- ارسال شده در ۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۸ ساعت ۲۲:۵۹
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در بازار سرمایه » بورس
از حراجی اینترنتی چه می دانید؟
حراج های آنلاین به طور موثری یک بازار بزرگ مجازی ایجاد کرده اند که مردم می توانند برای خرید، فروش، تجارت و بررسی کالاهای روز دور هم جمع شوند. آنها مکان های بسیار پرطرفداری و پرترافیکی هستند که می توانید فروش محصولات را بلافاصله و بدون هزینه سربار یا پیش پرداخت،بدون نیاز به کارمند فروش یا توزیع کننده داشته باشید.
میزان ترافیکی که این سایت ها به خود جلب می کنند، حراجی های آنلاین را به مکانی ایده آل برای دسترسی آسان و گسترده تبدیل کرده است.
مراحل فروش کالا در حراجی اینترنتی:
- ۱) انتخاب سایت
اول از همه، شما باید فکر کنید که می خواهید از کدام سایت حراج آنلاین استفاده کنید. برای تعیین اینکه کدام سایت برای محصول شما بهترین است، سه یا چهار سایت برتر را در زمینه خود بررسی کنید.مقادیرموجود و لیست پیشنهادات را بررسی کنید تا ببینید میزان تقاضای محصول شما چقدر است.
۲) انتخاب نوع محصول
پس از بررسی بازار به انتخاب کالایی ک از نظر شما فروش بهتری دارد بپردازید.
۳) چگونگی فروش محصول
نکته بعدی که باید به آن فکر کنید این است که چگونه محصول خود را بفروشید.
۴) انتخاب دسته فروش
دسته های محصول را در سایت های مختلف حراج جستجو کنید تا دید وسیع تری داشته باشید. در حالی که این کار را انجام می دهید، رقابت را در دسته های مختلف بررسی کنید و نگاهی به میزان پیشنهادات داشته باشید. سپس محصولات مشابه را جستجو کنید، مشخص کنید کدام یک از آنها بهترین فروش را دارند و ببینید در کدام دسته ها قرار دارند. شما معمولاً می توانید یک دسته اصلی و یک زیر گروه را انتخاب کنید
۵) ایجاد تبلیغ
هنگامی که تصمیم گرفتید چگونه و کجا محصول خود را لیست کنید، باید توجه خود را به فروش آن معطوف کنید. در مورد بازار هدف خود فکر کنید - چه کسی قصد دارد محصول شما را بخرد و مهمتر از همه، چرا ؟شما باید توجه آنها را به خود جلب کرده و به آنها انگیزه دهید تا از شما خرید کنند.
۶) ایجاد اعتماد
بهترین راه برای معرفی خود به عنوان یک فروشنده قابل اعتماد در حراج آنلاین، داشتن امتیاز بازخورد خوب است.
برای اطمینان از اینکه امتیاز بازخورد خوبی دریافت می کنید، موارد زیر را رعایت کنید:
هزینه حمل و نقل (یا هزینه های اضافی) را در جلو محصول بنویسید.
محصول خود را فوراً تحویل دهید.
دقیقاً همان چیزی را که تبلیغ کرده اید تحویل دهید.
بلافاصله به سوالات خریداران پاسخ دهید .
۷) تست!
شما همیشه باید لیست حراج های خود را آزمایش و تغییر دهید. حتی اگر واقعا خوب باشند، ممکن است دریابید که یک یا دو تغییر ساده، فروش شما را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. با درج لیست های منظم در دو یا سه سایت مختلف حراج شروع کنید و هر بار فقط یک عنصر را تغییر دهید.
کلام آخر
توانایی شما در تعیین قیمت هایی که پیشنهاد دهندگان را جذب می کند، نوشتن تبلیغات جذاب، انتخاب بهترین دسته هایی که بالاترین پیشنهاد دهنده را به خود جلب می کنند و اطمینان حاصل شود که حراج شما با بالاترین حاشیه سود بسته می شود، تأثیر چشمگیری بر موفقیت شما در صحنه رقابت حراج های آنلاین خواهد داشت.