- ارسال شده در ۱۴۰۱ آذر ۱۷ ساعت ۱۱:۵۳
- توسط کارشناس مرکز
- ۰ نظر
- در کسب و کار
اهمیت تبلیغات و بازاریابی چیست؟
مفهوم تبلیغات بطور عجیبی با بازاریابی آمیخته است. تبلیغات جزئی از فرآیند بازاریابی یک محصول و یا خدمت بشمار می رود. به بیان ساده می توان گفت تبلیغات یعنی رساندن یک پیام در مورد محصول و یا یک خدمت از طریق رسانه های مختلف برای متقاعد کردن مخاطبان بالقوه برای خرید آن محصول و یا خدمت.
در تبلیغات معمولاً اهداف متفاوتی دنبال می شود که در زیر به بخشی از آنها اشاره می کنیم:
۱. آگاهی مشتریان در مورد محصولات و یا خدمات جدید
۲. آگاه کردن مشتریان از طرز کار و یا قیمت جدید یک محصول
۳. ایجاد تصویری روشن و قدرتمند از کسب و کار
۴. ترغیب مشتریان به خرید محصول
۵. تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیم خرید فوری محصول و یا خدمت
و …
از دیدگاه جایگاه تبلیغات در مقایسه با بازاریابی، می توان تبلیغات را زیر مجموعه بازاریابی و در کنار ابزارهای دیگر آن از جمله روابط عمومی، پیشبرد فروش، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم دانست.
تبلیغات بیشتر بر روان مشتری برای ترجیح دادن یک برند خاص تمرکز دارد و بازاریابی بر کل فرآیند اعم از
تبلیغات، فروش، توزیع و … احاطه دارد.
اکنون به این می پردازیم که یک تبلیغ موثر چه ویژگی هایی دارد:
خلاق، ابتکاری و به یادماندنی:
تصویر و پیام تبلیغ می باید کاملاً خلاقانهو ابتکاری باشد بگونه ای که مخاطب در مورد آن به فکر واداشته شود و هر زمان که محصول شما و یا محصولات مشابهی را می بیند به یاد تبلیغ شما بیافتند.
عنوان جذاب و متفاوت:
عنوان یک تبلیغ می بایست به گونه ای باشد که خواننده وادار به خواندن ادامه آن شود.
متن آگهی:
متن آگهی را بگونه ای بنویسید که مزیت های محصول و یا خدمت شما را بیان کند. من چندی پیش یک آگهی برای یک موسسه تندخوانی طراحی کردم که متن آن را با این سئوال شروع کردم که “آیا می دانید سرعت مطالعه هر ایرانی ۲۰۰ کلمه در دقیقه است در حالی که میانگین سرعت مطالعه در جهان ۸۰۰ کلمه دردقیقه است؟” هر جمله از متن آگهی باید بگونه ای باشد که خواننده رغبت نشاندهد که مطالب بعدی را نیز بخواند. ویژگی بسیار مهم دیگری که در متن آگهی بهتر است رعایت کنید صداقت در متن است. پیامتان نباید باور پذیر نباشد. هرگز فراموش نکنید که آنچه را در پیامتان به مخاطب ارائه می دهید باید در عمل نیز بتوانید آن را به اثبات برسانید. به عبارت دیگر هرگز وعده ای ندهیدکه نتوانید عمل کنید.
پیشنهاد فروش غیر مستقیم:
در انتهای آگهی حتماً خواننده را با روشی ترغیب به انجام عملی کنید تا در نهایت منجر به فروش شود. البته هرگز سعی نکنید که سریعاً مشتری را وادار به خرید نمایید. بعنوان مثال ما در موسسه تندخوانی در انتهای آگهی خود خواننده را به یک سمینار رایگان دعوت می کردیم و در آن سمینار در مدت ۹۰ دقیقه توضیحات کاملیدر مورد خدمات خودارائهمی کردیم. جالب است بدانید ۴۰% از کسانی که در آنسمینار شرکت می کردند در نهایت در کلاسهای تندخوانی ثبت نام می کردند. اگردر انتهای آگهی فقط شماره تلفن را برای ثبت نام در کلاسها می دادیم بی شک تعداد بسیار کمتری در سمینارها شرکت می کردند.
برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مرکز مشاوره آمایش سلامت سرزمین تماس حاصل فرمائید .
مطالب مرتبط:
- چگونه یک برنامه بازاریابی بنویسیم؟
- بازاریابی محتوا چیست؟
- اهمیت بازاریابی اینترنتی و تاثیر آن برکسب وکارها
برچسب ها: خدمات تخصصی کسب و کار ، کارآفرین ، بوم کسب و کار ، کارآفرینان ، طرح کسب و کار ، کار و تامین اجتماعی ، آموزشگاه کارآفرین ، رشد کسب و کار ، راه اندازی کسب و کار ، باشگاه کار آفرین ، پیشخوان اداره کار ، پیشکار ، فرآیند کسب و کار