استراتژی تولید محتوا چه جایگاهی در کسب و کار ما دارد؟
برای داشتن یک کسب و کار موفق نیاز به تولید محتوا و معرفی کسب و کارتان به مخاطبان خواهید داشت. برای تولید محتوا نیز نیاز به یک استراتژی محتوای قوی خواهید داشت. اگر استراتژی به درستی انجام شود تاثیر مثبت زیادی بر کسب و کار شما می گذارد. بنابراین حتما از یک فرد خبره و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
استراتژی تولید محتوا چیست؟
خوب است بدانید که قبل از اینکه شخصی شروع به تولید محتوا کند و کسب و کار شما را به کاربران و مشتریان معرفی کند باید به صورت ملموسی محصولات و یا خدمات ارائه شده توسط کسب و کار شما را به خوبی بشناسد. مراحل شناخت کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار است و تاثیر زیادی در نحوه ارائه استراتژی دارد. بنابراین مرحله شناخت خدمات یا محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کسی که می تواند متخصص استراتژی را در این راه همراهی کند صاحب کسب و کار می باشد.
مراحل استراتژی تولید محتوا
استراتژی محتوا شامل چند مرحله مهم و اساسی می باشد که یک متخصص استراتژی تولید محتوا باید بتواند این موارد را اولویت بندی کند و بر اساس آن پیش برود. این موارد عبارتند از:
تحلیل رقبا: یک متخصص استراتژی قوی باید بتواند رقبای شما را به خوبی شناسایی کند و فعالیت آن ها را زیر نظر داشته باشد. تحلیل رفتار رقبا از اهمیت بالایی برخوردار است. اینکه بدانید رقیب شما تا کجا پیش رفته است و از چه راهی گذشته است اهمیت دارد. حتی یک متخصص کاربلد باید بتواند حرکت بعدی رقیب شما را حدس بزند و پیش از او اقدامات لازم را انجام دهد.
مشخص کردن اهداف: اهداف شما را بداند و با توجه به نیاز شما و کسب و کار شما برنامه استراتژی تولید محتوا را بچیند. استراتژی باید به صورت کوتاه مدت، میان مدت و سپس بلند مدت برنامه ریزی شود. استراتژی باید شفاف باشد و در عین حال انعطاف پذیر تا در صورتی که نیاز بود تغییرات لازم اعمال شود. از هر یک از برنامه ها باید به یک هدف مشخص برسد اگر به هدف نرسید باید استراتژی های میان مدت و بلند مدت خود را تغییر دهید. به همین دلیل است که انعطاف پذیری استراتژی اهمیت دارد.
شناسایی برند: متخصص استراتژی تولید محتوا قبل از هر چیز باید برند شما را بشناسد، با ارزش های کسب و کار شما آشنا باشد و بتواند چشم انداز روشنی از برند شما را به نمایش گذارد.
تشخیص کاربر جست و جوگر از مشتری واقعی: متخصص استراتژی تولید محتوا باید بتواند از نحوه جستجوی مخاطب حدس بزند که کاربر صرفا جهت بالا بردن اطلاعات خود به صفحه شما می رسد و یا یک مشتری واقعی است. با انتخاب کلمات کلیدی درست و استراتژی درست محتوا می تواند مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار شما هدایت کند.
چگونه می توانیم یک استراتژی محتوا خوب داشته باشیم؟
برای اینکه بتوانید یک استراتژی محتوا را برنامه ریزی و هدف گذاری نمایید. نیاز است تجربه کسب کنید. در چنین مواردی تنها کافی است به یک متخصص استراتژی حرفه ای اعتماد کنید و از وی کمک بخواهید. در صورتی که قدم های اول برنامه ریزی درست انجام شود ادامه راه راحت تر خواهد بود. قبل از هر چیز باید موقعیت فعلی کسب و کار شما مشخص شود. با توجه به موقعیت فعلی باید هدف گذاری های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین شود. نوع هدف گذاری بسیار اهمیت دارد. هدف باید دست یافتنی و در راستای اهداف شرکت باشد. بعد از آن باید رقبای خود را بشناسید. تحلیل رقبا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سپس کلمات کلیدی که مشتریان جستجو می کنند پیدا می شود. بعد از آن اطلاعات به دست آمده نیاز به پردازش و بازبینی دارد. باید از میان اطلاعات به دست آمده استراتژی محتوای دقیقی را تولید کنید. این مرحله از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به کلمه کلیدی پیدا شده نوشتن محتوای سئو شده انجام می شود. در صورتی که استراتژی محتوا به درستی انجام نشود و تولید محتوا در زمان مشخصی نوشته نشود هر چقدر هم محتوا سئو شده و عالی نوشته شود مخاطبی را جذب نمی کند. بنابراین قبل از هر چیز استراتژی محتوای خوبی باید داشته باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
- معرفی کار تولید محتوا
- اهداف تولید محتوا
- استراتژی تولید محتوا
- پروموت در تولید محتوا
- ویژگی های تولید محتوا حرفه ای
- ویژگی های اصلی تولید محتوای حرفه ای خوب
برچسب ها: اشتغال ، کارآفرین ، کسب و کار ، بازاریابی محتوا ، content marketing ، بیمه بیکاری ، رشت ، استخدام ، کسب درآمد ، تولید محتوا ، کاریابی کارآفرین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، کار گیلان ، فرصت شغلی ، کاریابی رشت استان گیلان ، کاریابی ، کاریابی رشت ، پیشخوان اداره کار ، باشگاه کارآفرین ، رشت گیلان ، کار ، جویای کار ، استخدام رشت ، اخلاق حرفه ای ، مشاوره شغلی ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، پیشکار ، کارگر ، استراتژی تولید محتوا