چگونه کسب و کار سنتی را به آنلاین تبدیل کنیم؟
شما حتما می دانید که مدیریت یک شغل سنتی یا آفلاین مشکلات خاص خود را دارد. یک تجارت سنتی، نیاز به مدیریت مداوم و هوشمند دارد. چرا که شما باید خودتان یا فروشندگانتان هر روز در محل کار حاضر شوید تا خدمات خود را به مشتریان عرضه کنید. در این موارد بیشتر مشتری های شما شامل افراد محلی و کسانی است که در نزدیکی فروشگاه شما زندگی می کنند و بازدید روزانه آن ها از محل کار شما منجر به فروش می شود.
کسب و کار سنتی چیست؟
کسب و کار سنتی به مشاغلی گفته می شود که دارای فروشگاه فیزیکی هستند و محصولات و خدمات خود را به صورت رو در رو می فروشند و با مشتریان خود تعامل مستقیم دارند. با رشد و دسترسی به اینترنت و رسانه های اجتماعی، حضور آنلاین در همه افراد به یک ضرورت تبدیل شده است و صاحبان مشاغل سنتی در حال فهمیدن این موضوع هستند که به دلیل رشد بازار آنلاین، به زودی تجارت خود را از دست می دهند. چرا که امروزه شما می توانید بدون ترک خانه و با راحتی، هر چیزی را به صورت آنلاین خریداری کنید و تقریبا همه چیز به صورت آنلاین و اینترنتی درآمده است. در کسب و کار سنتی شما نیاز دارید تا فروشندگان مهارت بیشتری در فروش کالاها به مشتریان داشته باشند. هر چند که با گذشت زمان و شناخته شدن بر تعداد مشتریان شما افزوده خواهد شد اما با تعداد مشتری که می توانید از طریق فروش آنلاین بدست آورید قابل مقایسه نیست. حتی اگر تجارت سنتی شما شرایط خوبی نداشته یا تحت تاثیر رکود اقتصادی سال های اخیر قرار داشته باشد، شما می توانید با ایجاد کردن نسخه آنلاین سطح فروش خود را افزایش داده و کسب و کار خود را نجات دهید. در یک تجارت آنلاین، امکانات بی شماری در دسترس است که در مشاغل سنتی وجود ندارد. اول از هر چیز شما می توانید بهترین محصولات خود را بفروشید و با مقادیر کم شروع کنید. بنابراین ، شما می توانید انواع محصولات را افزایش دهید تا به تدریج و از طریق یادگیری قوانین کسب و کار آنلاین ، کاملاً بتوانید نوع تجارت خود را از سنتی به آنلاین تغییر دهید. با توجه به اینکه مصرف کنندگان قادر به گشت و گذار و مراجعه به مغازه های مورد علاقه خود نیستند، حضور آنلاین بیش از هر زمان دیگری مهم است. اگرچه این موضوع تغییر بزرگی را در روند خرید مردم هم ایجاد کرده اما بسیاری از آن ها هر روز به سراغ اینترنت و جستجو در آن می روند تا چیزهای مورد نیاز خود را خریداری کرده و تا حد زیادی با شرایط جدید سازگار شده اند. بنابراین انتقال مشاغل خود به صورت آنلاین می تواند به درآمدزایی لازم برای ادامه کار کمک کند.
مزایای کسب و کار آنلاین چیست؟
تقویت تصویر تجاری: داشتن حضور آنلاین یا وب سایت می تواند باعث تقویت تصویر شرکت و برند تجاری شما شود. یک وب سایت خوب طراحی شده که با ایده ها و ارزش های تجاری شما مطابقت داشته باشد، باعث افزایش اعتماد مشتریان بیشتر به شما خواهد شد.
دسترسی در هر زمان و مکان: صرف نظر از اینکه چه روز و چه ساعتی است، مشتریان شما می توانند هر زمان که بخواهند در مورد کسب و کار شما اطلاعات به دست آورند و از محصول یا خدماتی که ارائه می دهید مطلع شوند. در صورت فروش محصولات، مشتریان حتی می توانند محصولات را در هر زمان از شبانه روز خریداری کنند.
صرفه جویی در هزینه ها: شما با استفاده از فروش آنلاین تا حد زیادی می توانید در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید. زیرا نیاز شما به کارمند کمتر میشود و در موارد بسیاری نیازی به مکان جهت نگهداری محصولات و کالاهای خود ندارید.
مخاطبان بیشتر: یکی از مهمترین مزایای کسب و کار اینترنتی این است که شما می توانید دامنه مخاطبان و مشتریان خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید. چرا که با داشتن یک وب سایت می توانید مخاطبانی از سراسر کشور را هدف قرار داده و کسب و کار خود را توسعه دهید.
افزایش اعتبار: یکی دیگر از مهم ترین مزیت های تجارت آنلاین افزایش اعتبار است. از آن جایی که امروزه مردم همه چیز را در اینترنت جستجو می کنند، داشتن وب سایت و کسب و کار آنلاین اعتبار شما را نزد مشتریان افزایش می دهد که همه ما می دانیم داشتن اعتبار در دنیای تجارت بسیار مهم است.
چگونه کسب و کار سنتی را به آنلاین تبدیل کنیم؟
با کنار گذاشتن تمام مزایای کسب و کار آنلاین، مزیت اضافه شده صاحبان مشاغل سنتی این است که چون آن ها قبلا کسب و کار آفلاین خود را راه اندازی کرده اند، تجربه و دانش کافی را برای تجارت خود دارند. پس می توانند با راه اندازی آنلاین آن را در کمترین زمان توسعه دهند. از آن جایی که آنها در حال حاضر یک کسب و کار فعال دارند، تبدیل آن به تجارت آنلاین به سختی و دشواری راه اندازی آن از ابتدا نخواهد بود.از مراح تبدیل کسب و کار سنتی به کسب و کار آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد:
انتخاب نام تجاری مناسب: اولین گام در جهت تبدیل کسب و کار سنتی به اینترنتی این است که یک نام تجاری مناسب برای خود انتخاب کنید. اگر از قبل برند تجاری خود را داشته اید میتوانید از همان نام استفاده کنید. در غیر این صورت باید به دنبال اسمی با محتوا و در عین حال ساده باشید که به راحتی در ذهن مخاطب بماند. البته حجم بالای مشاغل آنلاین و نام های تجاری مختلف که قبلاً ثبت شده اند، احتمالاً تا حدودی دامنه انتخاب را برای شما محدود و سخت می کند. اما بهتر است نامی که انتخاب می کنید خیلی از نام تجارت سنتی شما فاصله نداشته باشد. زیرا، می توانید از طریق روش های مختلف بازاریابی مانند بازاریابی دهان به دهان یا پیام کوتاه، نام تجاری آنلاین خود را به مشتریان سابق و فعلی خود معرفی کنید. بنابراین بهتر است که نام تجاری آنلاین شما تا حدود زیادی به برند سنتی شما شباهت داشته باشد.
لیست موجودی کسب و کار آنلاین خود را تهیه کنید: قبل از راه اندازی مشاغل آنلاین، باید به همه چیز فکر کنید. یعنی وقتی تجارت سنتی خود را به یک تجارت آنلاین تبدیل می کنید، همه چیز سرعت می گیرد. در حین طراحی وب سایت و تهیه لیست محصولات فروخته شده در فروشگاه فیزیکی، شما باید اطلاعات کاملی از تمام محصولاتی را که می خواهید به صورت آنلاین به فروش برسانید نیز داشته باشید. بنابراین، اگر این اطلاعات قبلاً بیشتر در ذهن شما یا صورتحساب های مربوط به خرید و فروش بوده، اکنون باید آنها را به لیست های مناسب برای یک تجارت آنلاین تغییر دهید.
در آغاز کار مشتریان هدف را مشخص کنید: در این مرحله، شما باید یک تصویر واضح از انواع مشتریان هدف خود داشته باشید که ممکن است مشابه مشتریان فعلی تجارت آفلاین شما باشند. با این حال، آن ها می توانند کمی متفاوت از گروه مشتریان حضوری شما باشند. مشتریان هدف آنلاین معمولاً در خرید هوشمندانه تر عمل می کنند و خرید آسان و سریع از یک وب سایت برای آن ها بسیار مهم است. در حالی که ممکن است این مورد هنگام خرید حضوری از یک فروشگاه سنتی وجود نداشته باشد. شما باید کسی را که مایل به خرید آنلاین است هدف قرار دهید. آیا او همان مشتری سابق شما است؟ همچنین، شما همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید دامنه خدمات خود را گسترش دهید تا بازار هدف جدیدی پیدا کنید. یا هنوز می خواهید در محدوده قبلی خود فعال باشید؟ پاسخ به این سوالات به شما در پیدا کردن مشتری هدف کمک می کند.
وب سایت خود را طراجی کنید: یکی از مهم ترین مراحل برای تبدیل کسب و کار سنتی به اینترنتی طراحی سایت است. مراقب باشید، در دنیای مشاغل آنلاین، هر نوع طراحی برای یک طیف از محصولات مناسب است.
بهترین بستر طراحی را برای فروشگاه آنلاین انتخاب کنید: اگر تجارت شما مربوط به فروش محصولات است، معمولاً به بستری نیاز دارید که بتوانید از طریق آن محصولات خود را به فروش برسانید. مطمئنا پس از راه اندازی کسب و کار آنلاین به ویژه اگر در کنار تجارت سنتی شما باشد، سرتان بسیار شلوغ خواهد شد. بنابراین باید کار خود را به بهترین شکل مدیریت کنید. بنابراین، شما به بستری نیاز دارید که در آن از ابتدا تا انتهای مراحل فروش و انبارداری محصولات قابل اجرا باشد. شما به سیستمی نیاز دارید که فرآیند گزارش موجودی کالا، افزودن محصولات و نمایش آن به مشتری، انتخاب آسان و فیلتر کردن محصولات توسط مشتریان و همچنین روش های سفارش، پرداخت و ارسال را به صورت یکپارچه و ساده در بیاورد. در این بین برخی از گزینه ها وجود دارد که شما می توانید به عنوان افزونه به سیستم مدیریت محتوای سایت خود اضافه کنید. بسیاری از وب سایت های فروشگاه آنلاین از چنین بسترهایی استفاده می کنند که مطمئناً می توانند به شما در راه اندازی یک تجارت آنلاین کمک کنند.
یک برنامه بازاریابی دیجیتال تنظیم کنید: در حال حاضر، شما مطمئناً تصویری واضح از نام تجاری کسب و کار آنلاین خود، مشتریان احتمالی، نیازهای آنها و آنچه را که برای حل مشکلاتشان باید ارائه دهید، بدست آورده اید. اکنون، وقت آن است که مکانیزم های بازاریابی دیجیتال خود را پیاده سازی کنید و بدانید که همه تحقیقات شما موثر بوده است. شناختن افرادی که محصولات یا خدمات خود را به آنها ارائه می دهید عامل مهمی در موفقیت یک برنامه فروش است و شما باید بر روی آنها تمرکز کنید تا بتوانید با موفقیت کار خود را آغاز کنید. افزایش بازدید وب سایت و تعداد بازدیدکنندگان برای یک تجارت آنلاین از اهمیت حیاتی برخوردار است. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا ترافیک وب و حجم بازدیدکنندگان از سایت خود را افزایش دهید. تبلیغات یکی از مهمترین راه ها برای رسیدن به این هدف است. تبلیغات شما می تواند به شیوه های مختلف انجام شود.
برای کسب اطاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- کسب وکار و انواع آن
- تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی
- تفاوت بین تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال
- تفاوت آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ
- اهمیت تبلیغات خلاقانه برای کسب و کارها چیست؟
- تفاوت کسب و کار سنتی با استارت آپ چیست؟
- تفاوت کسب و کار سنتی با کسب و کار آنلاین چیست؟
برچسب ها: خدمات تخصصی کسب و کار ، اشتغال ، کارآفرین ، کسب و کار ، بیمه بیکاری ، رشت ، استخدام ، کسب و کارهای مجازی ، کسب و کار اینترنتی ، کسب و کار آنلاین ، طرح کسب و کار ، کسب و کار انلاین ، کسب درآمد ، امکان سنجی طرح ها ، کسب و کار نوپا ، کاریابی کارآفرین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، کسب و کار گیلان ، مشاوره کسب و کار در رشت ، توسعه کسب و کار ، رشد کسب و کار ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، راه اندازی کسب و کار ، صاحبان کسب و کار ، کسب و کار موفق ، خلاقیت در کسب و کار ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، فرصت شغلی ، کاریابی رشت استان گیلان ، کاریابی ، کاریابی رشت ، پیشخوان اداره کار ، باشگاه کارآفرین ، رشت گیلان ، جویای کار ، استخدام رشت ، اخلاق حرفه ای ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، پیشکار ، مدیریت فرآیند کسب و کار ، کسب و کار سنتی