ویژگی های استارت آپ ها
استارت آپ یک شرکت جوان است که توسط یک یا چند کارآفرین تأسیس شده است تا یک محصول یا خدمات منحصر به فرد را توسعه داده و آن را به بازار عرضه کند. یکی از اولین وظایف استارتاپ، جمع آوری مقدار قابل توجهی پول برای توسعه بیشتر یک محصول یا یک ایده است. برای انجام این کار، آنها باید یک دلیل محکم داشته باشند، اگر نه یک نمونه اولیه، که از این ادعا حمایت می کند که ایده آنها واقعاً جدید یا پیشرفت بزرگی برای بهتر کردن شرایط در بازار است.
ویژگی های استارت آپ ها
نوآوری: برای اینکه این نوع مشاغل در بازار بمانند و بتوانند مشکلات و سختی های ابتدایی کار را تحمل کنند، باید نوآوری و مزیت رقابتی نسبت به همکاران یا رقبای خود داشته باشند. این نوآوری ممکن است در محصولات یا درکسب و کار آنها باشد.
نوآوری در خلق یک محصول تازه
نوآوری در ترکیب چند محصول
از ویژگی های این دسته از مشاغل است. اما نوآوری در موفقیت یک شغل تازه نقش اساسی را دارد، بنابراین همه کارآفرینان باید این نکته را جدی بگیرند. همچنین به یاد داشته باشید که هیچگاه نباید کاملاً شیفته ایده خود شوید. استارتاپ ها شبیه کتابی با پایان باز هستند که حاضرند به خاطر متناسب شدن ایدههایشان با بازار، پذیرای تغییرات تازه باشند.
سن: یک شرکت نوپا شرکتی است که هنوز در مراحل اولیه مدیریت برند، فروش و استخدام کارمندان است. یکی از ویژگی های که اکثر افراد برای استارتاپ ها در نظر میگیرند سن تأسیس آنها است. اما این ویژگی به خیلی از مشاغل داده میشود. شما ممکن است چندین سال از تاسیس شرکتتان بگذرد و هنوز یک استارت آپ باشید. پس این ویژگی را از ذهنتان دور کنید.
رشد: به دلیل خلق یک محصول و داشتن ایده های جذاب و بررسی شده هدف این نوع کسب و کارها معمولا رشد سریع و زود بازده است. همه استارتاپ ها کار خود را در قالب کسب و کارهای کوچک شروع میکنند، اما همه کسب و کارهای کوچک استارتاپ نیستند. تفاوت اصلی، در نگاه آنها نسبت به رشد است. استارتاپ ها برای رشد فوری طراحی میشوند؛ به همین خاطر است که امروزه بیشتر کارآفرینان، کار خود را در زمینه استارتاپ های حوزه فناوری شروع میکنند، به این دلیل که اینترنت، فارغ از زمان و مکان، بازار بسیار وسیعی را در اختیار شرکتهای آنها قرار میدهد. البته همه استارتاپ های حوزه فناوری لزوماً به بازار بزرگ نیاز ندارند. اگر محصولی گزینشی برای نیازهای یک بازار ویژه داشته باشید، بازار هدف خود را از قبل انتخاب کردهاید. برای رشد فوری باید محصولی داشته باشید که از قابلیت مزیت رقابتی و تقاضای بالا برخوردار باشد. استارتاپ شما باید محصولی تولید کند که بتواند بازار را بر هم زده یا محصول موجود را به بازار جدیدی ببرد.
ریسک: زمانی که شما محصول یا یک ایده را خلق میکنید به دلیل نبود تجربه و همچنین اولین بودن از آن کسب و کار، باید تحمل هر نوع خطر را داشته باشید. کسانی که میدانند مفهوم استارت اپ چیست و از قبل با آن آشنایی دارند، ریسک این کار را به جان میخرند.
انعطاف پذیری: یک کسب وکار نو و جدید بسیار آماده و خلاق عمل میکند. انعطاف این دسته از مشاغل نسبت به مشکلات و موانعی که سر راه آنها قرار میگیرد زیاد است و با خلاقیت تمامی مشکلات را حل میکنند.
کارتیمی: این دسته از مشاغل معمولا از تعداد کمی افراد تشکیل شده است. و برترین ویژگی آنها خلاقین و نوآوری است.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- استارت آپ ؛ از ایده تا کسب و کار
- استارتاپ و اصطلاحات آن
- استارت آپ چیست؟
- استارت آپ و مراحل راه اندازی آن
برچسب ها: استارت آپ ، استارتاپ ، شتابدهنده ، شتابدهنده دکترکاربین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، استارتاپ رشت ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، استارت آپ موفق