چگونه استراتژی موفقی برای توسعه کسب و کار خود داشته باشیم؟
بیشتر کسب و کارها،در مقاطع مختلفی از چرخه ی عمر خود، تصمیم میگیرند که رشد کنند و فعالیتهای خود را توسعه دهند.وقتی شما کسب و کار خود را راهاندازی میکنید، هدف اصلی شما تثبیت برند و توسعه کسب و کار است. رشد فرآیندی مستمر است که به تلاش بسیار، صبر و فداکاری نیاز دارد. هیچ گام خاص یا روش مخفی برای پیشی گرفتن از سایر کسبوکارها در صنعت یا دستیابی به موفقیت فوری وجود ندارد؛ ولی روشهای اثباتشدهای برای رشد کسب و کار و رسیدن به موفقیت وجود دارد.
چگونه استراتژی موفقی برای توسعه کسب و کار خود داشته باشیم؟
افراد مناسبی استخدام کنید: قبل از آن که به مسیر توسعه کسب و کار خود فکر کنید، باید کارمندان خوبی داشته باشید تا در رسیدن به اهدافتان به شما کمک کنند. با کارمندان سختکوشی که متعهد به موفقیت شرکت شما هستند، کسب و کار شما برای دستیابی به رشد مستمر مجهزتر خواهد شد. علاوه بر این، واگذاری وظایف برای تمرکز بر کارهای مهم، زمان و انرژی شما را آزاد میکند، به شما اجازه میدهد بهترین عملکرد را داشته باشید و فرهنگ همکاری را پرورش دهید.
برمنابع درآمد ثابت تمرکز کنید: به جای تلاش برای جذب مشتریان جدید، بر مشتریان اصلی فعلی خود تمرکز کنید. با اجرای یک برنامه ارجاع یا وفاداری مشتری یا امتحان کردن استراتژیهای بازاریابی طبق رفتارهای خرید قبلی برای تشویق به خرید مجدد انجام دهید. تمرکز بر بازار اثباتشده بهویژه زمانی که برای جذب سرمایه تلاش میکنید از اهمیت بالایی برخوردار است.
ریسک های موجود را کاهش دهید: خطر بخشی غیرقابل اجتناب در شروع و توسعه کسب و کار است. کنترل همه چیز غیرممکن است؛ ولی روشهای بسیاری برای کاهش تهدیدهای داخلی و خارجی به شرکت شما و رشد آن وجود دارد. کسب و کارهای کوچک باید توسعه خود را مدیریت کنند تا از اختلالاتی که میتوانند کسب و کار را متوقف کنند جلوگیری کنند. هر چه کسب و کار کوچک رشد میکند، میتوانید فضا و تجهیزات جدیدی اضافه کنید، محصولات یا خدمات جدید بسازید و محدوده عملیات و پخش خود را افزایش دهید.
انعطاف پذیر باشید: یکی از ویژگیهای مشترک بسیاری از استارت آپ های موفق، توانایی تغییر مسیر سریع هنگام پاسخ به تغییرات بازار است. یک واکنش سریع در محصول و شرکت به کسب و کار شما کمک خواهد کرد سریعتر رشد کند. با انطباق و تغییر سریع، قادر خواهید بود راهکارهای مختلف را برای کسب و کار امتحان کرده و بهترین راهکار را پیدا کنید. اگر انعطافپذیر باشید، زمانی که شکست خوردید میتوانید بلند شوید و ادامه دهید.
به تجربه مشتریان خود اهمیت دهید: برداشتهای مشتریان میتواند کسب و کار شما را با شکست مواجه کند. محصولات و خدمات باکیفیت ارائه دهید تا آنها بهسرعت شما را در شبکههای اجتماعی تحسین کنند. رشد سریع به خوشحال کردن مشتریان بالقوه و فعلی بستگی دارد. در مقایسه با شرکتهای بزرگ، کسبوکارهای کوچک زیرکتر هستند و اغلب بهتر میتوانند نیازهای مشتریان خود را ببینند، پیشبینی کنند و به آنها پاسخ دهند. موفقترین کسب و کارهای کوچک آنهایی هستند که از این مزیت با آوردن محصولات و خدمات خلاقانه و جدید به بازار استفاده میکنند. این کسب و کارها با سرعت بیشتری روابط بلندمدتی با مشتریان پرورش میدهند. در حالی که تعامل با مخاطبان حیاتی است؛ شخصیسازی تجربه آنها میتواند این رابطه را تقویت و قویتر کند.
روی خودتان سرمایه گذاری کنید: در مراحل اولیه کسب و کار، به احتمال زیاد حاشیه سود بسیار ناچیز یا صفر را مشاهده خواهید کرد؛ پس هر پولی که به دست میآورید باید مستقیما برای کمک به توسعه خرج شود. توانایی استارت اپ در سرمایهگذاری روی خود به تسریع توسعه کمک میکند. در سالهای اولیه، ضروری است که مطمئن شوید هر درآمدی را به سوی شرکت بازمیگردانید. سرمایهگذاری سنگین در شروع کسب و کار برای توسعه سریع لازم است. ممکن است وسوسه شوید تمام سود خود را در جیب بگذارید؛ ولی بهتر است سود را روی توسعه کسب و کار سرمایهگذاری کنید تا بعدا بتوانید مزایای بزرگتری را به دست آورید. مشخص کنید کدام بخش از کسبوکار شما نیاز به توجه بیشتر دارد؛ زمانی که بخشی حیاتی پیدا کردید که نیاز به بهبودی دارد، از آن حمایت مالی کنید.
آینده نگری کنید: چابکی یک ویژگی مهم برای استارت آپ است، ولی شما نمیتوانید کسب و کار را فقط با تکیه بر غریزه توسعه دهید. برنامهریزی کردن گام بعدی با پیشبینی تمام سناریوهای ممکن، بهترین راه برای ایمن ماندن هنگام تکامل کسب و کار است. آیندهنگری توصیه وسیعی است؛ ولی میتواند مانند بررسی قراردادهای فعلی ساده باشد.
خدمات مشتریان خود را بهبود ببخشید: روش عالی دیگر برای توسعه کسب و کار، تمرکز بر ارائه خدمات بهتر به مشتریان است. زمانی که از انتظارات مشتریان فراتر بروید، به احتمال زیاد آنها درباره کسب و کار شما به دوستان، خانواده و دنبالکنندگان خود خواهند گفت. هنگامی که بیشتر تلاش میکنید، شهرتی برای خدمات مشتریان عالی خود میسازید؛ اگر مشتری تجربه نامناسبی داشته است تخفیف ارائه دهید یا از مشتریان پس از خرید سوال کنید آیا از محصول یا خدمت شما راضی هستند یا نه؟
درباره رقبای خود تحقیق کنید: این کار ممکن است منجر به رشد فوری نشود؛ ولی تحقیق درباره رقبا یکی از مهمترین گامهای اولیه در راهاندازی کسبوکار شماست. از خودتان بپرسید رقبای شما چه کسانی هستند و چه کاری انجام میدهند. و چگونه میتوانید کسبوکار خود را متمایزتر از آنها نشان دهید. اسخ این سوالات به شما کمک میکنند استراتژی کسب و کار کارآمدتری بسازید و بخشهایی از کسبوکارتان را که به توجه بیشتری برای شکوفایی نیاز دارند پیدا کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- برای توسعه کسب و کار چه خدماتی نیاز داریم؟
- اصول راه اندازی کسب و کار چیست؟
- چگونه یک کسب و کار موفق داشته باشیم؟
برچسب ها: خدمات تخصصی کسب و کار ، استارت آپ ، اشتغال ، کسب و کار ، استراتژیک ، بیمه بیکاری ، رشت ، استخدام ، کسب و کارهای مجازی ، کسب و کار اینترنتی ، کسب و کار آنلاین ، طرح کسب و کار ، مشاوره کسب و کار رشت ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، کسب و کار گیلان ، دامپزشکی شبانه روزی در رشت ، توسعه کسب و کار ، رشد کسب و کار ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، راه اندازی کسب و کار ، استارت آپ موفق ، صاحبان کسب و کار ، کسب و کار موفق ، خلاقیت در کسب و کار ، کسب و کار کوچک ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، کار گیلان ، فرصت شغلی ، کاریابی رشت استان گیلان ، کاریابی ، کاریابی رشت ، پیشخوان اداره کار ، باشگاه کارآفرین ، رشت گیلان ، کار ، جویای کار ، استخدام رشت ، اخلاق حرفه ای ، مشاوره شغلی ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، پیشکار ، کارگر ، کسب و کار سنتی