اینترنت مارکتینگ چیست؟وانواع آن
در دنیای امروز اکثریت کسب و کارها در حال انجام اینترنت مارکتینگ هستند.دلیلشاین است که ارزان ترین روش برای صاحبان آنها برای به دست آوردن میلیون ها بازار هدف می باشد.
اینترنت مارکتینگ چیست؟
اینترنت مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی پروسه ترویج یک نام تجاری، محصول و یا خدمات در فضای اینترنت است. این روش دارای دامنه گستردهای شامل ایمیل مارکتینگ، مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی و هر گونه فعالیتهای تبلیغاتی از طریق رسانههای وایرلس میباشد.همچنین میتواند ترکیبی از جنبههای خلاق و تکنیکی شبکه جهانی وب مانند تبلیغات، طراحی، توسعه و فروش آنها باشد.
انواع اینترنت مارکتینگ
اینترنت مارکتینگ به انواع مختلفی تقسیم میشود:
بازاریابی وابسته: این یک روش بازاریابی است که در آن افراد در وب سایت خودشان محصولات شما را تبلیغ کرده و در آن بازدید کننده با کلیک بر روی محصول به سایت فروشنده منتقل شده و در آنجا خرید خود را انجام میدهد و فرد تبلیغ کننده پورسانت خود را از فروشنده دریافت میکند. به این نوع بازاریابی سیستم همکاری در فروش هم گفته میشود. البته این روش برای هر کسب و کاری قابل انجام نیست. با این حال اگر شما این کار را انجام دهید، شما میتوانید به سرعت بهبود تلاشهای بازاریابی خود را بدون نیاز به انجام کار بیشتر توسط خودتان ببینید. افرادی که به شرکت شما اعتماد دارند میتوانند اطلاعات شما را به اشتراک بگذارند و بازار خود را بر پایه یک پلتفرم مبتنی بر پورسانت رشد دهید.
نمایش تبلیغات: در این روش آگهی تبلیغات شما در سایتها و یا بلاگهای دیگر به منظور افزایش ترافیک برای محتوای خود آنها نشان داده میشود. این به نوبه خود میتواند باعث معرفی محصولات شما شود.
ایمیل مارکتینگ: این یک فرایند بازاریابی است که شامل رسیدن به مشتریان خود توسط ایمیل میباشد. البته تنها ارسال ایمیل کافی نیست بلکه در این روش شما باید موارد مختلفی در مورد کسب و کار خود آماده بکنید که بر اساس نیازهای هر فرد تهیه شده و بنابراین میتواند یک رویکرد شخصی را برای رسیدن به اهداف شما ایجاد کند. یک نگاه جامعی از رفتار خرید مشتریان خود داشته باشد و از آن اطلاعات برای گسترش استراتژی خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که ایمیل مارکتینگ به هیچ عنوان ارسال هرزنامه یا ایمیل های انبوه به لیستی از مخاطبین ناشناس نیست! بلکه در ایمیل مارکتینگ به دنبال برقراری ارتباط موثر و مفید با مخاطبین بر بستر ایمیل هستیم.
بازاریابی درونگرا: این نوع اینترنت مارکتینگ شامل اشتراک گذاری محتوای ارزشمند رایگان برای بازار هدف شما به منظور متقاعد کردن آنها برای تبدیل شدن به مشتری وفادار شما میباشد. این روش میتواند توسط راهاندازی وبلاگ کسب و کار انجام شود. وبلاگ شما میتواند به دلایل زیادی استفاده شود مانند اینکه شما مطلب به طور منظم با کلمات کلیدی مرتبط بگذارید و استراتژی موتور جستجوی خود را بهینه کنید. علاوه بر آن وبلاگ شما محلی میشود که میتوانید مشاوره ارائه دهید، بخشی از اطلاعات را اشتراک گذاری کنید و حتی ارتباط با مشتریان خود داشته باشید. یک ارتباط پایدار آغازی برای اعتماد است و وبلاگ یک راه عالی برای ساخت آن است.
بازاریابی در موتور جست و جو: بازاریابی برای موتورهای جستجو شامل دو بخش می شود: بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و تبلیغات به صورت کلیکی یا PPC . تبلیغات کلیکی نوعی از بازاریابی است که یک کسب و کار از طریق پرداخت پول برای تبلیغات در موتورهای جستجو انجام می دهد و بر روی صفحه نتایج موتور جستجو نشان داده میشود. این روش شامل پرداخت پول به موتور جستجو میباشد در نتیجه موتور جستجو سایت شما را در ازای چند کلمه مشخص در نتایج بالاتر لیست میکند.
بهینه سازی موتور جست و جو:برخلاف بازاریابی در موتور جست وجو، روشی غیر پولی و طبیعی برای ترویج مطالب در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده میشود. این روش شامل جستجوی کلمه کلیدی و قرار دادن، ساخت لینک و بازاریابی رسانههای اجتماعی میباشد. بازاریابی از طریق موتور جستجو و بهینهسازی آن کمک میکند که نام و وبسایت شما بر روی لیست نتایج موتور جستجو ظاهر شود. با یک استراتژی SEO قوی، وبسایت شرکت شما مرتبط با کلمه کلیدی استفاده شده برای یافتن خدمات شما نشان داده خواهد شد. بنابراین شانس شرکت شما را برای انتخاب به عنوان ارائه دهنده خدمات یا محصولات خاص در موتور جستجو افزایش میدهد.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی: بازاریابی از طریق رسانه اجتماعی فرایندی برای ترویج یک وبسایت از طریق شبکههای اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و...
بازاریابی در شبکه های اجتماعی باعث می شود که افراد مختلف جامعه آشنایی بیشتری با برند شما پیدا کنند و بتوانید ارتباطی دو طرفه با برند شما ایجاد کنند. این فرآینده نهایتا باعث خواهد شد که حس وفاداری در مشتریان افزایش یابد و بتوانید با تعامل با آنها مشکلات محصولات و خدمات خود را برطرف کنید.
چرا اینترنت مارکتینگ مهم است؟
اینترنت دارای قدرتی برای ارتباط میلیون ها مردم از سراسر جهان است. بنابراین دارای این قابلیت است که کار شما را برای میلیون ها بازار هدف در سراسر جهان معرفی کند. علاوه بر این، عملکرد شما میتواند به آسانی با استفاده از آنالیتیک وب و ابزار آنالیز رابطه بین هزینه- حجم- سود اندازهگیری شود. یک اینترنت مارکتینگ قوی به تقویت کسب و کار شما کمک خواهد کرد و شروعی برای جذب مشتریان بیشتر، ارتباطات و غیره میباشد.
مطالب مرتبط:
- بازاریابی چریکی و اصول پیادهسازی آن در کسبوکارها
- کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه
- تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی چیست؟
برچسب ها: بازاریابی ، کسب و کار اینترنتی ، بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی وب