تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی چیست؟
یکی از دو اصطلاح پرکاربرد این روزها در کسب وکارهای مجازی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی است.دانستن تفاوت این دو اصطلاح به شما در شکل دادن به استراتژی کل بازاریابی و تبلیغات کمک می کند.همچنن در تجزیه و تحلیل استرتژی فعلی کمک می کند تا با دسته بندی کردن فعالیت هایتان در زمینه بازاریابی و تبلیغات نتیجه بهتری به دست بیاورید.
دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) چیست؟
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یک اصطلاح گسترده است که مجموعه ای از فرآیندهای بازاریابی را توصیف می کند. ظرفیت های دیجیتالی موجود را برای ارتقاء یک محصول یا خدمات، یا ایجاد یک برند دیجیتال در برمی گیرد.
بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) چیست؟
بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی در واقع زیر مجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است. زیرا اکثر فعالیتهای بازاریابی دیجیتال در مرزهای بازاریابی اینترنتی قرار دارند.مشخصه اصلی بازاریابی آنلاین این است که برای کار به یک اتصال اینترنتی زنده نیاز دارد. بنابراین استفاده از تبلیغات کلیکی یک نوع بازاریابی آنلاین یا اینترنتی است.
تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی در چیست؟
به زبانی ساده دیجیتال مارکتینگ شامل استفاده از کلیه ظرفیت دستگاه های دیجیتال ( تلویزیون،موبایل،رادیو،بیلبورد و…)، سیستم عامل ها، شبکه های اجتماعی (صرف نظر از اینکه آنها آنلاین هستند یا آفلاین) میشود.در صورتی که بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین منحصر به روش های بازاریابی و تبلیغاتی است که به صورت آنلاین به اینترنت متصل می باشند.در یک نگاه کلی می توان گفت بازاریابی آنلاین و دیجیتال هر دو به شما در مسیرهایی که برای رسیدن به مشتریان بالقوه خود انتخاب کرده اید، کمک می کند. البته این دو نوع بازاریابی تفاوت هایی نیز با هم دارند که اغلب، افراد بدون داشتن آگاهی از ماهیت هر یک از آنها هر دو را مترادف هم به کار می برند. در دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)، شما خود را محدود به استفاده از اینترنت نمی کنید. به این ترتیب ، بازاریابی دیجیتال می تواند مانند یک چتر بسیاری از تکنیک های بازاریابی را در زیر مجموعه خود پوشش دهد.بازاریابی آنلاین تمام استراتژی های بازاریابی موجود در بازاریابی دیجیتال را شامل می شود. یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی که رقابت بسیاری در آن وجود دارد بهینه سازی سایت (سئو) است.بنابراین می توان گفت تا زمانی که فن آوری در حال تکامل است، بازاریابی دیجیتال هم خواهد بود. اما می توان گفت که هر چیزی که پایه دیجیتالی دارد می تواند بازاریابی دیجیتال باشد و از امروز به بعد استراتژی های زیادی برای انتخاب پیش رو دارید.همانند بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین نیز همراه با پیشرفت تکنولوژی تکامل یافته است. با این حال، می توان گفت که بازاریابی آنلاین آنچنان سریع است که گاهی اوقات نگه داشتن آن می تواند دشوار باشد. همچنین برای کسانی که در این راستا تازه کارند، به دلیل وجود اصطلاحات و مهارت هایی که نیازمند یادگیری و آموزش آنها هستند، در برخی موارد ممکن است به تلاش های بیشتری برای غلبه بر مشکلات احتمالی نیاز داشته باشند.
مطالب مرتبط:
- دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
- بازار کار دیجیتال مارکتینگ
- بازاریابی از نگاهی متفاوت
- بررسی صفرتا صد کسب وکار اینترنتی خانگی
- تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی
برچسب ها: بازاریابی ، بازاریابی دیجیتال ، دیجیتال مارکتینگ ، کسب و کار اینترنتی ، بازاریابی اینترنتی