- ارسال شده در ۱۴۰۰ بهمن ۰۷ ساعت ۱۲:۴۴
- توسط کارشناس
- ۰ نظر
- در شتابدهنده » اشتغال و کارآفرینی
اهمیت بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک
وقتی کسب و کارهای کوچکی شروع به کار می کنند،اغلب تمرکز آنها بر روی چگونگی گرفتن اولین گروه از مشتریان، به صورت حضوری می باشد و ممکن است به شیوه های سنتی تبلیغات نظیر تبلیغات چاپی، پخش تراکت و یا نصب بیلبورد در کنار جاده اکتفا کنند. برخی از کسب و کار های سنتی ممکن است بر این باور باشند، چون محصول یا خدمات خوبی را ارائه می کنند تمامی مشتریان باید آنها را انتخاب کنند و ممکن است این استراتژی به یک جریان کاری منجر شود؛ در حالی که راهی بهتر و آسان تر برای آن وجود دارد.کسب و کارهای کوچک باید بازار بزرگ چشم انداز آنلاین را در نظر بگیرند. کسب و کار های کوچک باید توجه ویژگی ای به دنیای دیجیتالی داشته باشند تا بتوانند کسب و کار خود را گسترش دهند.
مزایای بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک
گروهی از مشتریان بالقوه که در اینترنت یافت می شوند، گروهی بسیار بزرگتر از افرادی هستند که احتمالا می توانند به صورت محلی جذب شوند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، می توانید به مجموعه ای عظیم از مخاطبان دسترسی پیدا کنید که مقرون به صرفه و قابل سنجش است.مزایای بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر است:
توانایی تعامل و ارتباط با چشم انداز شما و یادگیری دقیقا آنچه که آنها به دنبال آن هستند.
توانایی رسیدن به بازار جهانی
می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کرده و به مشتریان بیشتری با هزینه کمتر از روش های بازاریابی سنتی دست یابید.
با مخاطبان خود آشنا شوید و به آنها اجازه دهید شخصا شما را بشناسند که می تواند به ایجاد وفاداری برند کمک نماید.
اهمیت بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک
صاحبان مختلف کسب و کار کوچک ممکن است دلایل مختلفی برای جلوگیری از این شکل از بازاریابی پیدا کنندکسب و کارهای کوچک گاهی بر این باور هستند که آنها زمان و پول برای رقابت آنلاین ندارند و تصور می کنند با چالش های بسیاری در این زمینه مواجه می شوند . بسیاری از آنها ممکن است ترجیح دهند که کارها را به آرامی انجام دهند و به یک یا دو شکل اصلی تبلیغات، با فرض اینکه کسب و کارشان با گذشت زمان تکامل پیدا خواهد کرد، پایبند باشند. آنها حتی ممکن است فکر کنند بهترین استراتژی این است که صبر کنیم تا مشتریان خود را نشان دهند. از آنجا که آنها یک کسب و کار کوچک هستند، ممکن است فکر کنند که تنها به تعداد کمی از مشتریان نیاز دارند.برخی از اهمیت بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر است:
مشتریان شما آنلاین هستند: به یاد داشته باشید که مشتریان بالقوه شما در حال حاضر آنلاین هستند. همین الان ممکن است آنها به دنبال یک کسب و کار مانند کسب و کار شما در فضای آنلاین باشند، اما اگر نتوانند شما را به راحتی پیدا کنند، احتمالا شخص دیگری را بر می گزینند. هنگامی که کسی کنجکاو و علاقه مند به کسب و کار شماست، اولین کاری که انجام می دهد، تحقیق در اینترنت است. آنها انتظار دارند شما را در آنجا با وب سایت و حضور رسانه های اجتماعی پیدا نمایند. همچنین ممکن است به دنبال نظرات باشند تا بفهمند دیگران درباره شما چه می گویند. اگر یک مشتری بالقوه نتواند شما را در فضای آنلاین پیدا کند، ممکن است نتیجه بگیرد که کسب و کار شما قانونی نیست.
رقبای شما آنلاین هستند: برای آنکه در کسب و کار خود موفق باشید باید به آنچه که رقبا انجام میدهند توجه کنید. به رقبای خود فکر کرده و از آنها یاد بگیرید. وقتی به کاری که رقبای شما انجام میدهند نگاه کنید، یک ایده از آنچه که کار میکند و آنچه که کار نمیکند، به دست خواهید آورد.
بامشتریان خود در ارتباط باشید: در دنیای دیجیتال امروز، فضای آنلاین اولین مکانی است که مصرفکننده در آن به دنبال آنچه که میخواهد، میگردد و احتمالا برای یافتن محصولات یا خدمات مورد نیازش، جستجوی خود را با اینترنت آغاز می کند. اگر اصلاً در فضای آنلاین حضور نداشته باشید، کسی پیداتان نمیکند و نمیتوانید با رقبا رقابت کنید. اگر شما حضور آنلاین داشته باشید، اما رقبای شما در صفحه اول و به آسانی یافت شوند باز شما در رقابت عقب خواهید ماند. علاوه بر ایجاد یک وبسایت، بهینهسازی موتور جستجو یک استراتژی است که میتواند به شما کمک کند جلوتر از رقبای خود حرکت کنید .
اجازه دهید مشتریان به شما مراجعه کنند: به بازاریابی دیجیتال به عنوان راهی برای ارتباط با افرادی که سعی دارید به آنها دسترسی داشته باشید تا محصول و خدمات خود را ارائه دهید، فکر کنید. دامنه کسب و کار شما میتواند به خوبی فراتر از دیوارهای فروشگاهتان باشد. با ایجاد یک وبسایت، کسب و کار شما حتی در ساعاتی که تعطیل شده باشد، در فضای آنلاین باز و فعال است.
مخاطبان هدف خود را بشناسید: بازاریابی دیجیتال به شما امکان میدهد با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید. شما میتوانید به تدریج آنها را بشناسید. میتوانید در رسانههای اجتماعی و یا در یک وبلاگ با آنها یک مکالمه را آغاز کنید و سعی کنید آنها را بشناسیدبه جای تلاش برای حدس زدن، بازاریابی دیجیتال به شما اجازه میدهد تا ابزارها و روشهای جذب مشتریانتان را پیدا کنید. بهاینترتیب، شما شروع به ایجاد رابطه با مشتریان خود میکنید. اغلب افراد بیشتر از مجموعههایی که قبلا با آنها در تعامل بوده و خرید داشتهاند، خرید میکنند .
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکزآمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید
مطالب مرتبط:
- دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
- تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی
- تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی چیست؟
- چرا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها ضروری است؟
- ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
- استراتژی های دیجیتال مارکتینگ
- انواع دیجیتال مارکتینگ
- موثرترین رویکردهای بازاریابی دیجیتال
برچسب ها: کارآفرینی ، استارت آپ ، بازاریابی ، کسب و کار ، دیجیتال مارکتینگ ، کسب و کار اینترنتی ، کسب و کار نوپا ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، بازاریابی دیجیتالی ، کسب و کار موفق ، مارکتینگ