- ارسال شده در ۱۴۰۰ مرداد ۲۰ ساعت ۲۲:۵۹
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در شتابدهنده
بررسی مزایای تجارت الکترونیک
وب سایت تجارت الکترونیک در حال حاضر یکی از مهم ترین بخش های نوظهور و پر رونق بازاریابی وب می باشد که در سال های گذشته با سرعت بیشتری گسترش یافته است و انتظار می رود با سرعت بیشتری رشد کند. وب سایت های تجارت الکترونیک به مشاغل این امکان را می دهند تا سریع تر، راحت تر و کم هزینه تر رشد کنند.
مزایای تجارت الکترونیک
۱. قیمت های پایین تر
کاهش هزینه های راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک در مقابل یک فروشگاه فیزیکی؛ به صرفه جویی در هزینه برای مصرف کننده منجر می شود. این یکی از بزرگ ترین مزایای تجارت الکترونیکی است. قیمت های آنلاین به طور معمول پایین تر از قیمت های سنتی فروشگاه ها هستند و سایت های تجارت الکترونیک می توانند تخفیف ها و تبلیغات بیشتری را ارائه دهند.
۲. تنوع محصول گسترده
در بازار جهانی که اینترنت است، مصرف کنندگان می توانند لوازم الکترونیکی از چین، کتاب از انگلستان، لباس از پاریس و محصولات قدیمی خوب آمریکایی و غیره را خریداری کنند. عرض و عمق محصولاتی که بصورت آنلاین به فروش می رسند بی نظیر است.
۳. تصمیم گیری آگاهانه تر
هنگام خرید آنلاین اطلاعات به معنای واقعی کلمه در اختیار شماست، از جمله:
• نظرات مشتریان واقعی که احتمالاً موثر ترین است
• توضیحات محصول
• استفاده از ویدئو ها
• راهنمای محصول
• اعتبارسنجی اجتماعی
مقایسه خرید یکی دیگر از مزایای تجارت الکترونیک برای مصرف کنندگان است، که به راحتی می توانند محصولات، مارک ها و وب سایت ها را در کنار یکدیگر مقایسه کنند. بسیاری از سایت های خرید مقایسه ای تنها با این هدف وجود دارند که بتوانند محصولات را بر اساس معیار های قیمت و تخفیف در کنار یکدیگر مقایسه کنند.
۴. در زمان صرفه جویی می کند
در عصری که زمان کالای کمیابی است، خرید آنلاین موجب صرفه جویی گسترده در زمان مصرف کننده می شود. نیازی به بیرون رفتن، خرید در فروشگاه، انتظار در صف و سپس بازگشت به خانه ندارید، وقتیکه می توانید به راحتی از خانه به انواع محصولات بیشتری با قیمت کمتر دسترسی پیدا کنید؛ پس چرا اینکار را نکنید.
مزایای تجارت الکترونیک برای بیزینس ها
۱. هزینه های کمتر
آنلاین شدن نیاز به یک ویترین فیزیکی فروشگاه را از بین می برد، به این معنی که هزینه های ثابت کمتری برای تجارت وجود دارد. همچنین ، از آنجا که بیشتر تجارت الکترونیکی خودکار است، تعداد کارکنان کمتری مورد نیاز است.
۲. داده های مشتری
فروش آنلاین به خرده فروش اجازه می دهد تا به داده های مشتری دسترسی داشته باشد.
مصرف کنندگان آنلاین هنگام بررسی یا ثبت نام علاوه بر ارائه نام، آدرس ایمیل و شماره تلفن خود، بسیاری از رفتار های مصرف کننده و داده های جمعیتی را نیز در اختیار Google Analytics قرار می دهند که می تواند به خرده فروشان آنلاین در بهینه سازی سایت کمک کند.
۳. مشتری گسترده تر
حضور آنلاین در سایت های تجارت الکترونیک باعث می شود که مرزهای جغرافیایی بی اهمیت شوند. شما می توانید محصولات خود را به خریداران آنلاین در سراسر کشور یا حتی در سراسر جهان بفروشید. شما محدود به خریداران در مکان فیزیکی خود نیستید.
برچسب ها: تجارت الکترونیک ، فروشگاه آنلاین ، اینترنت ، بازاریابی وب ، فروشگاه تجارت الکترونیک