- ارسال شده در ۱۴۰۰ مرداد ۱۸ ساعت ۲۲:۵۹
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در شتابدهنده
مقایسه و بررسی دیجیتال مارکتینگ و برندینگ دیجیتال
مارک تجاری دیجیتال اصطلاحی است که برای توصیف همه روش های مختلف جذب مشتری از طریق اینترنت به صورت آنلاین استفاده می شود. این شامل تعدادی از جنبه های مختلف بازاریابی از جمله SEO، تبلیغات آنلاین، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی و بازاریابی از نوع تأثیرگذار است. به عنوان یک تجارت، ایجاد یک برند تجاری مهم است. در عصر ارتباطات آنلاین، شما باید با ترفند های دیجیتال مارکتینگ با برند خود ارتباط برقرار کنید تا از رقبا جلوتر باشید.
مقایسه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ دیجیتال
در حالی که ممکن است اصطلاحات بازاریابی دیجیتال و برند دیجیتال را به جای یکدیگر بشنوید، اما کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند. بازاریابی دیجیتال بیشتر در شناخته شدن و معرفی یک محصول یا خدمات خاصی بر اساس کیفیت آن دارد، در حالی که برند دیجیتال به جای تمرکز بر روی یک محصول خاص، بیشتر تمرکز آن بر روی معرفی و شناخته شدن ارزش های اصلی شرکت و برند است.
برند یا نام تجاری مدت ها پس از تعویض یا قطع هر محصول باقی می ماند. این چیزی می باشد که پس از خرید مشتری در ذهن می ماند و اولین چیزی خواهد بود که در مورد نیاز دوباره به خدمات شما؛ به آن فکر می کند. برند تجاری در ایجاد روابط مادام العمر بین مشاغل و مشتریان بسیار مهم می باشد.
در نتیجه، برندینگ دیجیتال یک استراتژی بازاریابی بلند مدت محسوب می شود.
از سمتی دیگر بازاریابی دیجیتال عبارت است از فروش محصولات و خدمات از طریق کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی، SEO، ایمیل و برنامه های تلفن همراه. اساساً بازاریابی دیجیتال هر نوع بازاریابی است که شامل دستگاه های الکترونیکی شود. می توان آن را بصورت آنلاین و آفلاین انجام داد و در واقع، هر دو نوع برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال کاملاً مهم هستند.
مزایایی برندینگ دیجیتال
۱. برند سازی به شما اعتبار می بخشد
داشتن یک برند معتبر شما را شبیه یک متخصص می کند. اگر به نظر می رسد که دقیقا می دانید درباره چه چیزی صحبت کنید و به عنوان یک حرفه ای و متخصص ظاهر شوید، مردم به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد.
۲. برند سازی منجر به وفاداری مشتری می شود
نام تجاری خوب یک کسب و کار را ارتقا می بخشد و اعتبار و وفاداری را ایجاد می کند. مشتریان جذب مارک هایی می شوند که ارزش های مشابهی با آن ها دارند. هنگامی که ارزش خود را از طریق نام تجاری نشان می دهید، مشتریان ارتباط احساسی با شما برقرار می کنند. وفاداری به نام تجاری اغلب می تواند یک عمر طول بکشد.
مزایای دیجیتال مارکتینگ
۱. هزینه کمتر
یک کمپین بازاریابی دیجیتال که به درستی برنامه ریزی شده و هدفمند است، می تواند با هزینه بسیار کمتر از روش های بازاریابی سنتی به مشتریان مناسب دست پیدا کند.
۲. بازاریابی دیجیتال قابل اندازه گیری است
هنگامی که برای یک کمپین بازاریابی پول سرمایه گذاری می کنید، می خواهید نتایج کمپین را بدانید. بسیارمهم است که بدانید آیا یک استراتژی منجر به پیشرفت هایی شده است؟ که به رشد کسب و کار شما کمک می کند؟ یکی از مهم ترین مزایای استراتژی بازاریابی دیجیتال، توانایی اندازه گیری نتایج است.
برچسب ها: بازاریابی محتوا ، بازاریابی دیجیتال ، برندسازی ، دیجیتال مارکتینگ ، SEO ، برندینگ دیجیتال ، تبلیغات انلاین ، رسانه های اجتماعی