- ارسال شده در ۱۴۰۰ شهریور ۰۳ ساعت ۲۳:۰۰
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در شتابدهنده » استارتاپ
بررسی مراحل راه اندازی یک استارتاپ
اگر تا به حال کسب و کاری راه اندازی نکرده اید، اولین بار می تواند کمی ترسناک باشد. به خصوص به این دلیل که کاری واقعا سخت است و برنامه ریزی زیادی نیاز دارد. علاوه بر این، تنها حدود نیمی از همه مشاغل پنج سال یا بیشتر دوام می آورند.
راه اندازی یک استارتاپ مستلزم درک بسیاری از مسائل: حقوقی، تامین مالی، فروش و بازاریابی، حفاظت از مالکیت معنوی، حفاظت از مسئولیت، منابع انسانی و موارد دیگر است. اما علاقه به کارآفرینی در بالاترین حد خود قرار دارد.
مراحل راه اندازی استارتاپ
۱. با یک ایده عالی شروع کنید
اولین قدم شما در یادگیری نحوه راه اندازی یک کسب و کار، شناسایی یک مشکل و راه حل است. استارتاپ های موفق از ایده های تجاری شروع می شوند که نیازهای گروهی از مشتریان را برآورده می کنند. اما لازم نیست ایده شما همیشه ایده جدیدی باشد. می توانید محصولات یا خدمات موجود را به روشی که برای مصرف کننده بهتر است به روز کنید و اینکار را می توانید به راحتی با موارد زیر انجام دهید:
• تغییر ظاهر محصول
• افزودن ویژگی جدید
• یافتن کاربری جدید برای محصولی که مشتریان آن را دوست دارند
۲. یک طرح کسب و کار تهیه کنید
می بایست یک طرح کسب و کار را شروع کنید که محصولات و خدمات شما را با جزئیات شرح دهد. این طرح باید شامل اطلاعات مربوط به صنعت، عملیات، امور مالی و تجزیه و تحلیل بازار باشد.
نوشتن یک طرح کسب و کار نیز برای تأمین مالی استارتاپ شما مهم است. قطعا بانک ها به شرکت هایی وام می دهند که بتواند به وضوح نحوه استفاده از این پول و دلیل نیاز آن ها را توضیح دهد.
۳. تامین مالی مطمئن برای استارتاپ شما
هزینه راه اندازی برای هر بیزینس متفاوت است. با این حال، صرف نظر از هزینه های شما، به احتمال زیاد نیاز به یک تأمین کننده مالی برای راه اندازی دارید که می تواند شامل:
• دوستان و خانواده
• سرمایه گذاران
• سرمایه گذاران ریسک پذیر
• وام های بانکی
اگر به اندازه کافی بودجه دریافت نکنید یا نتوانید برای کسب و کار خود پول جمع آوری کنید، ممکن است نتوانید هزینه های عملیاتی خود را بپردازید. در واقع، تخمین زده می شود که ۲۹ درصد از استارتاپ ها به دلیل کمبود پول شکست می خورند.
۴- خود را با افراد مناسب احاطه کنید
راه اندازی یک کسب و کار می تواند خطرات زیادی داشته باشد. به همین دلیل شما به مشاوران تجاری ضروری نیاز دارید تا در این مسیر شما را راهنمایی کنند، مانند:
• وکلا
• حسابداران رسمی
• متخصصان بیمه
• بانکداران
ایجاد تیم راه اندازی مناسب از اهمیت ویژه ای در مراحل اولیه بیزینس های کوچک برخوردار است. به این معنی است که شما باید موارد زیر را با دقت انتخاب کنید:
• بنیانگذاران
• پیمانکاران
• کارکنان اولیه، از جمله کارگران از راه دور
۵. مطمئن شوید که تمام مراحل قانونی را دنبال می کنید
از طراحی محصول تا تنظیم محل کار، بازکردن استارتاپ رویایی شما می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. اما قبل از اینکه به طور رسمی وارد بازار شوید، مراحل قانونی مناسب را انجام دهید تا بهترین شانس موفقیت را داشته باشید، از جمله:
• درخواست مجوز کسب و کار
• ثبت نام کسب و کار شما
• اخذ شماره شناسنامه مالیاتی فدرال
• ثبت نام برای علامت تجاری
• ایجاد حساب بانکی جداگانه
• آشنایی با قوانین صنعت
• ایجاد قرارداد برای مشتریان و سایرین که قصد همکاری با آن ها را دارید
۶. ایجاد یک پلتفرم آنلاین
در عصر دیجیتال امروز، ایجاد یک پلت فرم حضور آنلاین و تجارت الکترونیکی مهم است. به این دلیل که مشتریان به طور فزاینده ای به صورت آنلاین خرید می کنند و از گوگل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات شما استفاده می کنند. علاوه بر این ، وب سایت ها مزایایی مانند:
• باز نگه داشتن فروشگاه در ۲۴ ساعت شبانه روز، آخر هفته و تعطیلات را دارند که باعث افزایش فروش می شود.
• به شما در دستیابی به مشتریان در سراسر جهان کمک می کند.
• اجازه دادن به مشتریان برای خواندن نظرات در مورد محصولات شما، که می تواند اعتبار نام تجاری شما را بالا ببرد.
برچسب ها: استارتاپ ، فروش و بازاریابی ، طرح کسب و کار ، تامین کننده مالی ، پلتفرم آنلاین