پروموت در تولید محتوا
اغلب اوقات زحمت زیادی برای تولید محتوا کشیده می شود اما همه چیز مطابق انتظار پیش نمی رود و از مقاله مورد نظر استقبال نمی شود.در تولید محتوا،تبلیغ محتوابه همان اندازه که محتوایی را تولید می کنید برای استراتژی شما مهم است.برنامه تبلیغاتتان باید توسط پرسونای شما هدایت شود،درچه ساعات روز از یک بستر خاص استفاده می کنند؟چندبار می خواهندمحتوای شمارا ببینند؟چگونه دوست دارند محتوایی را استفاده کنند؟ارتقامحتوابه میزان متوسط متفاوت است و برای هرکدام قوانین خاصی وجوددارد. برای اینکه مطالب جدید بعد از بارگذاری، ترافیک سایت خودبهخود بالا ببرند برای هر برندی ایدهآل بوده اما واقعی نیست. یکی از بزرگترین چالشهایشان بعد از تولید محتوا این است که ترافیک سایت را بالا برده و مخاطبان را به خواندن محتوای جدید تشویق کنند.سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجوبرای هر سایتی لازم است اما نمیتواند به تنهایی ترافیک سایت و بازدید از مقالات را بالا ببرد. جذب مخاطب برای دیدن یا خواندن محتوا نیازمند فعالیتهایی به غیر از سئو بوده و تنها راه آن پروموت کردن یا ارتقا دادن مقالات است.
پروموت کردن پست وبلاگ به چه معناست؟
پروموت کردن یا همان ارتقاء دادن پست وبلاگ به معنای تلاش برای تشویق مخاطب به بازدید از سایت و خواندن پستهای جدید است. یعنی شما مخاطب وب سایت خود را با خواندن یک مقاله تشویق کنید تا مقالات دیگر سایت شما را نیز مطالعه کند. پروموت کردن پستهای وبلاگ با روشهای مختلفی قابل انجام است.
روش های موثر پروموت کردن
تبلیغ بلاگ در کمپین های ایمیلی:داشتن یک لیست از ایمیل مخاطبان برای هر کسب وکاری ضروری است و اگر هنوز این لیست را تهیه نکردهاید بهتر است سریعتر اقدام کنید. افرادی که در سایت عضو شده وایمیل خود را وارد میکنند کسانی هستند که به محتوای سایت علاقه دارند. به همین دلیل بهتر است خبر انتشار پستهای جدید را از طریق ایمیل به آنها بگویید. بهعنوان مثال بسیاری ازبرندها بخشی از محتوای جدید خود را در ایمیل برای مخاطب ارسال کرده و با یک اقدام به عمل مناسب از آنها میخواهند ادامهی مطلب را در سایت مطالعه کنند. ایمیلهایی که ارسال میشوند باید کوتاه و جالب بوده و عنوانی داشته باشند که کنجکاوی مخاطب را برانگیزد. همچنین میتوانید خلاصهای از پستهای جدید خود را در خبرنامهی ماهانه برای مخاطب ارسال کنید. درنهایت فرستادن ایمیل و مطلع کردن مخاطبان از پستهای جدید یکی از راههای تأثیرگذاری است که تعداد خوانندگان یا بینندگان محتوا را افزایش میدهد.
فعالیت در فروم ها یا سایر سایت های اجتماعی:به اشتراک گذاشتن پستهای وبلاگ در فرومها یا سایر سایتهای اجتماعی کمتر توسط بازاریابان مورد استفاده قرار میگیرد اما یکی از راههای تأثیرگذار در افزایش بازدیدکنندگان سایت است. سایتهای اجتماعی سایتهایی هستند که در مورد هر موضوعی اطلاعات مفیدی از منابع مختلف در اختیار مخاطب قرار میدهند. به اشتراک گذاشتن محتوا در این سایتها به بازدیدکنندگان کمک میکند پاسخ سوال خود را پیدا کنند. تنها کافی است در پستهای مرتبط جستجو کرده و اگر محتوایی در مورد سوالهای مطرح شده دارید، بخشی از محتوای خود را بهعنوان پاسخ ارسال کنید. سپس بگویید ادامهی مطلب یا سایر پستهای مرتبط را میتوانند در سایت مطالعه کنند. شرکت کردن در بحثهای سایتهای اجتماعی هیچ هزینهای ندارد فقط کافی است پستهای مرتبط با صنعت خود را پیدا کرده و فعالیت خود را آغاز کنید. نمونههای داحلی فرومهای احتصاصی نیز به وفور در اینترنت پیدا میشوند. فقط به یاد داشته باشید پستهایی که به اشتراک میگذارید باید با موضوع بحث یکسان باشد زیرا در غیر این صورت نه تنهای نتیجهی مثبت ندارد بلکه بهعنوان اسپم شناخته میشود.
اشتراک گذاری پست در شبکه های اجتماعی:اشتراک گذاشتن پست در شبکه های اجتماعی نیز یکی دیگر از راههای جذب مخاطب است اما شاید با تکنیکهای آن به خوبی آشنایی نداشته باشید. اولین نکتهی مهم و حائز اهمیت این است که محتوای خود را در چند پلتفرم به اشتراک بگذارید. همچنین لینک سایت خود را در پروفایل حساب کاربری تمام شبکههای اجتماعی وارد کنید تا مخاطب مشکلی بابت پیدا کردن آدرس سایت نداشته باشد. نکتهی مهم دیگر این است که پستهای خود را باید به طور مرتب منتشر کنید. تولید و انتشار پستهای خاص به طور منظم دنبال کننده های بیشتری را به سمت برند جذب میکند. علاوهبراین بهتر است از پستهای قدیمی نیز استفاده کنید.پستی که به تازگی در وبلاگ منتشر شده را با فاصلهی کمی در شبکههای اجتماعی و چندین بار با فواصل زمانی منظم به اشتراک بگذارید. درنهایت فراموش نکنید که از مخاطبان خود تشکر کرده و بخواهید مطلب شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
تکنیک ریتارگتیگ یا هدف گیری مجدد:ریتارگتینگ به معنای تحریک کردن مشتریهای بالقوهای است که یک بار از سایت بازدید کردهاند اما عمل مورد نظر شما مانند خرید یا خواندن پستهای جدید را انجام ندادهاند. ریتارگتینگ به معنای تشویق مشتری برای بازگشت مجدد به سایت است که میزان بازدید را تا ۸۴ درصد افزایش میدهد درنتیجه پستهای وبلاگ توسط خوانندگان بیشتری خوانده میشود. برای ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد مخاطب باید بازدیدکنندگان سایت را شناسایی کرده و با پخش تبلیغهایی که فقط برای آنها نمایش داده میشود، احتمال ورود مجددشان به سایت را افزایش دهید. این روش بازاریابی بسیار کمهزینه است و آمار بازدید سایت را به طور قابل توجهی بالا میبرد. افرادی که بعد از ورود به سایت عمل مورد علاقهی برند یعنی خرید محصول یا خواندن پستهای بلاگ را انجام ندادهاند با روش ریتارگتینگ دوباره جذب سایت میشوند و احتمال اینکه این بار مطابق میل شما عمل کنند بسیار بالا است.هرقدر تلاش بیشتری برای پروموت کردن پستهای وبلاگ داشته باشید نتیجهی بهتری خواهید گرفت. تکنیکهای بررسی شده نه تنها خوانندگان محتوای تولید شده را بالا میبرند بلکه ترافیک سایت و درگیری آنها با برند را نیز افزایش میدهند.
مطالب مرتبط:
- معرفی کار تولید محتوا
- بازاریابی محتوا چیست؟
- مزایای بازاریابی محتوا
- اهداف تولید محتوا
- استراتژی تولید محتوا
برچسب ها: بازاریابی محتوا ، تولید محتوا