بررسی صفرتا صد کسب وکار اینترنتی خانگی
کسب وکار اینترنتی خانگی
امروزه کسب وکار اینترنتی خانگی در میان عموم مردم بسیار رواج یافته است.یکی از مهم ترین کسب وکارهایی که این روزها وارد بازار رقابتی شده و نقش مهمی در ایجاد درآمدها وگردش پول در اقتصاد کشور راداراست کسب وکار اینترنتی خانگی است.
چگونه میتوانیم یک کسب و کار اینترنتی خانگی داشته باشیم؟
امروزه استفاده از اینترنت کاملاعمومی شده و کمتر کسی پیدا میشود که برای انجام کارهای روزمرهاش از اینترنت کمک نگیرد. ما در اینترنت جواب بسیاری از سوالات خود را پیدا میکنیم؛ و اکثر ادارات و موسساتی که با آنها سروکار داریم هم هرروزه سعی میکنند خدمات بیشتری از طریق اینترنت و اپلیکیشنهای خود ارائه دهند.همین امر موجب پیدایش شکل جدیدی از کسب و کار شده است که به آن کسب و کار اینترنتی میگویند.
اصول کسب و کار اینترنتی خانگی
به تعداد تمام افرادی که متصل به اینترنت هستند میتوان کسب و کار اینترنتی داشت.هیچ محدودیتی درکالا یا خدماتی که ارائه میدهید نخواهید داشت. فقط کافی است یک ایده جالب داشته باشید یا دراین بازاررقابتی، نسبت به کالایی یا خدماتی احساس نیاز کنید، همان ایده میتواند بدون سرمایهگذاریهای کلان سکوی پرش شما باشد. داشتن یک کسب و کار اینترنتی خانگی موفق واقعا سرمایه زیادی نمی خواهد. اما برای به بار نشستن نیاز رعایت یک سری اصول کلی است. اصولی که اگرچه در ظاهر بدیهی و ساده بنظر برسند اما در چگونگی راه اندازی این کسب و کار بسیار موثر هستند.
تعیین میزان سرمایه:قبل از هر اقدامی باید اول میزان سرمایهای که قرار است وارد کار شود، مشخص شود تا براساس آن سنجیده شود که چه کارهایی میتوان انجام داد. انجام این کار بسیار ضروری است، چون باید بعد از مدتی میزان سوددهی کارتان را اندازه بگیرید و در مورد ادامه کار یا تغییر استراتژی کارتان تصمیم بگیرید.
تحقیق و آموزش در مورد اصول کار:شما باید حتما نسبت به کاری که میخواهید انجام بدهید علم کافی داشته باشید. شما باید درمورد مواد اولیه مورد نیازتان،احساس نیاز مشتری و بازار یک نگاه جامع داشته باشید. بجز آن باید در بروزرسانی خودتان و دانش خود بسیار انعطافپذیر باشید.
تولید:بعد از اینکه اصول کار خوب دستتان آمد، اگر کارتان تولیدی است برای دستگرمی هم که شده چند نمونه کار تولید کنید. با دست خالی که نمیتوانید به جایی برسید.این مرحله را به قصد سودآوری انجام ندهید. انجام این کار به شما کمک میکند تصمیمات اساسی در مورد نحوه ارائه کالا، مثلا بستهبندی، لزوم قرارداد با پست یا هر شرکت خاصی، نیاز به استخدام افرادی خاص و… بگیرید.
برندسازی:ساخت لگو، تبلیغات، یک اسم مناسب برای کسب و کار و … همه به برندسازی و جذب نگاهها به کسب و کار اینترنتی خانگی و سایت شما که در آینده ایجاد خواهید کرد کمک میکند.
ایجاد سایت:بعد از تشخیص میزان سرمایه، کسب اطلاعات کافی در زمینه مورد نظر و اقدام برای برندسازی دیگر باید استارت کار را بزنید. به یک سایت نیاز دارید. سایت شما همانند ویترین مغازه شما در دنیای واقعی است. حالا این سایت را میتوانید خودتان راهاندازی کنید یا اینکه با توجه به بودجهای که برای کار گذاشتهاید طراحی و راهاندازی آن را به شخصی دیگر یا یک شرکت طراحی سایت بسپارید. شکل و شمایل سایت شما و اینکه هر چیزی کجا قرار بگیرد بستگی خیلی زیادی به نوع کسب و کار اینترنتی خانگی شما و برندسازیتان دارد. شما باید بدانید چه قشری از جامعه مشتری شماست و مطابق سلیقه آنها ساییتان را طراحی کنید.
تولید محتوا:بعد از مشخص کردن کسب وکار مجازیتان حالا باید کاتالوگها و اجناس مغازه را مشخص کنید. منظور ما همان چیزهاییست که قرار است روی سایت شما قرار بگیرد.کاتالوگ اقلام مورد نظر شما برای فروش، نقد و بررسی، قیمتها و … همه میتوانند اطلاعات مناسبی برای قرارگیری بر روی سایت شما باشند.
سئو:احتمال دیده شدن سایت تازه وارد شما در این فضای رقابتی بسیار کم است. شما باید هر چه میتوانید تلاشتان را بکنید که سایت شما توسط موتورهای جستوجو دیده شود. این مساله بستگی کامل به محتوایی دارد که برروی سایتتان قرار میدهید. مثلا اگر سایتتان صرفا یک کاتالوگ قیمت باشد بعید بنظر میرسد که این سایت بتواند رتبه خوبی از نظر بازدید کسب کند. داشتن دانش سئو به شما میگوید چه محتوایی بر روی سایتتان قرار بدهید تا بیشتر دیده شوید.
تبلیغ:عامل دیگری که به دیده شدن سایت و رونق کسب و کار اینترنتی خانگی شما کمک میکند تبلیغات است. پس علاوه بر دانش سئو نیاز به تبلیغ دارید. تبلیغ هم بر اساس بودجه شما صورت میگیرد. میتوانید هزینهای را برای این کار کنار بگذارید. یکی از راههای تبلیغ کردن استفاده از شبکههای اجتماعی است.
ایجاد حساب جدا در شبکههای اجتماعی:شما باید در شبکههای اجتماعی حساب مربوط به کسب و کار اینترنتی خانگی خود را ایجاد کنید. این کار علاوه بر اینکه به برندسازی کار شما کمک میکند باعث ارتباط بهتر شما با مشتریان و شناخت نیازهای آنها میشود. این نکته خیلی مهم است که شما حتما اول باید سایت داشته باشید سپس در شبکههای اجتماعی فعالیت کنید، چون داشتن سایت باعث میشود درصورت از رونق افتادن آن شبکه اجتماعی مشتریان بازهم بتوانند با شما و کسب و کارتان ارتباط داشته باشند.
فعالیت در شبکههای اجتماعی:پس از ایجاد حساب باید دیگر دستی در برندسازی داشته باشید. شما باید برنامههایی پخش کنید که مخاطبان دوست داشته باشند. برنامههایی که جهتگیری خاصی را دنبال میکنند و ذهن مخاطب را به سمت شما و کارتان سوق میدهند. از آن طرف لابهلای برنامهها گهگاهی هم کارتان را تبلیغ کنید.پس همان کار تولید محتوا در سایتتان را باید به شکل دیگری در شبکههای اجتماعی انجام بدهید. فقط با این تفاوت که در سایت شما میدانید با کسی طرفید که به احتمال زیاد قصد خرید کالایی را دارد. اما در شبکههای اجتماعی با خیل عظیم مردمی طرفید که باید قانعشان کنید شما به این کالا نیاز دارید و این مردم الزاما قصد خرید از شما را ندارند.
فروش و سپس خدمات پس از فروش:پس از انجام دادن همه اقدامات بالا کسب و کار اینترنتی خانگی شما به بار مینشیند و افرادی هستند که بلاخره به شما اعتماد خواهند کرد و از شما خرید میکنند. این افراد میتوانند در وهله اول دوستان و آشنایان خودتان باشند. این مهم است که مخاطبان شما در سایتهای اجتماعی بدانند که اولین مشتریان شما نیستند. پس به یک شکلی این را ابراز کنید که فروش داشتهاید .ضمنا تاثیر انتقادپذیری و مشتریمداری را نادیده نگیرید.
مطالب مرتبط:
- نکات طلایی قبل از راه اندازی کسب و کار
- مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی؛ چگونه یک تجارت آنلاین راه اندازی کنیم؟
- کسب و کار مجازی چیست؟
برچسب ها: کسب و کار ، کسب و کارهای مجازی ، کسب و کار اینترنتی ، کسب و کار انلاین