- ارسال شده در ۱۴۰۰ مرداد ۰۳ ساعت ۲۳:۰۰
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در کسب و کار
بررسی مراحل حمل و نقل اینترنتی
شما تلاش زیادی می کنید تا مطمئن شوید مشتریانتان، با خرید از سایت فروشگاهی شما؛ تجربه بسیار خوبی دارند. در این راستا از تولید محتوای کارآمد گرفته تا تغییر فروشگاه بر اساس سلیقه مشتری، انجام خواهید داد فقط و فقط برای جلب رضایت مشتریانتان. اما زمانیکه نوبت به حمل و نقل می رسد، احساس می شود که محصول خود را به یک غریبه تحویل می دهید. اینجاست که بحث حمل و نقل اینترنتی به وجود می آید و عوامل تاثیر گذار بر روی این موضوع اهمیت پیدا می کنند.
با برخی از برنامه ریزی ها، لازم نیست که نگرانی از این بابت داشته باشید، زیرا حمل و نقل یک قسمت اصلی از تجارت شما است. درواقع نقطه ای است که در نهایت مشتری محصول شما را شخصاً تجربه می کند. به همین دلیل ترسیم یک استراتژی حمل و نقل اینترنتی تعریف شده بسیار مهم است. از آنجا که دنیای حمل و نقل ممکن است پیچیده به نظر برسد، ما سعی می کنیم به تمام مواردی که برای انتخاب گزینه مناسب بیزینس خود احتیاج دارید بپردازیم.
استراتژی حمل و نقل
برخی اصول وجود دارد که پایه ای برای بقیه بخش های حمل و نقل شما ایجاد می کند. در واقع همه مواردی که در ادامه گفته می شود مراحل کلیدی است که کمک به طراحی استراتژی حمل و نقل سطح بالا برای بیزینس شما می کند.
۱. نرخ و روش حمل و نقل شما
آیا می خواهید هزینه کامل حمل و نقل را مشتریانتان بپردازند یا حمل و نقل رایگان یا کل هزینه را خودتان می پردازید؟ چگونه به مشتریان محلی خود سرویس می دهید؟
چندین روش متداول وجود دارد، اما انتخاب شما همیشه باید از طریق منابع مالی اصلی کسب و کار شما باشد.
ارسال رایگان
ارائه حمل و نقل رایگان به مشتریان خود یکی از بهترین راه ها برای افزایش مشتری می باشد. برای اینکه حمل و نقل رایگان کار کند، چند گزینه پیش رو دارید.
• قیمت های محصول را افزایش دهید تا هزینه های حمل و نقل را بپردازید (مشتری پرداخت می کند).
• شما تمام هزینه حمل و نقل را از جیب خود پرداخت کنید.
• برای تأمین هزینه های جزئی حمل و نقل ، قیمت محصولات را کمی افزایش دهید (شما و مشتری پرداخت می کنید).
• برای حمل رایگان به مشتریان خاص کد تخفیف ارائه دهید.
۲. محاسبه هزینه حمل و نقل
تمام پیک های حمل و نقل نرخ حمل و نقل را بر اساس عوامل مختلفی از جمله:
• اندازه بسته بندی
• وزن بسته بندی
• آدرس مبدا
• آدرس مقصد
به علاوه گزینه های حمل و نقل اضافی مانند رهگیری و بیمه، ارائه می دهند.
مقایسه دقیق خدمات ممکن است دشوار باشد زیرا همه آنها گزینه های کمی متفاوتی را ارائه می دهند و هر مشاغل متغیرهای منحصر به فرد خود را دارند.
۳. بسته بندی و بازاریابی
با پیشرفت دنیای تجارت الکترونیکی، انتظارات مشتریانی که بصورت آنلاین خرید می كنند نیز رشد می كند. این انتظار به این معنی است که برای بسیاری از مشاغل، خارج از فروش کالا ها، رقابت در واقع به معنای فراتر رفتن برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان است.
سبک بسته بندی و ارائه محصول می تواند روشی موثر برای خاص شدن فروشگاه اینترنتی و محصولات شما در میان رقبا باشد.
مطالب مرتبط:
- چرا یک کسب و کار باید از خدمات مشاوره ای بهره بگیرد؟
- آیا میتوانیم از کسب و کارهای اینترنتی شکایت کنیم؟
- دانستنی هایی از فروشگاه و حراجی آنلاین
برچسب ها: فروشگاه آنلاین ، حمل و نقل ، اینترنت