کسب و کار مجازی چیست؟
تجارت مجازی به هر شغلی گفته می شود که کلیه یا بیشتر اقدامات خود را از طریق اینترنت انجام دهد. ممکن است به حضور فیزیکی نیاز داشته باشد یا نداشته باشد - مانند دفتر یا انبار - اما مکان فیزیکی وجود ندارد که مشتریان بتوانند از آن دیدن کنند.
تجارت مجازی چیست؟
یک تجارت مجازی کسب و کاری است که بر روی قابلیت های دیجیتالی خود تمرکز کرده تا حضور فیزیکی خود را کاهش دهد.
یه عنوان مثال، در نمونه های کاملا مجازی،همه کارمندان به طور مجازی کار می کنند و "دفتر مرکزی" هر جاییست که مدیر عامل شرکت در آن زندگی می کند. در نمونه های بسیار کمتر، ممکن است مشاغل مجازی هنوز مرکزی داشته باشند که کارمندان در آن کار می کنند یا ممکن است انباری داشته باشند که کارمندان بسته های ارسال به مشتریان را از آن جا تهیه می کنند.
یک تجارت مجازی چگونه کار می کند؟
همانطور که هرکسی که در یک دفتر کار کرده است می تواند گواهی دهد، اکثر قریب به اتفاق کارها با کامپیوتر انجام می شود که مشاغل مجازی با کاهش هزینه های غیرضروری از آن استفاده می کنند. این استفاده می تواند به طور تقریبی شامل تمام عملکردهای تجاری کسب و کار، مانند توسعه محصول، بازاریابی، فروش و حمل و نقل باشد.
یکی از ساده ترین هزینه ها برای کاهش بسیاری از شرکت ها هزینه های اضافی است که با فضای خرده فروشی همراه است. مشاغل می توانند محصولات خود را با کسری از هزینه ای که با افتتاح فروشگاه خرده فروشی فیزیکی تأمین می شود، به صورت آنلاین بفروشند.بنابراین جای تعجب نیست که خرده فروشی مجازی رایج ترین شکل تجارت مجازی باشد.
در سال 1994، ارائه پروتکل های امنیتی SSL شد که مصرف کننده معمولی در هنگام استفاده از کارت اعتباری خود ایمن بماند.
جوانب مثبت کسب و کار مجازی:
صرفه جویی در هزینه های محیطی: کاهش نیاز به فضای کاری کارمندان و فضای خرده فروشی موجب صرفه جویی در هزینه های سربار مربوط به مشاغل فیزیکی می شود. این هزینه ها شامل اجاره های تجاری ساختمان، قبض های آب و برق، حق بیمه و موارد دیگر است.
انعطاف پذیری: اینگونه سازمان ها می تواند نسبت به تغییرات بازار سریع تر واکنش نشان دهند و خود را به روز کنند.
کارمندان شادتر: کار در خانه تعادل کار / زندگی بهتری برای کارکنان ایجاد می کند.
پایگاه کارمندان بزرگتر: از آنجا که کارمندان می توانند در هر جایی کار کنند، سازمان ها می توانند در مناطق روستایی یا مناطق دارای بیکاری اشتغال زایی کنند.
جوانب منفی کسب و کار مجازی
عدم انسجام نهادی: مستقر شدن کارمندان در مناطق مختلف، با تفاوت های زبانی و فرهنگی احتمالی، می تواند باعث فقدان هویت و فرهنگ منسجم شرکت شود.
مشکلات ارتباطی: عدم تعامل چهره به چهره بین کارمندان و تیم ها می تواند مسائل مربوط به ارتباطات را ایجاد کند.
افزایش احتمال از دست رفتن بهره وری: اطمینان از نظم کاری مداوم از کارکنانی که هنگام کار در خانه از انضباط شخصی برخوردار نیستند دشوارتر است.
برچسب ها: کسب و کار ، کسب و کارهای مجازی