چگونه یک کسب و کار موفق داشته باشیم؟
به فعالیتهای منظمی که برای ایجاد ارزش (مثل ارائهی خدمات، تولید کالا یا علم و …) و به دست آوردن ارزش (مثل پول، اعتبار، تاثیر اجتماعی و …) انجام میشوند، کسب و کار گفته میشود. اولین نکتهای که در این تعریف به آن اشاره میشود، منظم بودن فعالیت است یعنی اگر کاری به صورت منظم نباشد یک کسب و کار نیست، مثلا شخصی که گاه و بیگاه به خرید و فروش سکه یا ارز مبادرت میکند، صرفاَ یک فعالیت اقتصادی انجام داده است اما اگر همین فعالیتها بهصورت برنامهریزی شده و منظم باشد یک کسب و کار محسوب میشود.همه ما میدانیم که هیچ مسیر میانبری برای رسیدن به یک کسبوکار موفق وجود ندارد.کسب و کار موفق آرزوی همه افراد است اما برخی کسبوکارها به این دلیل شکست میخورند که محصول نهایی آن ها با آن چیزی که انتظار داشتهاند، تفاوت زیادی دارد. برخی به دلیل مشکلات مالی شکست میخورند، برخی هم به دلیل اینکه رشد درآمدی آنها به اندازهی کافی سریع نیست.
چگونه یک کسب و کار موفق داشته باشیم؟
هر آنچه را که ی دانید انجام دهید:بهتر است کسب و کاری را شروع کنید که تمرکز آن بر چیزی باشد که در آن تجربه دارید،آن تجربه میتواند تجربهی کاری قبلی باشد یا یک سرگرمی شخصی که آمادگی دارید آن را به یک حرفه تبدیل کنید. حتی اگر یک ایدهی کسب و کار در تئوری بسیار پرسود به نظر میرسید تا زمانی که از جان و دل به آن علاقمند نشدهاید آن کسب و کار را شروع نکنید. درحالی که سود مهم است، اما احتمالا هر روز شما را در صدر نگه نخواهد داشت و باعث رشدتان نخواهد شد.
با یک هدف خوب تعریف شده آغاز کنید: میتواند تجربهی کاری قبلی باشد یا یک سرگرمی شخصی که آمادگی دارید آن را به یک حرفه تبدیل کنید. حتی اگر یک ایدهی کسب و کار در تئوری بسیار پرسود به نظر میرسید تا زمانی که از جان و دل به آن علاقمند نشدهاید آن کسب و کار را شروع نکنید. درحالی که سود مهم است، اما احتمالا هر روز شما را در صدر نگه نخواهد داشت و باعث رشدتان نخواهد شد.برای آنکه کسب و کارتان را رونق بدهید، به یک هدف روشن و مشخص نیاز خواهید داشت. این هدف باید ملموستر از پول باشد، مثل خدمت به جامعه از طریق اشتغال زایی، حل مشکلی که در زندگی روزمره میبینید، یا دنبال کردن یک علاقه. این به معنی آن نیست که نباید برای سوددهی تلاش کنید، فقط اینکه باید هدف اصلی و اولیهتان دستیابی به هدف بزرگتری باشد.
به عنوان یک صاحب کسب و کار موفق مشتریانتان را بشناسید و خوب درک کنید: پیش از شروع، زمانی را صرف تحقیقات بازاری کنید و با مشتریان و صنعتتان آشنا شوید. برخی منابع وجود دارند که اطلاعات کافی در مورد خدمات و محصولات مورد تقاضا فراهم میآورند. همچنین باید دربارهی کسانی که محصولتان را میخرند یا از خدماتتان استفاده میکنند نیز فکر کنید و بهترین راه را برای خشنود کردن این عده پیدا کنید.
به جای مقصد اولین قدم را مشخص کنید:باید همیشه با مدل کسب و کاری شروع کنید که بتوان به سرعت و با کم ترین بودجه ای آن را اجرا و اداره کرد. کسب و کارهای کوچک بسیاری هستند که با اهداف پر آب و تاب کارشان را شروع میکنند که به میزان سرمایه استارتآپ زیاد و سرمایهگذاران نیاز دارد. با وجود این کسب و کارهای موفق مدلی خواهند داشت که میتوان آن را در مقیاس کوچکتر استفاده کرد.
به عنوان یک صاحب کسب و کار موفق شبکه حمایتی ایجاد کنید:یکی از مهم ترین بخش های مالکیت موفق کسب و کار غلبه بر غرور و درخواست کمک است. بزرگترین منابع مشاورهای شما می توانند گروه همکاران کسب و کار و سایر حرفههایی باشند که اهداف شما را در سر دارند. دور و بر خودتان را از آدمهای بادانش و موفق پر کنید و از این طریق همیشه تنور ایدهها و اشتیاقهایتان را گرم نگه دارید.
یک مربی خوب پیدا کنید: یک مربی خوب در این مورد کسی است که خودش یک کسب و کار موفق داشته است در این زمینه میتواند یکی از اعضای خانواده یا دوستان خانوادگی باشد که در کسب و کار موفق بوده است. این مربی میتواند به شما کمک کند همهچیز را دربارهی نحوهی مدیریت کارکنانتان برای پر کردن برگههای مالیاتی به شما یاد خواهد داد.چون دانش آنها مستقیما از تجربه می آید،آنها قادر هستند شخصا بیشتر از هر منبع دیگری به شما کمک کنند. با اینکه مربی شما مجبور نیست حتما همان نوع کسب و کاری را که شما شروع کردهاید داشته باشد، اما اگر چنین باشد میتواند کمک بیشتری بکند.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- استارت آپ ؛ از ایده تا کسب و کار
- چرا یک کسب و کار باید از خدمات مشاوره ای بهره بگیرد؟
- خدمات اصلی یک شتابدهنده کسب و کار واقعی چیست؟
- بوم مدل کسب و کار چیست؟
- نکات طلایی قبل از راه اندازی کسب و کار
- مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی؛ چگونه یک تجارت آنلاین راه اندازی کنیم؟
- کسب و کار مجازی چیست؟
- کسب وکار و انواع آن
- چرا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها ضروری است؟
- کسب و کار نوپا چیست؟و ویژگی های آن
- چگونه کسب و کار موفقی داشته باشیم؟
- نکاتی که باید برای راه اندازی کسب و کار در نظرگرفت
- چگونه کسب و کار سنتی را به آنلاین تبدیل کنیم؟
برچسب ها: خدمات تخصصی کسب و کار ، آمایش سلامت سرزمین ، اشتغال ، مشاور کسب و کار ، مشاوره کسب و کار ، کسب و کار ، کسبوکارهای B2B ، بیمه بیکاری ، رشت ، استخدام ، کسب و کارهای مجازی ، کسب و کار اینترنتی ، طرح کسب و کار ، کسب و کار انلاین ، کسب درآمد ، کسب و کار نوپا ، مشاوره شغلی رشت ، کسب و کار گیلان ، مشاوره کسب و کار در رشت ، توسعه کسب و کار ، رشد کسب و کار ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، راه اندازی کسب و کار ، صاحبان کسب و کار ، کسب و کار موفق ، خلاقیت در کسب و کار ، کسب و کار کوچک ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، کار گیلان ، فرصت شغلی ، کاریابی رشت استان گیلان ، کاریابی ، کاریابی رشت ، پیشخوان اداره کار ، باشگاه کارآفرین ، رشت گیلان ، کار ، جویای کار ، استخدام رشت ، اخلاق حرفه ای ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، پیشکار ، کارگر ، مدیریت فرآیند کسب و کار ، کسب و کار سنتی