- ارسال شده در ۱۴۰۰ مرداد ۱۹ ساعت ۲۳:۰۰
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در بازار سرمایه
بررسی تجارت الکترونیک B۲B و ویژگی ها و مزایای آن
تجارت الکترونیک B۲B فرآیند بازاریابی و فروش محصولات بین دو کسب و کار آنلاین است.
هدف ساده است: دسترسی مشتریان را افزایش دهید و هزینه خدمات را کاهش دهید؛ تا درآمد بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
اما چگونه می توانید تجارت الکترونیکی B۲B را شروع کنید و آینده چه خواهد بود؟
نحوه کار تجارت الکترونیک B۲B
اصطلاح "تجارت بیزینس با بیزینس" یا B۲B به فرایند فروش مستقیم محصولات و خدمات بین دو کسب و کار اشاره دارد. یک مدل تجاری B۲B، تفاوت قابل توجهی با مدل B۲C دارد.
درواقع در تجارت B۲C مشاغل مستقیماً محصولات یا خدمات خود را به مصرف کنندگان می فروشند. اما تجارت الکترونیک B۲B شامل معاملات بین یک تولید کننده و عمده فروش، یا عمده فروش و خرده فروش؛ از طریق یک پورتال فروش آنلاین است. تجارت الکترونیکی B۲B از سریع ترین مدل های فروش است.
کسب و کار B۲B به طور سنتی شامل فرایندهای فروش، بازاریابی و فروش دستی است. معرفی تجارت دیجیتال به این مشاغل کمک می کند تا هزینه ها را کاهش داده و کارایی خود را از طریق اتوماسیون تجارت الکترونیک افزایش دهند.
فروشندگان B۲B با موارد زیر کار می کنند:
• عمده فروشان
• خرده فروشان بزرگ
• سازمان هایی مانند مدارس یا غیره
• شرکت های دولتی و خصوصی
• نمایندگی های فروش
خریداران و فروشندگان اکنون می توانند در یک بستر دیجیتالی ملاقات داشته باشند.
در این بستر می توان سفارشات را از طریق تلفن های همراهتان ایجاد و مدیریت نموده و مشاغل برای ارتباط با توزیع کنندگان و تامین کنندگان به فرصت های جدیدی دست پیدا می کنند.
مزایای کلیدی تجارت الکترونیکی B۲B
• فرآیند های فروش خودکار بین مشاغل، تامین کنندگان و توزیع کنندگان
• کاهش زیر ساخت ها و هزینه های سربار
• نیاز کمتر به واسطه، چشم انداز رشد بیشتر
• توانایی دستیابی به بازار انبوه در مقیاس بالا
• روابط های شریکی بهتر
• بهره وری بالای کارکنان
گرایش های برتر تجارت الکترونیک B۲B
۱. روندهای پرداخت
بی تردید پرداخت همیشه یک گام مهم در هرگونه معامله تجاری است. بنابراین، وقتی صحبت از پرداخت دیجیتال B۲B می شود، روند های خاصی وجود دارد که فروشندگان ممکن است بخواهند به آن ها توجه کنند تا بتوانند روش های پرداخت مناسب را برای جلب رضایت مشتریان تجاری اضافه کنند.
وقتی که شما گزینه پرداخت را به خریداران B۲B پیشنهاد می کنید. بسیاری از روش های دیگر وجود دارد که مشتریان مایلند در صفحه پرداخت شما مشاهده کنند از جمله: پول نقد، چک یا سفارش خرید.
۲. چت بات ها
استفاده از ربات های چت همچنان یکی از روند های پیشرو در تجارت الکترونیک B۲B خواهد بود. اولین و مهم ترین دلیل این است که چت بات ها یکی از بهترین راه حل ها برای خدمات عالی به مشتریان هستند که به بهبود تجربه خرید مشتری کمک می کند. چت بات ها می توانند زمان انتظار را بسیار کاهش دهند، زیرا برنامه ریزی شده اند تا سریع تر از فروشنده اطلاعاتی را بیابند، البته ناگفته نماند که می توانند ۲۴ ساعته و ۷ روزه کار کنند.
۳. واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)
AR یک روند رو به رشد جدید در تجارت الکترونیکی B۲B است. سرمایه گذاری در AR به مشتریان کمک می کند تا از طریق یک تجربه بصری و تعاملی به طور عمیق محصولات را درک کنند. AR می تواند ظاهر یک محصول در دنیای واقعی را نشان دهد.
برچسب ها: بازاریابی ، کسب و کار ، تجارت الکترونیک ، تجارت ، تجارت B2B ، کسب و کار انلاین ، فروش محصولات ، تجارت بیزینس با بیزینس ، مزایای تجارت الکترونیک B2B