چگونه در اینستاگرام دیده شویم؟
در دنیای امروز باپیشرفت اینستاگرام،همه افراد به دنبال راه هایی برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام هستند.دیده شدن در اینستاگرام به معنای افزایش فالوور و به دنبال آن افزایش در آمد ازاین شبکه اجتماعی خواهند بود.فرقی نمی کند شما ادمین یک پیج فروش هستید یا یک پیج شخصی دارید و ازآن کسب درآمد می کنید.در هر صورت می توان گفت از دیده شدن در اینستاگرام وافزایش لایک و فالوور،نه تنها بدتان نمی آید بلکه به دنبال آن هم هستید.
استراتژی های موفق دیده شدن در اینستاگرام
اینستاگرام با توجه به فعالیت شما و دوستان شما،طبق الگوریتم مشخصی که دارد،پست های مختلفی رابرای شما نمایش خواهد داد.برای موفقیت در اینستاگرام می بایست استراتژی دقیق داشته باشید،که این استراتژی ها شامل:
اصل یک تحلیل رفتار رقبا:شرط اول ساختن یک برنامه مناسب 5 تا 10 صفحه رقیب خودرا به دقت بررسی کنید،فعالیت آنها در چند ماه گذشته رصد کنید و ببینید به صورت کلی چه موضوعات و فرم های محتوایی را پوشش داده اند.سعی کنید تمام این اطلاعات را به صورت طبقه بندی شد جمع آوری کنید تا ازآن ها استفاده درستی داشته باشید. احتمالا با صفحاتی برخورد کردهاید که فعالیتی مشابه کسب و کار شما را داشته اند. این صفحات دقیقاً همان رقبای شما هستند! برای موفقیت در کسب و کار خود، باید از همین لحظه وارد رقابت با آنها شوید. برای کسب آمادگی جهت رقابت، باید از آنالیز رقبا در اینستاگرام کمک بگیرید. منظور از این کار، کسب آگاهی از رقبای خود در کسب و کارهای مشابه و همینطور ارزیابی استراتژی آنها برای توسعه بخشیدن و پیشرفت فضای کاری در شبکههای اجتماعی است. اگر این تجزیه و تحلیل را به درستی انجام دهید، خواهید توانست نقاط ضعف و قوت رقبای اینستاگرامی خود را به دست آورده و از آنها برای گسترش کسب و کار خود استفاده نمایید.
اصل دوم ترند جدید شبکه های اجتماعی این است که خودتان باشید:امروزه فضای اینستاگرام به سمتی رفته که بیشتر صفحات یک حرف تکراری را باقالب های مختلف باز تولید می کنندتا حد امکان از این فضا فاصله بگیرید و سعی کنید محتوایی منحصر به فرد و جدید خلق کنید. اصلی ترین راه برای بازاریابی پیج اینستاگرام تولید محتوا جذاب و باکیفیت است. این نکته برای کسانی که پیجهای تجاری دارند و بازاریابی مجازی انجام میدهند از اهمیت بیشتری برخوردار است.
اصل سوم سرمایه گذاری روی ابزارهای مناسب:سرمایه گذاری روی ابزارهای مناسب گامی بلند در جهت رشد سریع حداقل شرط جذب توجه کاربران اینستاگرام استفاده از تصاویر و محتوای درستی است که از لحاظ بصری و گرافیکی چشم نواز باشد. محتوای بصری ماندگارترین راه برای حفظ جزئیات است افراد وقتی یک تصویر را تماشا میکنند، مدت زمان بیشتری در ذهن خود آن را نگه داشته و مرور خواهند کرد. این جادوی تاثیرگذاری محتوای دیداری است. به همین دلیل است که افراد در بازاریابی محتوایی همیشه توجه ویژهای به محتواهای دیداری دارند و اهمیت استفاده از آن را در استراتژی محتوا،به خوبی درک کرده اند.
اصل چهارم هشتگ اختصاصی خودرا بسازید:یکی از راه های بسیار مناسب که می تواند به جلب توجه بیشتر مخاطبان کمک کند استفاده از هشتگ اختصاصی و هشتگ اینستاگرام پر بازدید است.در شبکه های اجتماعی هر کاربری می تواند هشتگ مخصوص خودش را داشته باشد و زیر محتواهایش از آن استفاده کند.#بخش مهمی از کلیه ارتباطات رسانه های اجتماعی است.اگر هشتگ مخصوص خود را دارید و توسط کاربران کلیک می شودشروع به توسعه پیداکردن میکند درنتیجه افراد بیشتری جذب شده وبرند شما بیشتر دیده می شود.شما باید هشتگ اختصاصی خودرا برچسب اصلی تجارت خود کنید.با هر تصویری که ارسال می کنید و نیز در سایر رسانه های اجتماعی استفاده از آن دریغ نکنید.وقتی تمام ارتباطات شما با یک # خاص مشخص شود،شانس اینکه افراد دوست داشته باشند و از آن در پست های خود استفاده کنند،به طور قابل توجهی افزایش می یابد.
اصل پنجم کال تو اکشن مناسب داشته باشید:حتمآ صفحه لندینگ مناسبی را انتخاب کنید ودراین قسمت قرار دهید.حتماً هم برای رسیدن به نتیجه بهتر در بخش بیو یک کال تو اکشن مرتبط با لینک را بنویسید. اولین و مشخصترین مکانی که میتوانیم کاربرها را به سمت یک اقدام سوق بدهیم، بیوی پیجمان است. معمولا بیو به این شکل است که از آدمها میخواهیم روی لینک کلیک کنند. ناگفته نماند که لینک این قسمت، تنها لینکی است که در همه پیجها وجود دارد و کاربران میتواند روی آن کلیک کنند. با وجودی که لینک بیو، مهمترین کال تو اکشن اینستاگرامی ما است اما این دلیل نمیشود که همه در بیوی خودشان یک لینک قرار بدهند. چون گاهی شما سایت ندارید و فقط در پیج اینستاگرام فعالیت میکنید و گاهی هم اصلا دلیلی نمیبینید که در بیو لینک بگذارید. ولی گذاشتن لینک در بیو باعث میشود که فرصتی برای افزایش نرخ کلیک پیدا کنید. البته شما بهتر از من میدانید لینکی که در بیو مینشیند، ثابت نیست و میتوانیم بارها و بارها به بهانههای گوناگون آن را تغییر دهیم. مثلا لینک جشنواره، دوره، وبینار، کتاب رایگان یا هر چیزی که فکر میکنیم میتواند برای مخاطبها جذاب باشد را در بیو میگذاریم و از کاربران میخواهیم که روی آن کلیک کنند.
اصل ششم با کاربران ارتباطی عمیق برقرار کنید:سعی کنید در فرآیند تولید محتوای خود مخاطبان را نیز در گیر کنید و با برگزاری عکس ها و مسابقات مختلف آن ها را تشویق به تولید محتوای مناسب برای خود کنید. جریان ثابت محتوا برای هر حساب کاربری موفق اینستاگرام ضروری است. شما باید هر روز چیزی جدید بنویسید تا بتوانید در بالای لیست افراد قرار گیرید. در حالی که محدودیتی برای اینکه چقدر باید در یک روز مطلب ارسال کنید وجود ندارد.
مشاوران مرکز آمایش سلامت سرزمین بر اساس 6 اصل استراتژی صفحه اینستاگرام شمارا شکل خواهند داد،اگر به دنبال موفقیت در اینستاگرام هستید از مشاوران مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
برچسب ها: اشتغال پایدار ، تکاپو ، آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار ، اینستاگرام ، مرکز مشاوره