استارت آپ چیست؟
استارت آپ یک شرکت جوان است که توسط یک یا چند کارآفرین تاسیس شده تا یک محصول یا خدمات منحصر به فرد را تولید و به بازار عرضه نماید.
یکی از اولین کارهای استارت آپ، جمع آوری مبلغ قابل توجهی برای توسعه بیشتر محصول است. برای انجام این کار، آنها باید یک استدلال محکم و یا یک نمونه اولیه ارائه دهند که کار آنان را تضمین کند؛ به طوی که نشان دهد ایده آن ها واقعاً جدید است یا پیشرفت خوبی در بازار خواهد داشت.
اگرچه اکثریت قریب به اتفاق شرکت های نوپا شکست می خورند، اما برخی از موفق ترین کارآفرینان تاریخ استارتاپ هایی مانند مایکروسافت (بنیانگذار بیل گیتس)، فورد موتورز (بنیانگذار هنری فورد) و مک دونالد (بنیانگذار ری کروک) را ایجاد کردند.
درک استارتاپ ها
در مراحل اولیه، شرکت های نوپا درآمد کمی دارند یا حتی درآمد ندارند. بلکه آن ها ایده هایی دارند که باید آن را توسعه دهند، آزمایش و بازاریابی کنند. این توسعه هزینه قابل توجهی می گیرد که صاحبان استارت آپ منابع بالقوه زیادی برای استفاده دارند،از جمله:
منابع سنتی: منابع سنتی تأمین مالی شامل وام مشاغل کوچک از بانک ها یا اتحادیه های اعتباری، وام های اداره مشاغل کوچک با حمایت دولت از بانک های محلی و کمک های مالی سازمان های غیرانتفاعی و دولت های ایالتی است.
انکوباتور: دستگاه های موسوم به انکوباتور که اغلب با مدارس بازرگانی و سایر سازمان های غیرانتفاعی مرتبط هستند، راهنمایی، فضای اداری و بودجه لازم را برای استارتاپ ها فراهم می کنند.
سرمایه گذاران: سرمایه گذاران ریسک پذیر و سرمایه گذاران قرض الحسنه ای که به دنبال استارت آپ های امیدوار کننده هستند تا در ازای دریافت سهام این شرکت های نوپا، به آن ها کمک کنند.
ارزش گذاری استارتاپ ها
استارت آپ ها سابقه و سود زیادی برای نشان دادن ندارند. این باعث می شود سرمایه گذاری روی آنها خطرآفرین باشد. اگر به نظر می رسد ایده آن ها شایسته است، سرمایه گذاران ممکن است از روش های مختلف برای تخمین میزان پول لازم برای راه اندازی و یا کمک به آن ها استفاده کنند.
هزینه پرورش و توسعه ایده، هزینه هایی را که شرکت قبلاً برای توسعه محصول یا خدمات خود و خرید لوازم فیزیکی متحمل شده است، در نظر می گیرد. این روش ارزیابی، دارایی های بالقوه آینده یا دارایی های پنهان شرکت را در نظر نمی گیرد.
ملاحظات خاص
محل
شرکت های نوپا باید تصمیم بگیرند که آیا کارشان به صورت آنلاین انجام می شود، در یک دفتر یا دفتر خانه یا در فروشگاه. مکان به محصول یا خدمات ارائه شده بستگی دارد.
ساختار حقوقی
شرکت های نوپا باید در نظر بگیرند که چه ساختار قانونی برای نهاد آنها مناسب تر است. مشارکتی یا انحصاری
منابع مالی
استارت آپ ها معمولاً با مراجعه به خانواده و دوستان و یا استفاده از سرمایه گذاران خطرپذیر سرمایه جمع می کنند. در مواردی ممکن است برای شروع فعالیت خود از خط اعتباری به عنوان بودجه استفاده کنند. شرکت های دیگر برای کمک وام های کوچک را انتخاب می کنند. بانک ها معمولاً چندین گزینه تخصصی برای مشاغل کوچک در دسترس دارند از جمله وام های کوچک محصول که کوتاه مدت و کم بهره اند و برای شرکت های نوپا طراحی شده است.
مطالب مرتبط:
- تعریف جامع استارتاپ | ۸ گام که قبل از راه اندازی استارتاپ باید بدانید
- استارتاپ و اصطلاحات آن
- اشتباهات حقوقی رایج استارتاپ ها