- ارسال شده در ۱۴۰۰ دی ۲۵ ساعت ۱۳:۰۴
- توسط کارشناس
- ۰ نظر
- در شتابدهنده » اشتغال و کارآفرینی
کاربرد دیجیتال مارکتینگ در توسعه کسب و کار
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی و تبلیغات مبتنی بر وب،باعث رشد شرکت ها و بنگاه های اقتصادی می شود.بنگاه های اقتصادی یا کسب و کارها، می توانند از حوزه وب و دیجیتال، در توسعه کسب و کار خود استفاده کنند.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
به بیان خیلی ساده دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی است که در بستر دیجیتال انجام میشود. درواقع همان اصول و نظریه ها بازاریابی سنتی در این شیوه نیز اعمال میشود منتهی تمام این موارد در بستر وب و با استفاده از ابزار های آنلاین صورت میگیرد.دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال نام اصطلاحی است که امروزه بسیار رواج پیدا کرده است و دیگر کمتر کسی را میبینیم که نام آن را نشنیده باشد. این اصطلاح ممکن است بسیار گیج کننده به نظر برسد اما یکی موثر ترین و قدرتمند ترین جنبه های تجارت الکترونیک به شمار میرود. از آنجا که اکثر کسب و کار ها در تلاش اند برای فروش بیشتر محصولات خود و اخذ سهم بیشتر در بازار از تکنولوژی های روز استفاده کنند، استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال و ابزار های آن میتواند یک انتخاب بسیار هوشمندانه در راستای رشد فزاینده ی کسب وکارها باشد.
اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال
در حال حاضر استراتژی بازاریابی کاملا به بازاریابی دیجیتال بستگی دارد
باعث افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد میشود
به شما در محبوب شدن برندتان کمک میکند
به ایجاد رابطه بهتر با مشتریان و بهبود چشماندازهای کسبوکار کمک میکند
نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری را به وجود میآورد
دارای فرصتهای شغلی گسترده و پویا است
به دیده شدن شما در SERP موتور جستجو کمک میکند
کاربرد دیجیتال مارکتینگ در توسعه کسب و کار
تدوین استراتژی و برنامه ریزی استراتژیک برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ یا اینترنت مارکتینگ به چند نکته مهم بستگی دارد.
شناخت محصول یا خدمات و ویژگی های آن: شناخت محصول یا خدمات منجر به معرفی درست از آن می شود. گاها در بازاریابی، شرکت ها بر یک ویژگی خاص تمرکز دارند و آن را بیشتر از ویژگی های دیگر نمایش می دهند یا معرفی می کنند. بهتر است درتدوین برنامه استراتژیک در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ، ویژگی های خاص و بارز محصولات یا خدمات خود را بشناسید و بر آن تمرکز کنید. شناخت محصول به تدوین مدل SWOT کمک زیادی می کند.
شناخت مخاطب و پرسونای آن: شناخت مخاطبان و پرسونای مخاطب کمک می کند که محتوای مبتنی بر نیازشان تولید کنید و یا از ابزار های تخصصی تر برای ارتباط با مخاطبتان استفاده کنید. پرسونای مخاطب شامل سن، جنس، نوع علایق نحوه استفاده از محتوا و کارکرد آن را مشخص می کند. بهتر است مخاطبانتان را بشناسید و مبتنی بر آن محتوا تولید کنید.
شناخت ابزار و نحوه معرفی محصول یا خدمات: شناخت ابزار ها و نحوه معرفی محصول یا خدمات این امکان را به شما می دهد که در تدوین کمپین دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی اینترنتی،هزینه ها را کاهش دهید و به صورت هوشمند عمل نمایید. منظور از واژه هوشمند این است که کمپین تبلیغاتی شما بیشترین بازخورد را داشته باشد و یا اگر منظور شما ارتقا یا معرفی برند است،این امر بهتر صورت گیرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکزآمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
- بازار کار دیجیتال مارکتینگ
- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
- استراتژی های دیجیتال مارکتینگ
- انواع دیجیتال مارکتینگ
- تفاوت آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ
- مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟
- وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
- استراتژی دیجیتال مارکتینگ
برچسب ها: بازاریابی ، کسب و کار ، بازاریابی دیجیتال ، دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی اینترنتی ، کسب و کار آنلاین ، برندینگ دیجیتال ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، مشاور دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی دیجیتالی ، تبلیغات دیجیتال