چگونه یک استراتژی CRM موثر برای کسب و کار خود بسازیم؟
استراتژی CRM چیست؟
مفهوم استراتژی CRM به شیوه هایی اشاره دارد که بر مبنای تبدیل هر چشم انداز به یک مشتری و حفظ مشتریان خود از راه درگیر شدن در ارتباطات شخصی می باشد. مفهوم CRM به کسب و کارها کمک کرده است ارتباطات خود را با مشتریان افزایش دهند و اهدافشان را به دست آورند. برای به دست آوردن نتایج پربار از طریق استراتژی CRM خود، مهم است که تمام بخش های کسب و کار شما باهم هماهنگ باشند. برای مثال، مهم است که واحدهای فروش، بازاریابی، پشتیبانی و مالی شما با هم کار کنند تا استراتژی CRM شما را اجرا کنند. یک استراتژی CRM ایده آل برای کاهش هزینه جذب مشتری و افزایش ارزش عمر مشتری است. داشتن یک استراتژی ارتباطی مناسب ایده آل، مزایایی شگفت انگیزی دارد که باعث افزایش سودآوری کسب و کار شما می شود.
مزایای استراتژی CRM
بازده بهتر در بازاریابی
ارتباط موثر با مشتریان
تصمیم گیری مبتنی بر داده ها
چرخه فروش سودآور
بهبود دقت پیش بینی ها
افزایش وفاداری مشتری
چگونه یک استراتژی CRM موثر برای کسب و کار خود بسازیم؟
هدف خود را تعیین کنید:داشتن چشم انداز روشن یک جنبه ضروری برای ایجاد یک استراتژی CRM است. از خودتان بپرسید که هدف نهایی راهبرد CRM چیست. بسته به اهداف خود، می توانید پیشرفت تیم خود را پیگیری کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش بازدهی می باشد، می توانید ترافیک وبسایت، سرعت و بازدهی بخش های مختلف را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هدف نهایی استراتژی CRM شما، متناسب با آینده کسب و کار شما است که تجربه خوب مشتری و سودآوری را به همراه دارد.
استراتژی CRM خودرا با استراتژی شرکت خود منطبق کنید: شرکت ها دارای استراتژی های خود هستند که بر رشد درآمد یا ارائه تجربه مشتری منحصر به فرد تمرکز می کنند. همه این اهداف را می توان با اجرای یک نقشه راه موثر به دست آورد. با این حال، استراتژی CRM یک اصطلاح پیچیده است. که در دستیابی به اهداف استراتژیک مانند افزایش وفاداری مشتری، کاهش هزینه های مشتریان و غیره کمک می کند. ضروری است که استراتژی شرکت شما و استراتژی CRM یکدیگر را تکمیل کنند. نرم افزار CRM شما هم باید دارای قابلیت هایی باشد که در رسیدن به اهداف به شما کمک کند.
داده های موجود خود را با دقت بررسی کنید: داده های موجود که قبلا جمع آوری کرده اید نقش مهمی را در توسعه استراتژی CRM ایفا می کنند. ضروری است که خریدهای مشتریان خود را تجزیه و تحلیل و ویژگی های آنها را بررسی کنید. مشکلات گذشته خود در برقراری ارتباط با مشتریان خود مرور کنید. تقسیم مشتری ها به گروه های مختلف می تواند به شما در شناسایی تفاوت های مشتری و انتظارات منحصر به فرد کمک کند. سپس می توانید این گروه ها را اولویت بندی کنید تا به این ترتیب ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، ایمیل های جداگانه برای مشتریان قدیمی و مشتریانی که خرید عمده انجام می دهند باید ارسال می شود.
استراتژی محتوای خود را برنامه ریزی کنید: داشتن یک برنامه محتوایی مؤثر نقش مهمی در ایجاد استراتژی قوی CRM ایفا می کند. محتوای شما باید پیام خود را به مخاطبان مورد نظر خود و به ویژه کسانی که خرید اصلی هستند برساند. همچنین شما باید تصمیم بگیرید که کدام کانالها برای ارسال پیام بهتر است که استفاده شود. تصمیم بگیرید که آیا از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید و یا از طریق ایمیل با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید. روش های مختلف راتست کنید تا بهترین کانال ارائه محتوا برای خود را پیدا کنید.
کانال های ارتباطی خود را تقویت کنید: یکی از اهداف اصلی داشتن یک استراتژی CRM، افزایش اثربخشی کانالهای پشتیبانی شماست. ارائه پشتیبانی باعث می شود که مشتریان شما در مواقعی که با مشکل برمی خورند از شما کمک بگیرند. بهترین راه حل این است که یک چت زنده در وب سایت خود داشته باشید تا مشتریان بتوانند راه حلی برای پرسشهای خود سریعا دریافت کنند. چت زنده نه تنها تجربه پشتیبانی مشتری را تقویت می کند، بلکه باعث افزایش بازدهی می شود. همچنین می توانید از کانال های رسانه های اجتماعی برای حل مشکلات مشتریان استفاده کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکزآمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
برچسب ها: مدیریت ارتباط با مشتری ، CRM ، اشتغال پایدار ، کسب و کار ، مشتری مداری ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، سیستم ارتباط با مشتری