سردفتر کیست؟و چه مهارت هایی باید داشته باشد؟
دفتر اسناد از قدیمی ترین نهادهای حقوقی میباشند که بخشی از وظایف دولتی را انجام میدهند و همچنین نهادی است که زیر نظر «سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور» و وابسته به وزارت دادگستری فعالیت می کند و به صورت مستقل و بدون وابستگی مالی اداره میشود. معمولا مردم از آنها با عنوان محضر یا دفترخانه یاد میکنند. وظیفه این دفاتر تنظیم و ثبت اسناد رسمی و همچنین ثبت و تنظیم قراردادها با توجه به قوانین موجود می باشد.
کار سردفتر چیست؟
کار سردفتر اداره امور دفاتر اسناد رسمی یا دفاتر ازدواج و طلاق می باشد.دفتر اسناد رسمی (یا دفترخانه یا محضر) نهاد مدنی وابسته به قوه قضائیه ایران برای تنظیم و ثبت رسمی اسناد است که به صورت مستقل و بدون وابستگی مالی اداره میشود. دفاتر اسناد رسمی توسط سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد واملاک، اداره کل ثبت استانها، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بازرسی کانون سردفتران و دفتر یاران به طور مرتب بازرسی میشوند. یعنی یکی از بیشترین نظارتها در بین تمامی دستگاهها بر این صنف اعمال میشود.
سردفترکیست؟
سردفتر در دفاتر اسناد رسمی بر طبق قانون، تمامی معاملات، اسناد رسمی و خواسته های حقوقی افراد را ثبت کرده و گواهی می کند. سردفتران بنا به پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انتخاب می شوند. سازمان ثبت باید برای انتصاب سردفتران اسناد رسمی نظر مشورتی کانون سردفتران و دفتریاران را نیز جلب نماید.دفاتر ازدواج و طلاق از نهادهای تخصصی مدنی هستند که بخشی از وظایف اجرایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را انجام میدهند. این دفاتر از نظر مالی مستقل هستند و به طور خصوصی اداره میشوند.سردفتر دفاتر ازدواج و طلاق کلیه امور مربوط به ثبت ازدواج، طلاق یا هر دو را به صورت شرعی و قانونی انجام می دهد.
وظایف سردفتر اسناد رسمی چیست؟
تنظیم و ثبت کردن اسناد مالی و غیرمالی مطابق مقررات و قانون (مانند سند مالکیت منزل، زمین، ماشین و …، وثیقه نامه، اجاره نامه و …)
بررسی هویت طرفین معامله با بررسی و کنترل اسناد لازم برای احراز هویت دادن سواد مصدق یعنی رونوشت گواهی شده از اسناد ثبت شده به اشخاصی که طبق مقررات حق گرفتن آن را دارند و آن اشخاص عبارتند از متعاملین و اشخاص ذینفع وکسانی که دادگاه دستور اعطای رونوشت سندی را به آنها داده است .
تصدیق صحت امضا یا گواهی امضای اشخاص برای مصون ماندن از تردید و انکار
قبول و حفظ اسنادی که به امانت می گذارند مانند وصیت نامه
وظایف سردفتر دفاتر ازدواج و طلاق چیست؟
تنظیم و آماده سازی مدارک مورد نیاز قبل از ازدواج و طلاق
دادن معرفی نامه برای انجام آزمایش خون قبل از ازدواج
توضیح شرایط ضمن عقد یا طلاق برای دو طرف
خواندن صیغه عقد و طلاق
انجام امور ثبت رسمی و قانونی ازدواج و طلاق
سردفتر چه مهارت هایی باید داشته باشد؟
داشتن ارتباط اجتماعی مناسب
اطلاعات و آگاهی بالا
قابل اعتماد و امانت دار بودن
داشتن دقت زیاد و توجه به جزئیات
داشتن حس مسئولیت پذیری
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
برچسب ها: اشتغال ، کارآفرین ، بیمه بیکاری ، رشت ، استخدام ، کاریابی کارآفرین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، فرصت شغلی ، کاریابی رشت استان گیلان ، کاریابی ، کاریابی رشت ، پیشخوان اداره کار ، باشگاه کارآفرین ، رشت گیلان ، جویای کار ، استخدام رشت ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، پیشکار ، کاریابی الکترونیک ، کارمند ، سر دفتر