- ارسال شده در ۱۴۰۰ تیر ۳۱ ساعت ۲۲:۵۳
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در شتابدهنده » استارتاپ
بیزینس پلن استارتاپ
علاوه بر ایجاد یک طرح تجاری برای استفاده در راستای گرفتن سرمایه اولیه، دلایل خوب دیگری نیز برای ایجاد بیزینس پلن استارتاپ شما وجود دارد. با استفاده از الگوی طرح تجاری، تمام زمینه های استاندارد بیزینس خود را بررسی می کنید.
این الگو به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که تمام مناطق تحت پوشش قرار گرفته اند، بنابراین فرآیند راه اندازی شما آسانتر خواهد شد.
سوزان وارد ، متخصص تجارت استارتاپ پیشنهاد می كند برای هر بخش از برنامه تجاری خود اهدافی ایجاد كرده و برای دستیابی به هر یك از این اهداف، برنامه عملیاتی تهیه كنید.
راه اندازی یک طرح کسب و کار در هفت مرحله آسان
۱. با توصیف کلی کسب و کار خود شروع کنید
اولین قدم نوشتن توصیف کلی از تجارت شماست. این تمرین به شما کمک می کند تا دید شما نسبت به استرتاپ تان جامع تر و بهتر شود.
نوع کسب و کار
توصیف کنید چه نوع شغلی را می خواهید شروع کنید، خرده فروشی، تولیدی، صنعتی، ساختمانی یا نوع دیگری از خدمات. محصولا یا خدماتی که این بیزینس تولید می کند و می فروشد، توصیف کنید.
۲. سازمان حقوقی
درباره چگونگی ساماندهی تجارت بحث نمایید. شرکت ها اشخاص حقوقی هستند که مسئولیت های تجاری و شخصی را از هم جدا نگه می دارند.
ساختاری که انتخاب می کنید پیامد های قانونی و مالیاتی دارد، بنابراین، حتماً تحقیق کرده و با دقت انتخاب نموده و در صورت لزوم با یک حسابدار صحبت کنید.
۳. مجوز ها
در مورد قوانین مربوط به بیزینس تان و مجوز هایی که می بایست تهیه کنید تحقیق کنید و همچنین تمامی مواردی که می بایست رعایت شوند و یا مجوز هایی که تهیه کرده اید در بیزینس پلن استارتاپی خود ذکر نمایید.
۴. مدیریت و کارمندان
سرمایه گذاران، مدیران کسب و کار را به همراه تعداد و انواع کارکنانی که در این تجارت نیاز خواهید داشت، شرح دهید. در واقع در اینجا یک توضیح مختصر خواهید داد اما در بخش بعدی برنامه مدیریت آمار دقیق تری را ارائه خواهید داد.
۵. تنظیم یک برنامه خاص برای محصولات یا خدمات شما
عبارتند از:
• شرح کلی هر محصول
• ساختار قیمت گذاری این محصول و اینکه آیا قیمت های مختلفی برای بازار های مختلف خواهید داشت
• این که آیا شما این محصول را تولید می کنید یا برای فروش به مشتریان خود از تولید کننده خریداری می کنید
اگر در حال ارائه خدمات هستید، این خدمات را با جزئیات شرح دهید، از جمله:
• شرح کلی از هر نوع خدمات و نحوه انجام آن
• قیمت گذاری خدمات مختلفی که ارائه خواهید داد
۶. برنامه بازاریابی مخصوص خود را ایجاد نمایید
بازار هدف بیزینس تان را شرح دهید. این شرح باید شامل موارد زیر باشد:
• توصیف مشتری ایده آل شما، از نظر ویژگی ها، نگرش و رفتار در حوزه خرید. این شرح باید تا حد ممکن کامل باشد.
• بحث درباره اطلاعات جمعیتی که به آن ها خدمات یا محصولات خود را خواهید فروخت، از نظر تعداد و مشخصاتی همچون: سن، جنسیت، سطح تحصیلات، سطح درآمد و سایر اطلاعات مهم
• شرح رفتار های خرید بازار هدف شما
۷. رقبای محصولات یا خدمات خود را توصیف کنید
شرح رقابت برای محصولات یا خدمات تان در بازار هدف، از جمله:
• تعداد رقبا
• خصوصیات سه رقیب برتر شما
• تفاوت های منحصر به فرد بین شما و رقبایتان
• روش هایی که باعث تفاوت و بهتر بودن محصولات / خدمات شما نسبت به رقبای خود می شود؛ از نظر تحویل، خدمات به مشتری، تمایز محصول یا سایر مشخصات.
مطالب مرتبط:
برچسب ها: استارتاپ ، تیم سازی استارتاپ ، راه اندازی استارتاپ