تفاوت بین تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال
در دنیای کسب و کاریکی از مهم ترین عوامل تبلیغات است.این تبلیغات به دو روش دیجیتال وسنتی صورت می پذیرد.تبلیغات همان طور که باعث پیشرفت کسب و کارتان می شوند،می توانند باعث هدر رفتن بخش زیادی از سرمایه شما شوند.
تبلیغات سنتی
مجموعه روش های جذب مخاطبین که تا پیش از ظهور اینترنت رواج داشت.در حقیقت این روش ها معمولا استفاده زیادی از تکنولوژی نمی شد. همچنین زمان و هزینه اجرای آن ها زیاد بود. نمونه ای از این روش ها تبلیغات از طریق تراکت و بیلبوردها در سطح شهر است.
تبلیغات دیجیتال
بازاریابی دیجیتال عموما به روش های جذب مشتری مبتنی بر استفاده از تکنولوژی و استفاده از ابزارهای دیجیتال تعلق می گیرد.این روش به خاطر هزینه و صرفه جویی در زمان، مورد استقبال همگان قرار گرفته است.نمونه ای از این بازاریابی، تبلیغات از طریق ایمیل و موبایل می باشد.
تفاوت بین تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال
تبلیغات سنتی فقط قسمتی از فرایند جمع آوری اطلاعات را تحت پوشش قرار می دهد و ممکن است برای بدست آوردن مخاطبان خاص از نظر مالی به صرفه نباشد. ترکیبی از تبلیغات دیجیتالی و سنتی پشتیبانی شده توسط محتوای دیجیتالی شخصی و شرکت در رسانه های اجتماعی شما را قادر می سازد تا کمپین های دارای مقصد و هدف که به سمت خرید سوق می دهد را ایجاد کنید.
زمان: اولین و یکی از مهم ترین تفاوت تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال، پارامتر زمان است. در بازاریابی سنتی شما 100 تراکت را در خیابان ها به مردم می دهید یا آن را بر در خانه ها می چسبانید.این عمل می تواند وقت گیر بوده و زمان زیادی را از ما بگیرد.بر عکس در تبلیغات دیجیتال این کار وقت زیادی را از شما نخواهد گرفت.شما می توانید خیلی ساده و راحت و با یک کلیک تبلیغ خود را به هر صورتی که هست (چه به صورت عکس، چه به صورت ویدیو و …) در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.
هزینه:شاید بتوان مهم ترین تفاوت تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال را هزینه آن دانست.اگر شما بخواهید بنری را به هزار نفر نشان دهید راه های مختلفی دارد.راه اول: می توانید بنر خود را به صورت بیلبورد در سطح شهر نصب نمایید.در این صورت بنرتان را تمامی افراد که از آن اطراف رد می شوند، خواهند دید.
مشکل این روش هزینه آن نسبت به بازده کمش می باشد. به علاوه اینکه هزینه نصب بیلبورد نیز بسیار بالا می باشد. راه دوم: می توانید بنر خود را از طریق ایمیل به هزار نفر ارسال کنید.این روش علاوه بر اینکه بسیار آسان تر از روش قبلی است، هزینه کمتری هم دارد.همچنین بازده آن نیز نسبت به روش قبل بالا می باشد، چراکه افراد با دقت بیشتری ایمیل های خود را می خوانند. نسبت به بیلبوردی که در حال عبور آن را مشاهده می کنند.
نظر سنجی:تصور کنید،اخیرا محصولی را به مشتریان خود ارائه داده اید.حال برای آن که از نظر مشتریان خود با خبر شوید دو انتخاب دارید.یک: از آن ها بخواهید در موعدی مقرر در نظر سنجی ( به صورت حضوری ) شرکت کنند.دو: با یک پیامک از آن ها درخواست کنید میزان رضایت مندی خود را از محصول مورد نظر اعلام نمایند.همانطور که متوجه شدید، روش دوم با استقبال بیشتری رو به رو خواهد شد؛چراکه علاوه بر سادگی، کم هزینه تر نیز می باشد؛ همچنین این موضوع به نفع صاحب کسب و کار نیز بوده و می تواند با نرم افزارهای مخصوص میزان رضایت مندی و در کل نظرات مشتریان را آنالیز کرده و راه حل هایی جهت رفع یا بهبود آن بدهند.فردی که در حال عبور آن را مشاهده می کنند.
اعتماد:آخرین تفاوت تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال ، موضوع اعتماد می باشد.اعتماد مهم ترین اصول جذب مشتری می باشد.تقریبا فعالیت تمام شرکت ها، بر پایه اعتماد مشتریانش استوار است.در این موضوع به نظر بازاریابی سنتی کمی از دیجیتال مارکتینگ جلوتر است.چراکه همیشه حضور و صحبت مستقیم تاثیر بیشتری روی مخاطب می گذارد.البته امروزه افراد می توانند با روش های مختلفی مورد اعتماد بودن شرکت مورد نظر را ( به صورت آنلاین ) بررسی کنند.نماد اعتماد الکترونیک یکی از این روش ها می باشد.همچنین در دیجیتال مارکتینگ پس از خرید اول اعتماد میان خریدار و فروشنده ایجاد میگردد.
مقایسه هزینه تبلیغات دیجیتالی با تبلیغات سنتی
قیمت عامل مهمی در خط بین تبلیغات دیجیتالی و سنتی است به خصوص اگر بودجه یک بازاریابی کوچک را داشته باشید. اگرچه نرخ تبلیغات دیجیتالی در تلویزیون و مطبوعات کمتر از تبلیغات سنتی و قدیمی است، اما هزینه تولیدات برای کمپین های دیجیتالی توسعه یافته توسط عوامل به طور برجسته ای بالاست. تبلیغات دیجیتالی نسبت به تبلیغات سنتی کار بیشتری می طلبد. البته، ترکیب نرخ تبلیغات دیجیتالی پایین است که خود نیز میتوان آن را انجام داد باعث شده است که بسیاری از شرکت ها کمپین هایی را اداره کنند که با رسانه ی قدیمی قادر به انجام آن نبودند.
ترکیب تبلیغات مدرن و سنتی
ترکیب تبلیغات سنتی با رسانه های دیجیتالی، فرم قوی تری از ارتباطات را نسبت به تبلیغات سنتی صرف، ارائه می دهد. می توانید از تبلیغات سنتی برای تبلیغ یک محصول یا پیشنهادی که نیازمند پاسخ مشتری های آینده را دارد استفاده نمایید. تبلیغ شما باید مشتریان آینده را به سوی وب سایت هدایت کند جایی که شما در آن می توانید داده های بیشتری را بدست آورید. حتی می توانید از اطلاعات مشتریان برای شخصی سازی محتوایی که شما در آینده به عنوان قسمتی از برنامه برای ایجاد روابط با مشتریان می خواهید نیز استفاده کنید.
مطالب مرتبط:
برچسب ها: بازاریابی ، تبلیغات ، تبلیغات انلاین