- ارسال شده در ۱۴۰۰ تیر ۲۳ ساعت ۲۳:۰۰
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در شتابدهنده » اشتغال و کارآفرینی، کسب و کار
گیمیفیکیشن چگونه کار می کند؟
اگر می خواهید بدانید گیمیفیکیشین در کسب و کار چه تاثیری دارد این متن را دنبال کنید.
Gamification یا بازی سازی، رهنمود هایی است که از طریق بازی، به سیستم عامل های آنلاین در جهت تحقق اهداف و اهداف تجاری کمک می کند. در بیانی ساده تر گیمیفیکیشن ، هنر تعبیه مکانیزم های بازی ، در محیط هایی است که به صورت پیشفرض برای بازی ساخته و طراحی نشدهاند.
یک تجربه جذاب بازی احساسات یک شرکت کننده را تحت تأثیر قرار می دهد و به راحتی فعالیت های مخاطبین خود را می توانید ماهده کنید. از آنجایی که علاقه به بازی در اگثر افراد وجود دارد ، با به کارگیری گیمیفیکیشن در اهداف تجاری خود می توانید مخاطب را وادار کنید تا ویدیو ها و محصولات شما را چند باره ببینند. وقتی کارمندان یا مشتریان با یک برنامه گیمیفیکیشن ارتباط برقرار می کنند ، فوراً می توانید بازخورد آن ها را ببینید و گام های بعدی را به سمت موفقیت های بیشتر بردارید.
در طول چندین سال گذشته ، گیمیفیکیشن نقش خود را در سازمان ها افزایش داده است. شرکت ها در جستجوی راهی جدید برای تعامل ، آموزش ، پاداش و نگهداری افراد در ارتباط با خدمات خود هستند.
چگونه Gamification می تواند نتایج کسب و کار را تقویت کند؟
هر شرکت ، سازمان یا شغلی می خواهد مخاطبینش به حداکثر توان بالقوه خود برسند. یک مخاطب پویا ، درگیر و با انگیزه به شدت بر توانایی سازمان برای رشد و موفقیت تأثیر می گذارد. هدف اصلی برای بیشتر شرکت ها عملکرد اقتصادی است و در نتیجه جلب توجه و ایجاد انگیزه در مخاطبین برای پیشرفت و تعالی روشی موثر و پایدار و راهی مطمئن برای رسیدن به اهداف است.
چگونه از گیمیفیکیشن در کسب و کار استفاده کنیم؟
گیمیفیکیشن با احساسات در ارتباط است و بازاریاب ها می خواهند با استفاده گیمیفیکیشن و برانگیختن احساسات افراد را به خرید کالای خاص و یا استفاده از خدماتی خاص تشویق کنند. این امر دارای اصولی خاص است که در ادامه به آن می پردازیم.
- · سیستم امتیاز دهی
همان طور که میدانیم بیشتر افراد به دنبال کسب امتیازها و تخفیف های زیاد از سایت ها و فروشگاه ها می باشند. می توان با استفاده از سیستم امتیازدهی مشتریان را ترغیب کرد تا محصول و یا خدمات شما را به اشتراک بگذارند.
- · حداقل امتیاز لازم برای کاربر
اگر قانونی اخذ کنید که کاربر برای استفاده از تخفیفات باید حداقل امتیازی کسب کند، در نتیجه تعامل و تلاش برای کسب امتیاز گفته شده سبب افزایش بازدید تجارت شما می شود.
- · جذب مشتری از طریق جایزه
جایزه دادن یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی است. افراد برای جایزه در چالش های پیشنهادیتان شرکت می کنند ، لایک و کامنت می گذارند و حتی دوستان خود را به سمت شما دعوت می کنند.
- اشتراک گذاری مطالب
یک راه برای افزایش دایره مخاطبین ، اشتراک گذاری از طریق دنبال کنندگان شماست. شما می توانید این امر را در غالب مسابقه انجام دهید.