- ارسال شده در ۱۴۰۰ آذر ۰۶ ساعت ۱۲:۴۰
- توسط کارشناس
- ۰ نظر
- در بازار سرمایه » بورس
حراجی اینترنتی چیست؟
حراجی های آنلاین به طور موثری یک بازار بزرگ مجازی ایجاد کرده اند که مردم می توانند برای خرید،فروش،تجارت و بررسی کالاهای روز دور هم جمع شوند.حراج اینترنتی مکان های بسیار پرطرفدار و پرترافیکی هستند که می توانید فروش محصولات را بلافاصله و بدون هزینه سربار یا پیش پرداخت،بدون نیاز به کارمند فروش یا توزیع کننده داشته باشید.میزان ترافیکی که این سایت ها به خود جلب می کنند،حراجی های آنلاین را به مکانی ایده آل برای دسترسی آسان وگسترده تبدیل کرده است.
حراجی اینترنتی چیست؟
حراج آنلاین یا مزایده آنلاین یک نوع از حراجى یا مزایده مى باشد که توسط اینترنت برگزار می شود، این نوع کسب و کار اینترنتى امروزه در سراسر جهان شناخته شده است. اگرچه شاید نشود گفت که در حال حاضر هزاران وبسایت حراجى در دنیا اینترنت مشغول به فعالیت هستند، ولى مى شود مشاهده کرد که صدها وبسایت مختلف در زمینه حراجى هاى آنلاین وجود دارند. حراجى آنلاین در قالب های مختلفی قرار می گیرند که شامل انواع فرم های مختلفی می باشند.
دلایل محبوبیت حراجی آنلاین نسبت به حراجی سنتی
در واقع امروزه وسعت و گسترش این حراجى ها به وسیله اینترنت به سطحى فراتر از انتظارها و آنچه که در ابتدا پیش بینی شده بود، سوق یافته است. در حراجى های آنلاین طیف وسیعى از انواع حراجی کالا و خدمات را می توان با استفاده از روش حراجى به خرید و فروش رساند که از مزایاى دیگر حراجى آنلاین مى باشد و همچنین همراه با گسترش امکانات برای روش ها و طریق هاى مختلف حراجى را شامل مى شوند، که به طور کلی باعث ایجاد ابتکارهاى جدید برای حراجى هاى شده است. دلایل زیادى موجب گسترش و محبوبیت غیر قابل انتظار حراجى هاى آنلاین نسبت به مزایده ها سنتى شده اند که مهم ترین آن ها عبارتند از : حراجى های آنلاین محدودیت های فیزیکی مزایده های سنتی همچون جغرافیا (مکان)، حضور، زمان، فضا و مخاطبان محدود (کم) را از بین برده اند و این محدودیت ها دیگر در حراجى هاى آنلاین با بهره گیرى از دنیا وسیع اینترنت وجود ندارد.
تفاوت حراجی حضوری و آنلاین چیست؟
همراه با پیشرفت تکنولوزی و پدید آمدن عصر دیجیتال، شاهد آن بودیم که انواع خدمات و مشاغل به شکل آنلاین و در فضای وب، با سرعت زیادی گسترش یافتند. حراجی ها و مزایده ها هم از این قائده مستثنی نیستند و در سال های گذشته شاهد ظهور سایت های حراجی و مزایده آنلاین در کشور های مختلف بودیم. امروزه بیشتر حراجی ها به صورت آنلاین برگزار می شوند، اما هنوز هم حراجی ها و مزایده هایی هستند که از روش سنتی و حضوری، برای برگزاری حراجی استفاده می کنند.تفاوت مهم این نوع حراجی با حراجی حضوری در این است که در حراجی های آنلاین برخلاف حراجی های حضوری،تنها کالاهای لوکس ارائه نمی شوند. نکته مهم دیگر این است که در حراجی های آنلاین تخفیف بسیار زیادی روی اجناس داده میشود و تنوع اجناس بسیار بیشتر است. معمولا در این نوع از حراجیها از جملات «به مدت محدود»، برای ترغیب مخاطب استفاده میشود. همچنین روشهای حراجیهای اینترنتی با یکدیگر متفاوت هستنند، اما فروشندگان و خریداران باید به عنوان عضو ثبت نام و اعتباری تحت عنوان بید خریداری نمایند. بیدها اعتباری هستند که برای ثبت پیشنهاد در حراجی مورد نیاز است. ظهور و رشد حراجیهای آنلاین، تجارت و خرید و فروش محصولات را آسان کرده است و منافع طرفین معامله یعنی خریدار و فروشنده را تأمین میکند.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
برچسب ها: بازاریابی ، کسب و کار ، سرمایه گذاری ، مزایده ، حراجی ، دیجیتال مارکتینگ ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، حراجی اینترنتی ، حراجی آنلاین