مراحل استارت آپ چگونه است؟
استارت آپ به شرکت نوپا،شرکت نوآفرین به یک شرکت یا کسب و کار گفته میشود که معمولاً به تازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده است که رشد سریعی دارد، و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته است. این شرکتها معمولاً مبتنی بر ایدههایی ریسکپذیر هستند که مدل کسب و کار آنها مشخص نیست و بازار هدفشان نیز در حد فرض است. شرکتهای نوپا میتوانند در هر حوزهای ایجاد شوند ، ولی اغلب به شرکتهایی گفته میشوند که پتانسیل رشد سریعی دارند و در زمینه فناوری فعالیت میکنند. به همین علت معمولا به دنبال جذب سرمایه برای رشد سریعتر در مدت زمان کوتاهی هستند.
شرکت استارت آپی چیست؟
شرکت های استارت آپی به شرکتهایی میگویند که با همان ایده اولیه کارآفرینی استارت خورده است اما تفکر بلند مدتی که بنیان گذاران آن دارند، قصد دارد آن را تبدیل به یک کسب و کار بزرگتر کند. شرکتهای استارتاپی کارمندان محدود اما باانگیزه دارد و با تاثیر گستردهای که بر بازار دارند، سرعت رشدشان بالاست. این شرکتها با پتانسیلی که از خود نشان میدهند، اغلب نیاز به سرمایه گذار دارند. چرا که در ابتدا هزینههای سربار شرکت از درآمدی که به دست میآورند، بالاتر است. این شرکتها، بانگیزه و پویا هستند و به هدف اجرای ایده استارتاپی خود و گسترش آن شکل گرفتند.
استارت آپ چه هدفی دارد؟
برای تعیین هدف در استارتاپ باید جواب دو سوال را بدهید: چه کاری باید کرد و چگونه آن را انجام داد. همه ما میدانیم که باید تمرکزمان را روی چیزهایی که قابل کنترلمان است بگذاریم. در مورد استارتاپ نیز همین است. ورودی را میتوانید کنترل کنید اما خروجی دست شما نیست. خروجی به معیارهای زیادی مانند رفتار و روحیه مشتری، عملکرد رقبا، شرایط اقتصادی و … بستگی دارد. هدف نهایی کارآفرینی که استارتاپ ایجاد میکند، ایجاد ثبات کسب و کار در بازار است. این اتفاق زمانی میافتد که محصول یا خدماتی به بازار ارائه دهید که آدمها به آن نیاز داشته باشند و از آن استفاده کنند.
مراحل استارت آپ چگونه است؟
مرحله ایده در استارت آپ: هر کسب و کاری قبل از شروع از یک ایده سرچشمه گرفته است. این ایده میتواند ناشی از برطرف کردن یک نیاز یا دغدغه از مردم باشد و یا ایدهای را که قبلا وجود داشت، با شیوهای جدید و خلاقانه بهبود داده و معرفی کنید. در این مرحله، شما صرفا یک برگ برنده در دست دارید، که همان ایده شما است. در ادامه باید این ایده را محک بزنید، بازارش را مطالعه کنید و تحقیقات لازم را انجام دهید تا سرانجام ببینید آیا ارزش سرمایه گذاری و صرف وقت و انرژی دارد یا خیر. در این مسیر باید اجازه دهید حرفهایها راه موفقیت را به شما نشان دهند. حتی اگر ایدهتان عملی نباشد، اگر بتوانید زود وارد بازار شوید و در مشکلات پیش پا افتاده راهکار ارائه دهید، موفق خواهید شد. در این مسیر، چالههای زیادی وجود دارد که اگر به سرعت آن را برطرف کنید و ناامید نشوید، میتوانید به موفقیت برسید.
مرحله تیم سازی در استارت آپ: فرض کنید که به همراه جمعی از دوستانتان تصمیم گرفتید استارتاپی راه بیندازید. همین ابتدای کار نگاهی به این تیم دو یا چند نفره بیندازید و ببینید که آیا به قدر کافی مناسب چیده شده است؟ تیم سازی را جدی بگیرید. یک چیدمان به جا از اعضای تیم، مانند پازل کنار هم هستند.
مرحله معرفی به بازار در استارت آپ: پس از ساخت محصول اولیه، حالا نوبت ارائه به بازار رسیده است. محصول یا خدمات شما، پس از بازنگری و تستهای اولیه وارد بازار شده تا درآمدهایی را برایتان به وجود آورد و استارتاپ را برای رشد آماده کند. در این مرحله ممکن است لازم باشد برای رشد استارتاپ، نیاز به سرمایه گذار داشته باشید.
مراحل رشد استارت آپ: به مرحله رشد یک استارت اپ که میرسید، یعنی آن کسب و کار در بازار حضور پیدا کرده و در حال گسترش است. تمرکز در این مرحله بر روی برنامه ریزی برای تثبیت محصول در بازار و توسعه بیشتر است تا سفارشها و استقبال بیشتری دریافت کنید. در این مرحله از مراحل رشد یک استارتاپ ، بازار هدف محصول مشخص شده است و نیاز به جذب سرمایه بیشتر دارد.
مرحله توسعه در استارت آپ ها:در این مرحله باید تلاش کنید تا سهمتان را در بازار بیشتر کنید. احتمالا تا اینجای کار، اگر محصول مشابهی به بازار ارائه کرده باشید، رقبایتان را شناخته باشید. در محله توسعه، نیاز است با تولید، یا تنوع دادن به محصول و حتی افزایش نمونههای مشابه، سهم بیشتری را در بازار به برند و کسب وکارتان اختصاص دهید. اگر این مرحله به خوبی پیش رود، میتوان انتظار درآمد داشت.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
برچسب ها: اشتغال پایدار ، استارت آپ ، آمایش سلامت سرزمین ، اشتغال ، کارآفرین ، شتاب دهنده ، استارتاپ ، بیمه بیکاری ، رشت ، شتابدهنده ، استخدام ، استارکاپ ، استارتاپ ورزشی ، کسب درآمد ، کسب و کار نوپا ، شتابدهنده دکتر کاربین ، کاریابی کارآفرین ، استارتاپ رشت ، شتابدهنده رشت ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، استارت آپ موفق ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، فرصت شغلی ، کاریابی رشت استان گیلان ، باشگاه کار آفرین ، کاریابی رشت ، پیشخوان اداره کار ، رشت گیلان ، جویای کار ، استخدام رشت ، اخلاق حرفه ای ، مشاوره شغلی ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، پیشکار ، کارگر ، كسب و كار ، كار ، كاريابی