- ارسال شده در ۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۴ ساعت ۲۳:۰۰
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در شتابدهنده » اشتغال و کارآفرینی
چگونه کار خود را تبلیغ کنیم؟
تبلیغات، موضوعی پیچیده و زمانبر است. وقتی بحث تبلیغ و بازاریابی برای یک فعالیت یا نوآوری خاص در میان باشد، شاید کار سختتری هم در پیش داشته باشید. ولی ما برای شما یک راهنمای پنج مرحلهای به سمت موفقیت آماده کردهایم که هم برای تجهیزات فیزیکی و هم خدمات قابل استفاده هستند.
پتانسیل کسب و کار و راههای یافتن آن
برای تبدیل کسب وکارتان به یک شغل پردرآمد، واضح است که باید متناسب با نیازهای مشتریان حرکت کنید. هرچند ما هم میدانیم که حتی خود مشتریها هم گاهی از نیازهای خود اطلاع ندارند یا نمیدانند چگونه باید به نیازشان پاسخ بدهند. در چنین شرایطی بهترین راه زیر نظر گرفتن بازار، انجام تحقیقات و بررسی رفتار مشتریان است.
همیشه به خاطر داشته باشید که با تغییر نیازهای بازار، شما نیز باید تغییر کنید.
در نظر گرفتن زنجیرهی ارزش
در ابتدا باید بگویم زنجیرهی ارزش به مجموعه فعالیتهایی گفته میشود که توسط آنها به یک موضوع مثل تولید، بازاریابی، خدمات پس از فروش ارزش داده میشود.
در یک پروژهی توسعه، لازم است ایدهها و نظرات متفاوت را بشنوید. برای مثاب در یک پروژهی مربوط به صنعت تکنولوژی، شبکه باید شامل تحقیقات، متخصصان توسعهی تکنولوژی، مشتریان، سرمایهگذاران، تولیدکنندگان، شرکتهای استارتآپ و کاربران نهایی باشد.
مشخص کردن نقشها و مسئولیتها
یکی از نکات کلیدی در موفقیت یک شرکت، مشخص بودن نقشها و مسئولیتهاست. وقتی همه با هم کار میکنند، به اعتماد و گردش آزاد اطلاعات بین اعضا نیاز دارید. اگر بین اعضا رقابت برقرار باشد، اعتمادی به وجود نخواهد آمد.
مدیریت ریسک
وقتی قصد توسعهی کاری را دارید، از حرکت به سمت کار تئوری و آرمایشگاهی تا تبدیل آن به یک کسب وکار و رسیدن به بازار احتمالات و عدم قطعیتهای فراوانی وجود دارد.
با استفاده از عرضهی متوسط به صورت آزمایشی پیش از عرضهی گسترده، مدیریت این ریسکها بسیار آسانتر خواهد بود. در کنار این روش، استفاده از سرمایهگذاریهای عمومی میتواند نقش مهمی در موفقیت شما ایفا کند.در واقع با این کار ریسک از دست رفتن کل سرمایه در هنگام عرضهی گسترده را کاهش داده و دیدی مناسب نسبت به بازار به دست میآورید.
تبلیغات
وقتی از مراحل بالا عبور کنید، تبلیغات کار آسانی خواهد بود. در واقعیت، تبلیغات موثر و موفق تنها به فعالیتهای ما بستگی ندارد. زمانبندی و شرایط بازار نیز باید مناسب باشند. علاوه بر این، تمام اعضای شرکت باید هماهنگ باشند. فرآیند تبلیغات به همکاری بین بخش فروش، بازاریابی، تولید، تامین و مالی نیاز دارد و نمیتواند منتظر به پایان رسیدن تحقیقات بماند.
آیا میتوان از افتادن در تلهها جلوگیری کرد؟
باید مراقب چه تلههایی باشیم؟ در هر کاری، تلهها و دامهای زیادی در هر قدم وجود دارد. به نظر من مهمترین نکته درنظر گرفتن موقعیتهای بالقوه و تقسیم وظایف است. وقتی برای اولین بار کار را در مقیاس صنعتی انجام میدهید، غافلگیریهای زیادی در انتظارتان هستند.
همچنین تصمیمات بازاریابی در زمان درست، میتواند از تصور شما ساختتر هم باشد. ممکن است مجبور باشید به خاطر یک چالش کوچک، کل پروژه را رها کنید. بنابراین باید هر بار آمادهی واکنش نشان دادن و پیدا کردن راهحلهای جدید باشید.صبوری و استقامت در پروژههای بزرگ جزئی جداییناپذیر و مهم است، زیرا گاهی جا افتادن یک کسب و کار جدید به 10 تا 15 سال زمان نیاز دارد.
نتیجه
تجربه ثابت کرده نمیتوانید با اجرای این راهنمای پنج مرحلهای از دام تلهها بگریزید. وقتی چیز جدیدی ایجاد میکنید، باید بپذیرید که لزوما هر ایدهی جدیدی یک کسب و کار موفق نخواهد شد. هرچند اگر تمام توان خود را به کار گرفته و همه چیز را به درستی کنترل کنید، احتمال موفقیت خود را افزایش دادهاید.
مطالب مرتبط:
- بازاریابی محتوا یا content marketing
- بازاریابی B2B و بازاریابی B2C و درک تفاوتهای آنها
- پیشبرد فروش چیست و ۱۶ روش پیشبرد فروش؟
برچسب ها: بازاریابی ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی دیجیتال ، فروش ، تبلیغات