- ارسال شده در ۱۴۰۰ تیر ۰۱ ساعت ۲۳:۰۰
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در
معرفی کار تولید محتوا
هر روز چقدر در معرض محتواهای مختلف قرار میگیرید؟ پاسخ به این سوال کار سادهای نیست، زیرا محتوا همه جا در اطراف ماست. اطلاعاتی که در وبسایتهای مختلف میبینیم، کانالهای شبکههای اجتماعی، روزنامهها و مجلات، تلویزیون و فیلم، تبلیغات، رادیو، ایمیل، همه و همه نمونههای محتوا هستند.
شاید به برخی از این محتواها نیازی نداشته باشیم و ناخواسته در معرض آنها قرار بگیریم. ولی وقتی در پی کسب اطلاعات در خصوص کالا یا خدمت مشخصی هستید، انتظار داریم که محتوایی دقیق، مفید و بهروز دریافت کنیم. در دنیای امروز تولید محتوا و نشر آن کار سادهای است. چالش اصلی در تولید محتوای بامفهوم و پربازده است.
تولید محتوا چیست؟
فرآیند برنامهریزی و ایجاد محتوایی مفید، قابل دسترس و موثر برای کاربران و در فرمت برای شبکههای مشخص، تولید محتوا نام دارد.
چند نیازمندی مشخص در این تعریف وجود دارد:
- - لازم است برنامهای برای نوع محتوایی که میخواهید تولید کنید، داشته باشید.
- - مساله نه تنها نوشتهی شماست، بلکه طراحی شامل فیلم، اینفوگرافی و مدلهای دیداری دیگر نیاز اهمیت زیادی دارد.
- - محتوای تولید شده باید هدف مشخصی داشته باشد.
- - محتوا باید برای کانال مشخصی تولید شده باشد.
این عوامل به ما اطمینان میدهند که محتوایی مفید در کمک به مشتری و در راستای اهداف سازمان تولید نمودهایم.
چرا تولید محتوا مهم است؟
محتوا یکی از داراییهای هر کسبوکار است و چیزی است که به مشتریان، مخاطبان و خوانندگان شما کمک میکند به هدف خود رسیده و اطلاعات موردنظرشان را کسب نمایند. در ادامه به چند دلیل اهمیت تولید محتوا میپردازیم.
ایجاد ارزش افزوده برای مخاطبان
اگر محتواهایی در حوزهی آموزش، راهنما و مقالات تولید میکنید، در واقع در حال ایجاد ارزش افزوده برای مخاطبان و کمک به آنها برای رشد هستید. ارزش افزوده از طریق محتواهایی که در راستای به انجام رساندن یک وظیفهی مشخص نوشته میشوند نیز ایجاد میگردد.
ایجاد برند خودتان (و ایجاد اعتماد)
تفکر مردم دربارهی برند (و محتوای آن) بسیار مهم است، زیرا ممکن است براسا نظر خود، شما را به اطرافیانشان معرفی یا برعکس، از شما انتقاد نمایند. تولید مداوم محتوای باکیفیت و مفید باعث جلب اعتماد مخاطبان میشود.
ایجاد چشمانداز
این نقطه، جایی است که محتوا به عنوان سرمایهی شرکت به چشم میآید. از طریق این محتواها است که میتوانید شهرت کسب نموده تا آوازهتان به گوش مشتریان بالقوه برسد. به خاطر داشته باشید که از طریق محتوای مفید است که میتوانید به جای صرفا فروش، مخاطبین خود را تحت آموزش قرار دهید.
راضی نگه داشتن مشتریان فعلی
تمرکز زیادی بر روی ایجاد محتوا برای جذب مشتریان جدید وجود دارد. ولی باید به مشتریان و مخاطبین فعلی خود نیز خدماترسانی کنید. همیشه گوش به زنگ باشید و موقعیتهای مناسب برای ایجاد ارزش بیشتر را از دست ندهید، این کار یعنی همیشه از استراتژی رشد خود پیروی میکنید.
کلام آخر
هیچ میانبری برای تولید محتوای بامعنی، هدفمند و موثر وجود ندارد. بلکه باید از حداکثر زمان، تلاش و سرمایههای خود در این راستا استفاده کنید. همیشه به محتوا به چشم دارایی خود بنگرید، تنها در این صورت است که توجهی که لایقش هستید را کسب میکنید.