- ارسال شده در ۱۴۰۰ خرداد ۱۲ ساعت ۲۲:۵۹
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در بازار سرمایه
دانستنی هایی از فروشگاه و حراجی آنلاین
حراج چیست؟
حراج سیستمی می باشد برای خرید و فروش کالاها یا خدمات. در واقع فروشنده کالای خود را به مناقصه خواهد گذاشت و آنرا به خیداری که بیشترین پیشنهاد را ارائه دهد، می فروشد. پیشنهاد دهندگان با یکدیگر رقابت می کنند و می بایست پیشنهاد بعدی بالاتر از پیشنهاد قبلی باشد.
حراج در تعریف عمومی
حراج در تعریف عمومی به معنی فروختن محصولی با قیمتی پایین تر از قیمت واقعی می باشد. که مشتریان با ارائه پیشنهاداتی پایین تر از قیمتی که فروشنده تعیین کرده سعی در گرفتن تخفیف از فروشنده را دارند.
روند حراج حضوری/ فروشگاهی
قبل از شروع حراج، به خریداران احتمالی معمولاً یک پیش نمایش برای بررسی موارد فروش و بررسی وضعیت آنها داده می شود. دوره پیش نمایش ممکن است عصر قبل از روز حراج یا چند ساعت قبل از شروع آن اعلام شود. خریداران پس از مشاهده همه موارد و قرار دادن پیشنهادات خود، باید در حراج ثبت نام کنند. مراحل ثبت نام به اطلاعات خریدار مانند شماره تلفن، آدرس و شناسه مانند گذرنامه یا شماره مجوز رانندگی نیاز دارد.
به هر داوطلب ثبت نام شده یک کارت داوطلب با شماره ای داده می شود که برای شناسایی همه شرکت کنندگان استفاده می شود.
حراج دهنده توضیح مختصری از کالای مورد نظر ارائه می دهد و فروشنده حداقل قیمت پیشنهادی را که قبول می کند تعیین کرده کرده است و پیشنهاد از آنجا شروع می شود. سپس پیشنهاد دهندگان پیشنهادات خود را اعلام می کنند، در حالی که هر پیشنهاد بالاتر از پیشنهاد بعدی است. این فرآیند هنگامی که دیگر پیشنهادی وجود نداشته باشد به پایان می رسد. حراج زمانی کامل تلقی می شود که فروشنده بالاترین پیشنهاد را بپذیرد و خریدار هزینه کالاها یا خدمات را پرداخت کند.
حراج آنلاین چیست؟
حراج آنلاین سرویسی است که در آن کاربران حراج یا شرکت کنندگان، محصولات یا خدمات را از طریق اینترنت می فروشند یا می خرند. حراج های مجازی فعالیت های آنلاین بین خریداران و فروشندگان را در مکان های مختلف یا مناطق جغرافیایی تسهیل می کند. سایت های مختلف حراج سیستم عامل هایی را ارائه می دهند که از انواع مختلف نرم افزار حراج پشتیبانی می کنند. حراج آنلاین به حراج مجازی نیز معروف است.
- بدون هیچ کارمند فروش یا توزیع کننده
- بدون نیاز به داشتن وب سایتی از خودتان
- بدون هزینه سربار یا پیش پرداخت
- بدون سرمایه گذاری اولیه (شما بین 2 تا 5 درصد از قیمت فروش نهایی خود را به سایت حراج پرداخت خواهید کرد)
تفاوت حراج حضوری فروشگاهی با آنلاین
برخلاف حراجی های حضوری در حراجی های آنلاین تنها کالاهای لوکس مثل: آثار هنری، عتیقه و غیره ارائه نمی شوند بلکه انواع کالاهای مصرفی، لوازم دسته دوم یا اول به حراج گذاشته می شوند.
در حراجی های آنلاین شما با تنوع بالا و تخفیف های زیاد روبرو هستید.
در حراجی های آنلاین شما می بایست بید خریداری کنید، اما در حراجی حضوری نیاز نیست.
در حراجی حضوری شما با کالاهایی مواجه هستید که ارزششان نسبت به حالت معمول و زمان ساخت آن کالا بیشتر است، اما در حراجی آنلاین کالاهایی قرار داده می شوند که به راحتی قادر به تهیه آنها می باشید که در روش آنلاین با قیمت پایین تر از قیمت واقعی برای فروش ارائه می شوند.
در حراجی حضوری بصورت مشخص از بعضی افراد، برای شرکت در حراج دعوت خواهد شد در صورتیکه در حراجی آنلاین هر فردی قادر به شرکت در آن می باشد.
برچسب ها: حراجی ، فروشگاه آنلاین ، تخفیف