- ارسال شده در ۱۴۰۰ تیر ۰۸ ساعت ۲۲:۵۹
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در شتابدهنده » استارتاپ
چند نکته برای انتخاب نام استارتاپ
انتخاب نام مناسب برای استارت آپ شخصی می تواند تأثیر بسزایی در موفقیت شما داشته باشد. نام اشتباه می تواند نتیجه ای بدتر از عدم برقراری ارتباط با مشتریان نشان دهد. در مقابل ، یک اسم واضح و قدرتمند می تواند در تلاش های بازاریابی و برندسازی شما بسیار مفید باشد.
نام شرکت شما معرف شماست، نامی که برای استارتاپ خود انتخاب میکنید باعث اولین برداشت از کسب و کار شما می شود و این امر نه تنها برای جلب مشتری مهم است بلکه برای دیده شدن توسط سرمایه گذاران و تبلیغ کنندگان و ... نیز اهمیت دارد.
در اینجا چند پیشنهاد مفید در مورد چگونگی انتخاب نام استارتاپ آورده شده است:
یک. از نام های سخت تلفظی پرهیز کنید.
نباید مشتریان را برای پیدا کردن یا به خاطر سپردن نام برند خود گیج کنید . پس اسمی انتخاب کنید که با سادگی تلفظ شود و در ذهن بماند.
دو. یک جستجوی کامل در اینترنت انجام دهید.
بعد از انتخاب نام مورد نظرتان ، آن را در اینترنت جستجو کنید. بیشتر اوقات ، متوجه می شوید که شخص دیگری پیش از شما از آن نام تجاری استفاده کرده است. اگرچه این امر قطعی نیست اما باید حتما بررسی کنید.
سه. برای نام استارتاپ خود یک لوگوی مناسب طراحی کنید.
در برنامه های دارای لوگوی آماده یا به طور کلی در اینترنت سرچ کنید تا برای طرح لوگوی خود ایده بگیرید.
چهار. تحقیق کنید که آیا نام انتخابی گیرایی کافی را دارد یا خیر.
بدیهی است که شما نام خسته کننده ای برای تجارت خود نمی خواهید ، اما همچنین نمی خواهید چیزی را انتخاب کنید که بیش از حد ساده و آشنا باشد . پس درباره گیرایی نام انتخابی خود تحقیق کنید.
پنج.درباره نام های انتخابی بازخورد بگیرید.
با چند اسم نزد دوستان و خانواده و همکاران خود رفته و با آن ها مشورت کنید و نظر شان را درمورد هریک از نام ها بپرسید .در آخر از آن ها بخواهید بهترین نام از نظر خودشان را انتخاب کنند.
شش. از منابع موجود برای پیشنهاد نام ها استفاده کنید.
تعدادی سایت وجود دارد که می توانند به شما در انتخاب نام استارتاپ کمک کنند. در این سایت ها پیرامون موضوع مورد نظر انواع نام های پیش نهادی را میتوان مشاهده کرد و از آن ها ایده گرفت.
ازجمله این سایت ها میتواند به نمونه های زیر اشاره داشت:
- VisualThesaurus.com (تصویری از یک کلمه کلیدی به شما می دهد)
- Shopify (ایده های نام تجاری را تولید می کند و به طور همزمان در دسترس بودن دامنه را بررسی می کند)
- NameMesh.com (تولید کننده نام شرکت راه اندازی شده)
- Naminum.com (به شما امکان می دهد بر اساس یک موضوع نام ایجاد کنید)
هفت. اطمینان حاصل کنید که شخصاً از این نام راضی هستید.
شما به عنوان صاحب استارتاپ مجبورید مدت طولانی با این نام زندگی کنید ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از آن راضی هستید و اعتقاد دارید که این مورد در مشتریان شما نیز صدق می کند. پس از ابتدا برای آن وقت کافی بگذارید و بهترین نام را انتخاب کنید.