- ارسال شده در ۱۴۰۰ شهریور ۱۵ ساعت ۲۳:۰۰
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در کسب و کار
چگونه یک مرکز مشاوره تاسیس کنیم؟
شما ایده تجاری کاملی پیدا کرده اید و اکنون آماده هستید که گام بعدی را بردارید. راه اندازی یک کسب و کار فراتر از ثبت آن در دولت است. ما این راهنمای ساده را برای راه اندازی مرکز مشاوره شما آماده کرده ایم. این مراحل تضمین می کند که کسب و کار جدید شما به خوبی برنامه ریزی شده است، به درستی ثبت شده و از نظر قانونی مطابقت دارد.
مراحل راه اندازی یک مرکز مشاوره
مرحله ۱: برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید
یک برنامه مشخص برای موفقیت به عنوان یک کارآفرین ضروری است. این به شما کمک می کند تا مشخصات بیزینس خود را ترسیم و برخی از موارد ناشناخته را کشف نمایید. چند موضوع مهم که باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:
• هزینه راه اندازی و هزینه های جاری چقدر است؟
• بازار هدف شما کیست؟
• چقدر می توانید از مشتریان هزینه بگیرید؟
• نام تجارت خود را چه می گذارید؟
مرحله ۲: تشکیل یک شخص حقوقی
متداول ترین انواع ساختار کسب و کار عبارتند از: مالکیت انحصاری، مشارکت، شرکت با مسئولیت محدود (LLC) و شرکت.
در صورت شکایت از مرکز مشاوره شما، ایجاد یک نهاد تجاری حقوقی مانند LLC یا شرکت از شما در برابر مسئولیت شخصی محافظت می کند.
مرحله ۳: افتتاح حساب بانکی تجاری و کارت اعتباری
استفاده از حسابهای بانکی و اعتباری مشاغل اختصاصی برای حفاظت از دارایی های شخصی ضروری است. هنگامی که حساب های شخصی و تجاری شما با هم قاطی می شوند، در صورت شکایت از کسب و کار شما، دارایی های شخصی شما (خانه ، ماشین و سایر اشیاء گرانبها) در معرض خطر قرار می گیرند.
همچنین افتتاح حسابی جدا برای بیزینس تان؛ حسابداری و تشکیل مالیات را آسان تر می کند.
مرحله ۴: تنظیم حسابداری تجاری
ثبت هزینه ها و منابع درآمدی مختلف برای درک عملکرد مالی مشاغل شما بسیار مهم است که درواقع حفظ حساب ها بصورت دقیق و نیز تشکیل پرونده مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می کند.
مرحله ۵: اخذ مجوز های لازم
عدم اخذ مجوزهای لازم می تواند منجر به جریمه های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی کسب و کار شما شود.
مرحله ۷: بیمه کسب و کار بگیرید
درست مانند مجوزها، کسب و کار شما برای فعالیت ایمن و قانونی نیاز به بیمه دارد. بیمه تجارت از رفاه مالی شرکت شما در صورت خسارت محافظت می کند.
انواع مختلفی از بیمه نامه ها برای انواع مختلف مشاغل با خطرات مختلف ایجاد شده است. اگر از انواع خطرات احتمالی مشاغل خود مطمئن نیستید، با بیمه مسئولیت عمومی شروع کنید. این رایج ترین پوشش مورد نیاز مشاغل کوچک است.
مرحله ۸: نام تجاری خود را مشخص کنید
برند شما همان چیزی است که شرکت شما نشان می دهد و همچنین اینکه چگونه کسب و کار شما توسط مردم درک می شود. یک نام تجاری قوی به کسب و کار شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شوید.
مرحله ۹: وب سایت تجاری خود را ایجاد کنید
پس از تعریف نام تجاری خود و ایجاد لوگو، مرحله بعدی ایجاد یک وب سایت برای بیزینس تان خواهد بود.
با اینکه ایجاد یک وب سایت یک گام اساسی می باشد، برخی ممکن است ترس داشته باشند زیرا هیچ تجربه ای در زمینه ایجاد وب سایت ندارند. فناوری وب در چند سال گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته است که زندگی صاحبان مشاغل کوچک را بسیار ساده تر کرده است.
برچسب ها: بیمه ، بیزینس مدرن ، مرکز مشاوره ، نهاد تجاری حقوقی ، نام تجاری ، وب سایت تجاری