مراحل راه اندازی کسب و کار جدید چگونه است؟
برای راهاندازی یک کسب و کار جدید در ابتدا نیاز به یک ایده خوب دارید. البته بین داشتن یک ایده خوب و راهاندازی موفق یک کسب و کار تفاوت زیادی وجود دارد. طی کردن مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید داشتن ویژگیهای یک کارآفرین را میطلبد. بسیاری از شرکتهای غول پیکر زمانی یک استارتآپ کوچک بودهاند. برای افرادی که هرگز کسب و کاری را راهاندازی نکردهاند، این کار وحشتآور به نظر میرسد. البته در واقع این فرآیند سادهای است ولی نیاز به تلاش زیاد، پول، شب بیدار ماندن، فداکاری و شکست قبل از پیروزی دارد.
مراحل راه اندازی کسب و کار جدید چگونه است؟
چالشهای راهاندازی یک کسب و کار را در نظر بگیرید: راهاندازی یک کسب و کار تعهد زیادی را برای شما ایجاد میکند. قبل از شروع به کار در مورد زمان، منابع و انرژی موردنیاز اطلاعات کسب کنید.از جمله این چالش ها میشه به موارد زیر اشاره کرد:
داشتن ایده برای محصول یا خدمتی منحصربهفرد.
داشتن برنامه و چشمانداز برای کسب و کار
منابع مالی کافی
استخدام کارمندان شایسته
کار کردن در ساعات طولانی
نا امید نشدن در صورت عدم پذیرش محصولات و خدمات توسط مشتریان
مدیریت زمان کارآمد
ایجاد تعادل بین کار و زندگی
دانستن زمان مناسب برای تجدید نظر کردن در استراتژیها
برای حفاظت از داراییهای شخصی، یک شرکت ثبت کنید: بدون ثبت یک شرکت، داراییهای شخصی شما به دلیل مسئولیت و بدهیهای کسب و کارتان، در معرض خطر قرار میگیرند. البته این کار صد درصد از داراییهای صاحبان شرکت محافظت نمیکند، اما احتمال ریسک را به شدت کاهش میدهد. همچنین اقدامات لازم برای حافظت از مالکیت معنوی محصولات و خدمات باید انجام گیرند.
طرح کسب و کار خود را بنویسید: باید ایده خود را به یک بیزنس پلن تبدیل کنید. در طرح تجاری پیشبینی موارد متعددی از جمله میزان سرمایه، نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز انجام میگیرد. کسب و کارهایی که با تدوین بیزنس پلن کار خود را آغاز میکنند، جوانب امور را بهتر میسنجند و در مورد چالشهای پیش رو دیدگاه بهتری دارند.
بودجه لازم را تامین کنید: برای شروع کار، به سرمایه نیاز دارید، البته هیچ رقم ثابتی برای راهاندازی کسب و کارهای مختلف وجود ندارد. بودجه مورد نیاز بسته به حوزههای تخصصی مختلف و شرایط، متفاوت است. هزینههای یک استارتآپ کوچک پاره وقت بدون هیچگونه امکانات خاص، حقوق به کارکنان و سایر هزینه های تولید بسیار کمتر از یک واحد تولیدی با ماشینآلات پیشرفته و کارکنان متعدد است.
از افراد متخصص و مناسب بهره بگیرید: برای راه اندازی یک کسب و کار جدید، به تعدادی کارمند و مدیر نیاز دارید تا به کمک آنها شرکت را ایجاد کنید. تعداد نیروی کار لازم برای شروع، به حوزه تخصصی شما مرتبط است. در صورتیکه از قانون، مالی و حسابداری سر رشتهای ندارید، از یک وکیل، حسابدار و مشاور مالی کمک بگیرید. این موضوع در بلند مدت باعث صرفهجوییهای زیادی میشود. آنها میتوانند الزامات قانونی و تعهدات مالی را بر اساس ساختار کسب و کار شما توضیح دهند و از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کنند.
مکان شرکت را انتخاب کنید و وبسایت خود را طراحی کنید: کسب و کار شما به یک مکان فیزیکی و وبسایت نیاز دارد و تفاوتی ندارد که یک دفتر کار، مغازه خردهفروشی یا واحد تولیدی تاسیس میکنید. برای اینکه حجم زیادی از سرمایه خود را صرف خرید مکان کسب و کار نکنید، یک واحد را اجاره کنید. البته خریدن ملک در بلند مدت صرفه اقتصادی دارد. برای ایجاد وبسایت منتظر راهاندازی کسب و کار خود نمانید. از این طریق زمانی که افراد به صورت آنلاین برای خدمات حوزه تخصصی شما جستوجو میکنند، خود را به آنها به عنوان یک کسب و کار فعال معرفی میکنید. همچنین میتوانید از طریق وبسایت درآمدزایی کنید و فروش داشته باشید. به این روش از فروش ،پیش سفارش میگویند.
تبدیل به متخصص بازاریابی شوید: اگر بهترین محصولات و خدمات در دنیا را داشته باشید اما کسی از آن خبر نداشته باشد، کسب و کار شما به موفقیت نمیرسد بنابراین، باید یک متخصص بازاریابی شوید. اگر اطلاعات بازاریابی محدودی دارید، بسته به اندازه کسب و کارتان، استخدام یک مدیر بازاریابی یا حتی تیم بازاریابی مفید است. تلاشهای بازاریابی یکی از مهمترین مؤلفههای راهاندازی استارتآپ شما خواهد بود. باید بودجهای به بخش بازاریابی اختصاص دهید و نحوه توزیع آن را در کانال های مختلف تعیین کنید. برای این کار باید برنامهریزی کنید و نرخ بازگشت سرمایه برای هر کمپین تبلیغاتی را به حداکثر برسانید.
ارزش قابل ارائه و نقاط تمایز خود را مشخص کنید: در مورد ارزشی که محصولات و خدمات شما ایجاد میکند به کارمندان، سرمایهگذاران و مشتریان توضیح دهید و نقاط تمایز خود با سایرین را مشخص کنید. آنها را متقاعد کنید که کسب و کار شما منحصربهفرد است. در صحبتهای خود روی این موضوع تمرکز کنید که استفاده از این محصولات یا خدمات چه کمکی به افراد میکند و چگونه مشکلات آنها را حل میکند.
پایگاه مشتریان خود را بسازید: پس از ایجاد وبسایت، آغاز فعالیت در شبکههای اجتماعی و تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی زمان آن است که مشتریان را به خرید دعوت کنید. برای کارایی و سودآوری بیشتر، باید کاری کنید که مشتریان بارها و بارها از شما خرید کنند. به همین جهت باید واحد پشتیبانی از مشتریان را راهاندازی کنید. مشتریان، دارایی اصلی کسب و کار شما هستند و باید به خوبی با آنها رفتار شود. با ایجاد پایگاه مشتریان میتوانید از مزایای آن بهرهمند شوید. به خاطر داشته باشید از مشتریان فعلی نسبت به مشتریان جدید درآمد بیشتری خواهید داشت. در ضمن حفظ مشتریان فعلی به شما در صرفهجویی در هزینه برای جذب مشتری جدید کمک میکند چراکه هزینه حفظ مشتری فعلی بسیار کمتر از جذب مشتری جدید است.
کسب و کارهای رقیب را به صورت جامع بررسی کنید: محصولات و خدمات رقبای خود را بررسی کنید و پیشرفتها و اطلاعیههای آنها را در نظر داشته باشید.
برای هر اتفاقی آماده باشید: انتظار اتفاقات غیرمنتظره را داشته باشید. مراحل راه اندازی یک کسب و کار آسان نیست و باید برای موانع پیش رو برنامهریزی کنید. اگر همه چیز طبق برنامه جلو نرفت، نا امید نشوید. مشکلاتی که در هر مرحله با آن روبهرو میشوید، شما را برای مراحل بعدی آمادهتر میسازد. حتی پس از راهاندازی شرکت، لزوما همهچیز آرام و بدون مشکل نخواهد بود. در طول فعالیت شرکت موفقیتها، اشتباهات و شکستها اتفاق خواهند افتاد و بسیاری از این موارد در کنترل شما نیستند. ارمندان زیادی به شرکت شما میآیند یا از آن میروند و با تصمیمات سخت و دوراهیها مواجه میشوید و گاهی تصمیم اشتباه میگیرید. همه اینها قابل قبول هستند. بخشی از کارآفرین بودن این است که از اشتباهات خود درس بگیرید و وقتی کار اشتباهی انجام دادید، رو به جلو حرکت کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا آن اشتباه را دوباره تکرار نکنید. مالیات خود را بپردازید و در محدوده قانون فعالیت کنید. با عمل کردن در این قالب، بر موانع پیش روی شرکت غلبه میکنید
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
برچسب ها: خدمات تخصصی کسب و کار ، اشتغال ، مشاور کسب و کار ، کارآفرین ، کسب و کار ، کسبوکارهای B2B ، بیمه بیکاری ، رشت ، بوم کسب و کار ، استخدام ، کسب و کارهای مجازی ، کسب و کار اینترنتی ، کسب و کار آنلاین ، طرح کسب و کار ، کسب درآمد ، بوم مدل کسب و کار ، کسب و کار نوپا ، کاریابی کارآفرین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، کسب و کار گیلان ، مشاوره کسب و کار در رشت ، توسعه کسب و کار ، رشد کسب و کار ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، راه اندازی کسب و کار ، صاحبان کسب و کار ، کسب و کار موفق ، خلاقیت در کسب و کار ، کسب و کار کوچک ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، کار گیلان ، فرصت شغلی ، کاریابی رشت استان گیلان ، کاریابی ، کاریابی رشت ، پیشخوان اداره کار ، باشگاه کارآفرین ، رشت گیلان ، جویای کار ، استخدام رشت ، اخلاق حرفه ای ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، پیشکار ، کارگر ، مدیریت فرآیند کسب و کار ، کسب و کار سنتی ، مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار ، فرآیند کسب و کار