چگونه محصولات خود را نسبت به رقبا متمایز کنیم؟
شما به عنوان صاحب کسب و کار باید بدانید چگونه می توانید کسب و کارتان را ز سایر رقبا متمایز کنید. تمایز کسب و کار همان چیزی است که باعث میشود برند شما در یک رقابت دست بالا را داشته باشد؛ به این ترتیب، میتوانید کسب و کارتان را به شیوهای از رقبا متمایز کنید که بتواند علاقهی مشتریان را جلب کند و آنها را خشنود نگه دارد. آگاهی از اینکه چگونه میتوانید خودتان را از رقبا متمایز کنید تا برندتان به شکلی مثبت، یک سر و گردن از سایرین بالاتر بایستد، از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر بتوانید راهی را برای متمایز شدن از رقبا در کسب و کارتان از همتایانتان پیدا کنید، شما در مسیر موفقیت قرار خواهید گرفت.
تمایز محصول چیست؟
تمایز محصول همان چیزی است که باعث میشود خدمات یا محصولاتتان منحصر به فرد باشند. شما میتوانید با استفاده از یک فناوری خاص یا طراحی مخصوص به خودتان، ارائهی پشتیبانی تخصصی، یک تجربهی مشتری درخشان یا هر کار دیگری به این هدف برسید. هدف اصلی این است که جنبههایی از محصول یا خدماتی را که باعث میشوند مشتریان بخواهند با شما معامله کنند، شناسایی و بر آنها تمرکز کنید.
چرا تمایز محصولات مهم است؟
تمایز محصولات از چند جهت اهمیت دارد که شامل:
تمایز محصول به شما مزیت رقابتی می دهد: این تنها راه طبیعی است که مشتریان میتوانند محصولات شما را با محصولات مشابه در بازاریابی مقایسه کنند. با آگاهی از عواملی که باعث خاص شدن محصولات و خدماتتان میشوند، خودتان را برای این مقایسهها آماده کنید.
به آگاهی از برندتان کمک می کند: تمام بخشهای هویت برندتان، از جمله لوگو، داستانسرایی برند، ماموریت شرکت، و ارزش منحصر به فرد محصول، میتوانند در افزایش آگاهی از برند نقش داشته باشند.
در برقراری رابطه با مخاطب هدف کمک می کند: هنگام ایجاد یک استراتژی برای شناسایی محصولتان، مشتری ایدهآل خود را مد نظر قرار دهید. آنها به چه ویژگیهایی نیاز دارند؟ در ازای این ویژگیها، چهقدر پول پرداخت میکنند؟ چگونه برای خرید تصمیم میگیرند؟ آگاهی از مخاطب میتواند در شکلدهی نحوهی متمایز کردن محصولتان از سایرین در بازار به شما کمک کند.
چگونه محصولات خود را نسبت به رقبا متمایز کنیم؟
برای به دست آوردن تمایز سازی نسبت به رقبا باید با مشتریان ارتباط برقرار کرد تا نیازهای آن ها را بهتر از رقبا درک کرده و بر اساس آن محصولات و خدماتی تولید شودکه ارزش بیشتری به مشتریان ارائه می کند. با این کار شرکت می تواند خود را متمایز کرده و موقعیتی را به عنوان شرکتی که ارزش بالاتری ایجاد کرده به مشتریان ارائه کند و جایگاه شرکت در آن بازار هدف تثبیت شود. پس از این شرکت مزیت رقابتی در آن بخش ایجاد کرده است. در حین فرآیند بازاریابی در هر بخش بازاریاب باید نیازها و ارزش های مشتریان هر بخش را استخراج کند. مزیت رقابتی که ایجاد تمایز می کند. باید در عمل مشتریان آن تمایز را احساس کنند.متمایز کردن محصولات از رقبای خود شامل موارد زیر است:
تمایز از طریق محصولات: برای این کار می توان بر قابلیت ها ، کارایی، طراحی و سبک، دوام، سازگاری و قابل تعمیر بودن را در محصول ایجاد کرد و به این شکل محصول را از سایر محصولات رقبا متمایز نمود.
تمایز از طریق خدمات همراه محصول: می توان برای متمایز کردن از طریق خدماتی که به همراه محصول ارائه می شود استفاده نمود.
تمایز از طریق کانال های توزیع: به منظور ایجاد تمایز از این طریق باید بر روی سطح تحت پوشش کانال، مهارت و کارایی کانال تمرکز کرد.
تمایز از طریق کارکنان: به منظور ایجاد تمایز از این طریق باید در انتخاب کارکنان و آموزش به آن ها دقت شود.
تمایز از طریق تصویر ذهنی یا برند: تصویر ذهنی می تواند حامل مزیت های منحصر به فرد محصول و جایگاه آن در آن بخش بازار باشد. ایجاد این تصویر مستلزم سخت کوشی و خلاقیت زیادی است و هیچ شرکتی نمی تواند یک شبه و با تبلیغات محدود تصویری در ذهن مشتریان خود ایجاد کند. باید این تصویر گویای تمام حرف هایی که شرکت می زند و همه فعالیت هایی که شرکت انجام می دهد باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
برچسب ها: مدیریت ارتباط با مشتری ، اشتغال ، مشاور کسب و کار ، کارآفرین ، کسب و کار ، بیمه بیکاری ، رشت ، استخدام ، مشاوره مستقل ، مشاوره مدیریت ، کسب و کار آنلاین ، برندینگ دیجیتال ، کاریابی کارآفرین ، مشاوره شغلی کارآفرین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مزیت رقابتی ، مشاوره کسب و کار در رشت ، رشد کسب و کار ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، مشاور دیجیتال مارکتینگ ، برند ، صاحبان کسب و کار ، برندینگ ، برندسازی شخصی ، مشاوره بازاریابی ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، کار گیلان ، فرصت شغلی ، کاریابی رشت استان گیلان ، باشگاه کار آفرین ، کاریابی ، کاریابی رشت ، پیشخوان اداره کار ، رشت گیلان ، کار ، جویای کار ، استخدام رشت ، اخلاق حرفه ای ، مشاوره شغلی ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، پیشکار ، کارگر ، کسب و کار سنتی ، برند موفق ، برند خلاق ، مشاوره امور مالیاتی ، مشاوره وصول مطالبات ، مشاوره امور ورشکستگی ، مشاوره ورشکستگی