- ارسال شده در ۱۴۰۰ مرداد ۲۶ ساعت ۲۳:۰۰
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در کسب و کار
بهینه سازی وب سایت چیست؟
بهینه سازی وب سایت، فرآیند بهبود سیستماتیک عملکرد وب سایت شما برای برآوردن اهداف تجاری شما است. بهینه سازی وب سایت فرایند استفاده از ابزار ها، استراتژی های پیشرفته و آزمایش برای بهبود عملکرد وب سایت، افزایش ترافیک بیشتر، افزایش تبدیل و افزایش درآمد است.
یکی از مهم ترین جنبه های بهینه سازی وب سایت، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. این تکنیک نه تنها بر کسب رتبه صفحات مختلف وب سایت شما در SERPs برای کلمات کلیدی خاص تمرکز دارد، بلکه به مشتریان امکان می دهد نام تجاری مورد نظرشان را به ساده ترین شکل ممکن بیابند.
جنبه مهم دیگر بهینه سازی صفحه است. این تکنیک تضمین می کند که مشتریانی که در وب سایت شما قرار دارند بهترین تجربه کاربری را داشته باشند.
بنابراین ، با بهینه سازی وب سایت خود، نه تنها می توانید با موثر ترین و کارآمد ترین روش (بدون پرداخت هزینه تبلیغات) وارد یک بازار دست نخورده شوید، بلکه درهای بیشتری را برای تبدیل و افزایش درآمد باز کنید.
بهینه سازی وب سایت چگونه کار می کند؟
اولین قدم برای بهبود هر چیزی، شناسایی مسائل است. قبل از اینکه بتوانید سایت فعلی خود را بهبود ببخشید، باید بدانید که مشکل فعلی سایت شما چیست. این پایه و اساس هر فرآیند بهینه سازی عالی است.
این فقط کافی نیست که درباره مشکلات احتمالی با تیم خود فکر کنید. بلکه باید از ابزار های نرم افزاری موجود برای جستجوی مشکلات احتمالی SEO، سرعت صفحه، قابلیت استفاده از تلفن همراه و موارد دیگر استفاده کنید.
۳ استراتژی اساسی برای بهینه سازی وب سایت
روش ها و استراتژی های مختلفی وجود دارد که می توانید برای بهبود وب سایت خود استفاده کنید.
۱. بهینه سازی تجربه موبایل
برای موفقیت در بازار آنلاین، علاوه بر داشتن وب سایتی که در لپ تاب و PC خوب کار می کند؛ باید بر تجربه تلفن همراه سایت خود نیز تمرکز کنید.
Google به نمایه سازی اول تلفن همراه روی آورده است، جایی که آن ها در درجه اول صفحات تلفن همراه شما را فهرست بندی و رتبه بندی می کنند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک آزمایش اولیه قابلیت استفاده از تلفن همراه را اجرا کنید، به عنوان مثال: تست موبایل پسند گوگل.
۲. بهبود سرعت صفحه
مردم دوست ندارند بنشینند و منتظر بمانند تا یک سایت بارگیری شود. زمان بارگذاری ۵ ثانیه به نرخ پرش ۳۸ درصد منجر می شود و هرچه بیشتر طول بکشد، بیشتر می شود. داشتن وب سایتی که سریع بارگیری می شود اولین قسمت از تجربه کاربری خوب است.
سرعت صفحه نیز یک عامل رتبه بندی رسمی گوگل است و می تواند به طور مستقیم بر SEO شما تأثیر بگذارد.
برای اطلاع از سرعت سایت و مشکلات احتمالی ، می توانید از یک ابزار آنلاین رایگان مانند تست سرعت وب سایت Pingdom یا Pagespeed Insights Google استفاده کنید.
۳. بهینه سازی موتور های جستجو
بهینه سازی برای موتور های جستجو یکی از قدرتمند ترین ابزار های بازاریابی در اینترنت است و فقط راهی برای جلب ترافیک نیست. مردم نتایج جستجوی ارگانیک را بیشتر از تبلیغات ترجیح می دهند و به آن اعتماد دارند. شما به دلیل داشتن محتوای با کیفیت مرتبط با آنچه که کاربر در جستجوی آن است، با Google امضا می شوید.
اولین قدم در جهت بهبود سئوی شما این است که مطمئن شوید گوگل تمام صفحات شما را درست فهرست بندی می کند و هیچ گونه خطای آشکار سئو ندارید.
ثبت نام در Google Search Console و ثبت سایت خود اولین قدم عالی در اینجا است. این مسائل اساسی را برجسته می کند ، صفحات فهرست بندی شده شما را لیست می کند و از کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنند پیگیری می کند.
برچسب ها: وب سایت ، بازاریابی اینترنتی ، بهینه سازی وب سایت ، سرعت صفحه ، بهینه سازی موتورهای جستجو ، سئو