چرا بنچ مارکتینگ در کسب و کار مهم است؟
بنچ مارکتینگ چیست؟
یک کسب و کار در صورتی به موفقیت میرسد که عملکرد آن به طور منظم ارزیابی شود. برای انجام این کار، سازمانها مجموعهای از استانداردها را برای خود تعیین کرده و عملکرد خود را نسبت به سایر سازمانها اندازه گیری میکنند. این فرآیند با نام بنچ مارکینگ یا الگوبرداری شناخته میشود.فرایندی مستمر و سیستماتیک، برای شناسایی، تحلیل و پیادهسازی بهترین اقداماتی که موجب ارتقای عملکرد سازمانها میشود.
چرا بنچ مارکتینگ در کسب و کار مهم است؟
بهینهکاوی در کسبوکار مهم است، زیرا برای اینکه تعیین کنید شرکت شما در چه قسمتهایی باید پیشرفت کند و چه کارهایی را میتوانید برای به دست آوردن مزیت رقابتی انجام دهید، به شما کمک میکند. به طور خاص، بنچ مارکینگ میتواند درمورد چگونگی افزایش سود، کاهش هزینهها و بهبود رضایت و وفاداری مشتری بینشی ایجاد کند. بهینهکاوی کسبوکار فرایندی است که پیشرفت مداوم را به همراه دارد و شرکت را به سمت سودآوری و موفقیت بیشتر سوق میدهد.
انواع مختلف بنچ مارکتینگ
بنچ مارکتینگ استراتژیک: در بهینهکاوی استراتژیک بهترین روشها و استراتژیهای برنده، که موفقترین شرکتها آنها را بهکار گرفتهاند، بررسی و در کسبوکار شما پیاده میشوند. این فرایند کپی کردن از روشهای دیگران نیست، بلکه شامل نوآوری در فرایندهایی است که توسط شرکتهای دیگر استفاده میشوند تا روند شرکت شما را بهتر کند. نگاه بنچ مارکینگ استراتژیک صرفا به صنعت خاص کسبوکار شما محدود نمیشود و معمولا به شرکتهای موجود در بازار عمومی نگاه میکند.
بنچ مارکتینگ عملکرد: بهینهکاوی عملکرد فرایند مقایسهی محصولات و خدماتی که شرکت شما ارائه میدهد با سایر رقبا در صنعت شما است. این نوع بهینهکاوی اغلب با هدف مقایسهی ویژگیهای محصول و خدمات، قیمت، کیفیت، قابلیت اطمینان، طراحی، سرعت و رضایت مشتری است. شما میتوانید برای بهبود محصولات و خدمات خود و ارتقای جایگاهتان در بازار، از نتایج بنچ مارکینگ عملکرد استفاده کنید.
بنچ مارکتینگ فرایند: بهینهکاوی فرایند هم مشابه بهینهکاوی استراتژیک است و هم مشابه بهینهکاوی عملکرد، زیرا فرایندها و عملکردهای خاصی از بهترین شرکتهای آن صنعت را بررسی میکند. به طور معمول، این شکل از بهینهکاوی در یافتن پیشرفتهایی که بهسرعت قابلاجرا هستند، بسیار مؤثرتر است، اما فقط مزایای کوتاهمدت شرکت را به همراه خواهد داشت.
چگونه بنچ مارکتینگ را در کسب و کار خود توسعه دهیم؟
یک برنامه بهینه کاوی تهیه کنید: اولین قدم این است که مشخص کنید چه چیزی را میخواهید مقایسه کنید و انواع مختلف معیارها را برای مقایسهی آن مشخص کنید. این کار را میتوانید با شناسایی سوالات خاصی که میخواهید به آنها پاسخ دهید، انجام دهید.
مشاغل مورد مقایسه خود را پیدا کنید: در مرحله بعدی، باید مشخص کنید که میخواهید کسبوکار خود را با چه صنایع دیگری مقایسه کنید؛ همچنین، باید تشخیص دهید که آیا تجارت خود را با شرکتهای موجود در صنعت مشابه خود در بازار عمومی یا با هر ۲ مقایسه میکنید.
جمع آوری اطلاعات: دادههایی را برای مقایسه کارآمد شرکت خود با شرکتهایی که برای بهینهکاوی انتخاب کردهاید، جمعآوری کنید.
تجزیه و تحلیل داده ها: برای پیدا کردن خلا در عملکرد شرکت خود، تجزیهوتحلیل کاملی انجام دهید و راهحلهایی را برای پُر کردن این خلأها پیدا کنید.
پیاده سازی و بهبود: سرانجام از تجزیهوتحلیل اطلاعاتی که جمعآوری کردهاید، برای اجرای فرایندها و استراتژیهای جدید استفاده کنید تا در بهبود موفقیت کلی شرکت به شما کمک میکند.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکزآمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
برچسب ها: اشتغال ، طرح توجیهی ، کارآفرین ، کسب و کار ، بنچمارک ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان