نکاتی که قبل از راه اندازی کسب و کار باید بدانیم
زمانی که ما برخی از مرسوم ترین عوامل راه اندازی کسب و کار را بررسی می کنیم از جمله: وجود یک ایده کسب وکاری منحصر به فرد، طراحی شغلی منعطف در راستای رشد فردی، حرکت به سمت استقلال مالی، سرمایه گذاری بر روی خود و سایر عوامل دیگر ، جای تعجب نیست که کسب وکارهای کوچک را همه جا ببینیم.اما هر کسب وکار کوچکی در موقعیت موفقیت و سودآوری قرار نمیگیرد. پس زمانی که تصمیم می گیریم شغل خود را رها کرده و صاحب یک کسب وکار شویم با یک چالش واقعی روبه رو خواهیم شد. بنابراین در هنگام شروع کار خود، از دنبال کردن تمام مراحل لازم که می تواند پایه و اساس موفقیت ما را رقم بزند اطمینان حاصل نماییم.
نکاتی که قبل از راه اندازی کسب و کار باید بدانیم
انجام تحقیقات:احتمالا از فبل یک ایده کسب وکاری را تشخیص دادهایم . حال وقت آن رسیده است که این ایده را به واقعیت تبدیل و اقدام به راه اندازی کسب و کار کنیم. قبل از هر گونه اقدامی، ما باید از طریق فرایند اعتبارسنجی و سنجش ، اجرایی بودن ایده خود را بررسی کنیم . برای اینکه یک کسب وکار کوچک موفق باشد بایستی یک مشکلی را حل کند یا نیازی را برطرف کند و یا آنچه را که بازار نیاز دارد و می خواهد، عرضه کند. چندین روش برای شناسایی نیاز وجود دارد که شامل تحقیق کردن، گروه تحقیقات متمرکز و آزمایش و خطاست.
برنامه ریزی مناسب: ما به یک نقشه راه نیاز داریم تا ایده کسب وکاری خود را به واقعیت و سودآوری تبدیل کنیم. یک طرح کسب وکار، برنامه راهنمای کسب وکار ما ، از مرحله استارت آپی و راه اندازی کسب و کار تا رشد و توسعه آن کسب وکار است. وجود طرح کسب وکار برای همه کسب وکارهای جدید امری لازم و ضروری است. طرح های کسب وکاری متفاوتی برای انواع های مختلف، وجود دارد. اگر ما قصد داشته باشیم از یک سرمایه گذار یا یک موسسه مالی، حمایت مالی دریافت کنیم، وجود یک طرح کسب وکاری امری ضروری است. به طورکلی؛ این نوع طرح کسب وکار، طولانی و کامل است و مجموعه مشترکی از بخش ها در این طرح ها تعریف شده است که به هنگام اعتبارسنجی ایده مورد توجه سرمایه گذاران و بانک ها قرار می گیرد. اگر هم به دنبال جذب حامی مالی نیستیم، یک طرح کسب وکاری یک صفحه ای نیز می تواند تصویری شفاف از آنچه که می خواهیم به آن دست یابیم و چگونگی برنامه ریزی برای دست یابی به آن ارائه دهد. نکته قابل توجه این است که ما می توانیم برای یک کسب وکار مشغول به فعالیت نیز طرح کسب وکاری ایجاد کنید و به مرور زمان آن را بهبود و توسعه بخشیم. داشتن نوعی از برنامه بهتر از هیچ است.
پیش بینی و برنامه ریزی برای امر مالی: راه اندازی کسب و کار کوچک به سرمایه زیادی احتیاج ندارد، اما مقداری سرمایه اولیه برای پوشش هزینه های جاری قبل از رسیدن به سوددهی لازم است. برای این منظور ما باید در یک صفحه به پیش بینی همه هزینه هایی که برای راه اندازی کسب و کار ضروری است پرداخته و سپس آن ها را جمع بزنیم که شامل هزینه های : پروانه فعالیت و مجوزها، تجهیزات، هزینه های قانونی، بیمه، برندینگ، تحقیقات بازار، فهرست دارایی ها، علائم تجاری، رویدادهای افتتاحیه، اجاره ملک و سایر هزینه های ابتدایی می باشد. همچنین می بایست برای حداقل ۱۲ ماه کار، هزینه های اجاره، خدمات رفاهی، بازاریابی و تبلیغات، تولید، تدارکات، هزینه های مسافرتی، حقوق کارکنان، حقوق خود و غیره را نیز پیش بینی شود.شما می توانید با استفاده از کم ترین سرمایه، کسب وکار خود را راه اندازی کنیم. همچنین ممکن است دریابیم ترکیبی از روش های فوق، بهترین نتیجه را برای کسب وکار ما ایجاد می کند. با این وجود؛ هدف این است که گزینه های تامین بودجه خود را بررسی کرده و برنامه ای برای تامین بودجه خود تنظیم کنیم.
ایجاد ساختار کسب و کار:کسب و کار شما می تواند ک شرکت با مالکیت شخصی ، شراکتی ، یک شرکت با مسئولیت محدود یا یک شرکت سهامی خاص باشد. هویت و شخصیت قانونی ای که برای کسب وکارمان انتخاب می کنیم ، بر نام کسب وکار ما، مسئولیت ما و نحوه پرداخت مالیات اثر میگذارد. ممکن است با گذشت زمان و با رشد و تغییر در کسب وکارمان ، ساختار کسب وکار ما طی ارزیابی مجدد، تغییر کند.
انتخاب نام تجاری و ثبت برند: برند و نام تجاری انتخابی ما ، نقش مهمی در تمام ابعاد کسب وکارمان ایفا می کند، بنابراین باید یک نام خوب انتخاب کنیم .هنگامی که درحال بررسی گزینههای مورد نظر برای نام تجاری هستیم، باید مولفه ها و پارامترهای متعددی مد نظر داشته باشیم از قبیل تمام معنای احتمالی آن را در نظر بگیریم، سپس نام مورد نظر خود را انتخاب کنیم . پس از انتخاب نام تجاری، می بایست بررسی کنیم که آیا در حال حاضر کسب وکاری با این نام وجود دارد یا خیر؟
دریافت مجوزها: وقتی که فعالیت کسب وکار شما شروع می شود، باید بدانیم تشریفات اداری بخشی از روند کار است. مجموعه متنوعی از مجوزها تعریف شده اند. نوع مجوزهای مورد نیاز ما با توجه به نوع فعالیت و محل استقرار کسب وکارمان معین می شود.
تعریف سیستم حسابداری: در صورت وجود سیستم های موثر، کسب وکارها موثرتر عمل خواهند کرد. یکی از مهم ترین سیستم ها برای کسب وکارهای کوچک، سیستم حسابداری است. سیستم حسابداری با هدف مدیریت بودجه، تعیین نرخ ها و قیمت ها،تشکیل پرونده های مالیاتی و… ایجاد می شود. می توانیم خودمان سیستم حسابداری را تنظیم کرده یا یک حسابدار استخدام کنیم.
تعیین موقعیت مکانی کسب و کار: مشخص کردن موقعیت مکانی ما بر عملکرد کسب وکار شما اثر می گذارد، خواه یک دفتر کاری در خانه خود داشته باشیم، یا یک فضای اداری مشترک یا خصوصی. ما باید درباره موقعیت مکانی، تجهیزات و کلیت فرایند راه اندازی کسب وکار مان فکر کرده و مطمئن شویم محل کسب وکارمان برای نوع فعالیتی که انجام می دهیم مناسب است. همچنین می بایست درباره خرید یا اجاره فضای تجاری خود فکر کنیم.
تیم سازی: اگر می خواهیم کارمندانی استخدام کنیم، اکنون زمان شروع این فرایند است. از طراحی و تعریف صحیح موقعیتهای کاری و مسئولیتهای شغلی برای هر موقعیت کاری اطمینان حاصل کنیم. در نهایت اگر بخواهیم یک کسب وکار یک نفره اه اندازی کنیم، ممکن است به کارکنان و پیمانکاران نیاز نداشته باشیم، اما باید بدانیم به تیم پشتیبانی نیاز داریم. این تیم می تواند از یک منتور، مربی کسب وکار، یا حتی اعضای خانواده و یا دوستان ما تشکیل شده باشد و در جاده پر پیچ و خم کسب وکارمان، به ما مشاوره، انگیزه و اطمینان ببخشند.
بازاریابی و تبلیغات: پس از راه اندازی کسب وکارمان باید به بازاریابی جذب مشتری بپردازیم. این کار را میتوانیم با نوشتن پیشنهادات فروش منحصربه فرد و ایجاد یک برنامه بازاریابی شروع کنیم. سپس تا آنجایی که میتوانیم ایده های بازاریابی کسب وکارهای کوچک را بررسی کنیم تا بتوانید به شیوه ای موثر کسب وکارتان را ارتقا دهیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
برچسب ها: خدمات تخصصی کسب و کار ، اشتغال ، کارآفرین ، کسب و کار ، بیمه بیکاری ، رشت ، بوم کسب و کار ، استخدام ، منتور ، طرح کسب و کار ، کسب و کار انلاین ، کسب درآمد ، بوم مدل کسب و کار ، کسب و کار نوپا ، کاریابی کارآفرین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، کسب و کار گیلان ، مشاوره کسب و کار در رشت ، توسعه کسب و کار ، رشد کسب و کار ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، راه اندازی کسب و کار ، صاحبان کسب و کار ، کسب و کار موفق ، خلاقیت در کسب و کار ، کسب و کار کوچک ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، کار گیلان ، فرصت شغلی ، کاریابی رشت استان گیلان ، باشگاه کار آفرین ، کاریابی ، کاریابی رشت ، پیشخوان اداره کار ، رشت گیلان ، کار ، جویای کار ، استخدام رشت ، اخلاق حرفه ای ، مشاوره شغلی ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، پیشکار ، کارگر ، مدیریت فرآیند کسب و کار ، کسب و کار سنتی