- ارسال شده در ۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۹ ساعت ۲۲:۵۹
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در بازار سرمایه
تکنیکهای بازاریابی و فروش برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق
اعتقاد ما بر این است که هر بازاریاب و فروشنده موفق (و در حالت کلی هر انسانی) همیشه امکان رشد و بهبود در نقشها و مسئولیتهای خود دارد ولی این مهم نیازمند گسترش مهارت و توانمندی است.
ما در مسیر کار خود در حوزهی بازاریابی و فروش چیزهای زیادی یاد گرفتهایم و قصد داریمچند مورد از بهترین تکنیکها را در اختیار شما قرار بدهیم.
بازار را بشناسید
جدای از هر مسالهای، اگر شناختی کافی نسبت به مشتریان بالقوهی خود و شرایط بازار نداشته باشید، نمیتوانید به یک فروشنده یا بازاریاب موفق تبدیل شوید. منظور ما فقط دانستن اسم، عنوان، نام شرکت یا آدرس وبسایتشان نیست، بلکه باید واقعا بفهمید چه موضوعاتی توجهشان را جلب میکند و آنها را به جنبوجوش میاندازد.
روی مسیر درست تمرکز کنید
این یعنی شما باید مسیری متناسببا اهداف خود را شناسایی نموده و وقت و سرمایههایتان را روی افرادی هدر ندهید که هرگز به مشتری تبدیل نمیشوند.
این فرآیند با شناخت مخاطب هدف آغاز میشود. پس از آن باید چالشهای پیش روی آنها و مشکلاتشان و سپس راهحل آنها را پیدا کنید. به این ترتیب زمان خود را در مسیر درست و بر روی هدف درست سرمایهگذاری نمودهاید.
اولویت شرکتتان از خود شما بالاتر است
فروش کاری گروهی است، تیم بازاریابی نیز به تیم فروش کمک میکند. اعضای تیم فروش هوای همدیگر را دارند. هدف کار هر فرد و هر تیم فقط یک چیز است: کمک به رشد کسبوکار.
هروقت میخواهید تصمیمی بگیرید این ایده را در ذهن مجسم کنید. اولویت اول با مشتریان شما، دوم با شرکت، سوم با تیم و در نهایت با خود شماست.
آگاه بمانید
وقتی شرکتتان کوچک باشد، بازدهی میتواند کمک قابل توجهی به کسبوکارتان بکند. همیشه در برابر جریان اطلاعات مربوط به کارهای تیم فروش قرار بگیرید. دادهها هیچوقت دروغ نمیگویند. البته میدانیم که آنالیز داده کار آسانی نیست. پس اگر با این علم آشنایی کافی ندارید، به بررسی گزارشات شش ماهه اکتفا کنید. پس از آن سراغ گزارشات چهارماهه بروید، سپس ماهانه. هدف هر کدام از اینها نمایش اطلاعات از یک پرسپکتیو متفاوت است. با این شیوه تصمیمات سازندهتر و بهتری خواهید گرفت.
از طریق آموزش، اعتماد کسب کنید
وقتی قصد فروش کالا یا خدمات خاصی دارید، جلب اعتماد افراد میتواند کار دشواری باشد. پیشفرض ذهنی اکثر ما باعث ابراز واکنش منفی نسبت به فروشندگان میشود، زیرا معمولا افراد غیراعتمادی هستند. پس لازم است که ابتدا این تفکر را از طریق آموزش از ذهن افراد خارج نمایید تا بتوانید اعتماد را پایهگذاری کنید.
وقتی از آموزش صحبت میکنیم، منظور و مقصود اصلی ما محتوای شماست. از وبلاگ، وبینار، همایش و محتواهای دیگر کمک بگیرید تا دید مردم را تغییر دهید و اعتمادشان را جلب نمایید.
از تیم بازاریابی خود استفاده کنید
لازم است تیمهای فروش و بازاریابیتان با هم هماهنگ باشند. نکات بسیار زیادی وجود دارد که از طریق تعامل این دو تیم قابل انتقال هستند تا شرکت به اهداف کلیاش دست بیابد.
در واقع استراتژیهای بازاریابی به تیم فروش شما برای موفقیت بیشتر کمک شایانی خواهد کرد. ترسیم نقشهی راه، تولید محتوای مناسب برای افزایش فروش و حصول اطمینان از حرکت رو به جلوی شرکت از نتایج چنین روندی خواهد بود.
کلام آخر
هیچگاه درصدد جداسازی تیمهای فروش و بازاریابی برنیایید. به این صورت هر دو تیم در راستای یک هدف فعالیت خواهند نمود: بهبود فروش و موفقیت شرکت. اگر خط تمایز واضحی میان این دو تیم وجود داشته باشد، بازاریابی اطلاعات کافی دربارهی مفید بودن شیوههای کاریاش به دست نخواهد آورد و این مایهی شکست شما خواهد شد.