شعار بطور ماندگارتری در ذهن او خواهد نشست. شعار ایستگاه رادیویی WINS چنین خاصیتی دارد.
ما گزارش می دهیم و شما تصمیم بگیرید:
این شعاری بود که فاکس نیوز از آن استفاده می کرد. کمی با خود فکر کنید! این شعار چه چیزی را در ذهن شما تداعی می کند؟
بسیار از افراد بر این نظرند که خبرگزاری ها همیشه جهت گیری خاصی دارند. فاکس نیوز با این شعار می خواست بگوید ما اخبار دنیا را بدون هیج دخل و تصرفی در اختیار شما می گذاریم و شما خود آن را تحلیل کنید. در واقع با این شعار تلاش می کند که خود را شبکه ای بدون جهت گیری خاص سیاسی معرفی نماید. هر چند که ممکن است بسیاری از افراد این را غیرممکن بدانند چون به هر حال معتقدند که هیچ شبکه ای نمی تواند بدون گرایش خاصی وجود داشته باشد.
قیمت ما از تمام قیمتهای تبلیغ شده کمتر است، در غیر اینصورت یک تشک مجانی می دهیم:
این شعاری است که کمپانی Sit’n Sleep مدتها از آن استفاده می کرد. با این حال که این شعار بسیار احمقانه و غیر منطقی بنظر می رسد ولی برای چرا این شرکت برای چندین سال متوالی از آن استفاده کرد؟
این شعار حداقل یک چیز را خیلی روشن بیان می کند و آن این است که تضمین می کنیم که بهترین قیمت ها را در فروشگاه ما خواهید یافت. بسیاری از مردم در مورد این شعار با جوک و شوخی صحبت می کنند و همین صحبت های شوخی وار باعث شد تا این شعار تا سال ها در ذهن مردم منطقه کالیفرنیای جنوبی بماند.
ارائه خدمات قطعات یدکی ظرف ۴۸
ساعت در هر نقطه از جهان، در غیر اینصورت تمام هزینه ها را کاترپیلار پرداخت می کند:
این شعار باعث شد تا شرکت ماشین آلات سنگین کاترپیلار در مدت کوتاهی به غول شرکت های هم رده خود در جهان تبدیل شود. این شعار به صراحت مشخص می کند که درست در زمانی که به چیزی احتیاج دارید آن را درخواهید یافت و در غیر اینصورت آن را مجانی دریافت خواهید کرد.
همانگونه که می دانید کسانی که در صنعت ماشی آلات سنگین فعالیت می کنند زمان برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که هر ساعت که ماشین آلات انها خاک بخورد ضرر زیادی متوجه آنها خواهد شد و این شعار پاسخ خوبی به این صنعت به حساب می آید.
ده سال عملکرد بدون مشکل:
کمپانی می تگ که تولید کننده ماشین لباسشویی بود با یک آگهی تبلیغاتی که نشان میداد تعمیرکار ماشین لباسشویی می تگ همیشه بیکار نشسته است این شعار را در ذهن های مخاطبان جا داد. مرد تعمیرکار در طول روز همیشه بیکار نشسته بود و حوصله اش همیشه سر می رفت.
این شعار بسیار تاثیرگذار بود و مردم هم دقیقاً همین انتظار را از یک ماشی لباسشویی داشتند و آن چیزی نبود جز اینکه برای مدتی طولانی بتوانند از ماشین لباسشویی خود استفاده بکنند.
راستی شعار شما در کسب و کارتان چیست؟ اگر شعاری برای خود دارید آیا در میان مردم به آن شهرت دارید و وقتی شما در ذهن آن ها می آیید دقیقاً همان چیزی که در شعار خود گفته اید در ذهن آن ها تداعی می شود؟
برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مرکز مشاوره آمایش سلامت سرزمین تماس حاصل فرمائید.
|
مطالب مرتبط:
برچسب ها: کارآفرین ، کسب و کار ، تبلیغات ، کسب درآمد ، تبلیغات فضای مجازی ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، خلاقیت ، خلاقیت در کسب و کار ، تبلیغات آنلاین ، پیشخوان اداره کار ، تبلیغات خلاقانه ، اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی ، کار درخانه ، کسب درآمد میلیونی ، مرکزکاریابی رشت