- ارسال شده در ۱۴۰۱ شهریور ۰۳ ساعت ۱۷:۵۵
- توسط کارشناس
- ۰ نظر
- در کسب و کار » امور مالیاتی
ارائه راهکارهایی برای تامین مالی کسب و کارهای کوچک چگونه است؟
اگه به تازگی وارد دنیای کسب و کار شدید باید چندین نکته را به خاطر داشته باشید تا موفق شوید. به یاد داشته باشید در مسیر پر فراز و نشیبی قدم گذاشته اید. در طول مسیرتان موفقیت ها و شکست های فراوانی را تجربه خواهید کرد ، هیچ وقت به خاطر شکست نا امید نشوید و مهم تر اینکه بعد از موفقیت مغرور نشوید. در تمام اوقات سعی کنید واقع بین باشید و موقعیت فعلی خود را همان گونه که هست ببینید. اگر می خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید باید سعی کنید از گرفتن تصمیم های هیچانی خودداری کنید ، کسب و کاری موفق است که آهسته و پیوسته به جلو حرکت کند. بسیاری از کسب و کار ها به وجود می آیند در مدت کوتاهی پیشرفت می کنند و پس از مدت کوتاهی هم از بین می روند. بازاریابی یک فرآیند بلند مدت است و باید سعی کنید کارهایی انجام دهید که در دراز مدت به شما آسیب نرساند. ممکن است شما یک برنامه بازاریابی کوتاه مدت اجرا کنید که فروشتان را افزایش دهد اما بعد از مدتی فروشتان بسیار کاهش پیدا کند.راه اندازی یک کسب و کار تازه هرگز گزینه ارزان قیمتی نیست. آزمایش محصولات تازه، جست و جو برای بازارهای هدف و تعامل حرفه ای با مشتریان نیازمند زمان و همچنین بودجه قابل ملاحظه ای خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید همیشه توجه ویژه ای به فرآیند راه اندازی کسب و کار تازه داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود رویاپردازی تان در دنیای کسب و کار با شکست همراه شود. امروزه شمار بالایی از برندها به دلیل کمبود منابع مالی با شکست های سنگین رو به رو می شوند. این امر می تواند برای هر برندی در هر موقعیتی خطرناک باشد. درست به همین خاطر شما باید از همان ابتدای مسیر کارآفرینی به فکر راهکارهایی برای حل و فصل این مشکل اساسی باشید.
ارائه راهکارهایی برای تامین مالی کسب و کارهای کوچک چگونه است؟
امروزه کمتر کارآفرینی بدون استفاده از کمک یا انواع وام های مربوط به راه اندازی کسب و کار توانایی شروع رویاپردازی اش در این حوزه را دارد. درست به همین خاطر شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان به دنبال استفاده از تمام راهکارهای در دسترس به منظور تامین مالی باشید. به هر حال برندی که بودجه مناسبی داشته باشد، در تمام حوزه ها با قدرت وارد خواهد شد. نتیجه این امر امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها به طور متمایز خواهد بود. اگر شما تا به حال انواع وام یا راهکارهای جانبی برای تامین مالی را تجربه نکرده اید، به احتمال زیاد استرس زیادی خواهید داشت. دلیل این امر نیز کاملا واضح است. اغلب افراد به هنگام امتحان یک فرآیند برای بار نخست استرس بسیار زیادی دارند. درست به همین خاطر شما باید اول از همه نگرانی های تان را کنار بگذارید. اگر برند شما به موقع منابع مالی را تهیه نکند، شاید هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نکنید. به هر حال در بازار کلی برند رقیب وجود دارد و شما در کمترین زمان ممکن امکان عقب افتادن از آنها را خواهید داشت. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک یا تازه تاسیس دغدغه های ذهنی بسیار زیادی خواهید داشت. این امر در صورت تامین مالی دیرهنگام می تواند فشار مضاعفی بر روی تان بگذارد. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر است:
جست و جو برای برندهای مایل به سرمایه گذاری: امروزه بسیاری از برندها مایل به سرمایه گذاری در حوزه کسب و کار هستند. این امر می تواند به شما برای جلب نظر سرمایه گذارهایی حرفه ای و آشنا با شرایط بازار کمک کند. یکی از دردسرهای بزرگ کارآفرینان در ابتدای فعالیت کاری شان مربوط به انتظارات بسیار بالای سرمایه گذارهاست. چنین امری می تواند شما را در مقایسه با دیگر برندها به چالش بکشد. درست به همین خاطر همکاری با یک برند بزرگتر و حرفه ای به عنوان سرمایه گذار تجربه ای لذت بخش خواهد بود. یادتان باشد شما برای پیدا کردن یک سرمایه گذار نباید اول از همه به سراغ برندهای رقیب بروید. بی شک هیچ برندی حاضر به کمک کردن به رقبای مستقیمش نیست. همچنین هیچ کارآفرین باهوشی نیز بی جهت برای خودش رقیب درست نخواهد کرد. بنابراین شما باید کمک های مالی را از برندهای فعال در حوزه های دیگر تهیه نمایید، در غیر این صورت شاید توانایی تاثیرگذاری بر روی بازار را به طور کامل از دست بدهید. امروزه بسیاری از برندهای بزرگ به طور مداوم آگهی ها یا فراخوان هایی برای سرمایه گذاری بر روی استارت آپ های مختلف منتشر می کنند. اگر شما هنوز برندتان را تاسیس نکرده اید، می تواند براساس این شیوه شروع به برقراری ارتباط با دیگر برندها کنید. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. استفاده از ارتباطات گسترده برای پیدا کردن سرمایه گذار در زمینه مالی همیشه ایده هوشمندانه ای محسوب می شود. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را در مدت زمانی کوتاه به طور کامل تغییر دهد. پس همیشه به فکر توسعه ارتباطات تان در بازار هم باشید، در غیر این صورت به احتمال فراوان با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد.
اطمینان از هماهنگی میان خودتان و سرمایه گذارها: گاهی اوقات یک برند برای تهیه سرمایه اولیه اقدام به همکاری با هر برند یا سرمایه گذاری می کند. شاید این امر یک راهبرد عمل گرایانه برای شروع کسب و کار کوچک باشد، اما در بلندمدت دردسرهای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. بنابراین توصیه ما مطالعه وضعیت هر کدام از سرمایه گذارها و تلاش برای انتخاب بهترین گزینه ممکن در بازار است. این امر به شما فرصت کافی برای استفاده از گزینه های مختلف و در نهایت همکاری با بهترین برند ممکن را می دهد. نتیجه این امر پرهیز از انواع دردسرهای پس از همکاری با یک سرمایه گذار و مشکلات حقوقی خواهد بود. به محض اینکه با یک سرمایه گذار به توافق رسیدید، باید وضعیت حقوقی همکاری تان را ثبت کنید، در غیر این صورت شاید هر لحظه امکان بروز اختلاف نظر و حتی پایان پیدا کردن همکاری سرمایه گذار در میانه راه وجود داشته باشد. در چنین موقعیتی برند شما بیشترین ضرر را خواهد کرد و هیچ راهی هم برای پیگیری ماجرا نخواهید داشت. پس همیشه پیش از شروع به همکاری برای ثبت قرارداد مشارکت یا دریافت سرمایه اولیه اقدام نمایید. این امر خیال تان را بابت ادامه مسیر کارآفرینی به طور کامل راحت خواهد کرد.
مطالعه شرایط همکاری با دقت بالا: پیدا کردن یک سرمایه گذاری خوب و تامین مالی کسب و کار هرگز کار ساده ای نیست. اگر شما در این مسیر با پیشنهادات زیادی رو به رو هستید، نباید با عجله تصمیم گیری کنید. امروزه برندهای علاقه مند به سرمایه گذاری و مشارکت با کسب و کارهای کوچک به طور معمول فرم های همکاری را ارسال می کنند. این فرم ها باید از سوی شما با دقت مطالعه شود و سپس اقدام به پر کردن آنها برای نهایی ساختن همکاری نمایید. یادتان باشد تعهدات شما در برگه همکاری به عنوان یک سند رسمی محسوب می شود. بنابراین شما از نظر حقوقی باید به تمام تعهدات تان در این باره عمل نمایید، در غیر این صورت شاید کسب و کارتان از همان ابتدای امر با کلی مشکل حقوقی رو به رو شود.
برنامه ریزی برای خرج کردن سرمایه اولیه: سرمایه اولیه که شما به دست می آورید، باید با دقت نظر بسیار بالایی هزینه شود، در غیر این صورت شاید بودجه ای که با کلی زحمت به دست آورده اید، یک شبه از بین برود. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای دشوار نماید. بنابراین همیشه در تلاش برای تامین سرمایه اولیه نیم نگاهی هم به برنامه تان برای خرج کردنش باشید. شما برای کسب و کار تازه تاسیس تان باید تا جای ممکن خرج های اضافه را کم کنید. این امر در نهایت شما را با بودجه ای مناسب و امکان سرمایه گذاری های بلندمدت بر روی توسعه برندتان رو به رو می سازد. نتیجه این امر بهبود وضعیت مالی برندتان در طول سال های پیش رو خواهد بود. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها در زمینه برنامه ریزی های بلندمدت برای برندشان با مشکلات زیادی رو به رو هستند. این امر می تواند علاوه بر دردسرهای فراوان برای شما مشکلات حقوقی نیز به همراه داشته باشد. دلیل این امر تمایل برخی از سرمایه گذارها برای مشاهده وضعیت هزینه ها از سوی شماست. در این صورت اگر شما برخلاف تعهدات تان هزینه ای را صورت دهید، خیلی زود با مشکلات اساسی برای تعامل با مشتریان رو به رو خواهید شد. شروع به برنامه ریزی برای نحوه مصرف بودجه در دسترس تان حتی قبل از تهیه آن است. این امر می تواند شما را به طور قابل ملاحظه ای در توسعه برندتان جلو اندازد. یادتان باشد امروزه تمام برندها با برنامه های دقیق در بازار حضور دارند. بنابراین حضور بدون برنامه شما در بازار می تواند دردسرهای زیادی را به همراه داشته باشد.
تمرکز بر روی راهکارهای نوآورانه: همیشه راهکارهای تازه ای در بازار برای تامین سرمایه اولیه وجود دارد. یکی از مهمترین نکات در این میان تمایل شما برای صرفه جویی در هزینه های جاری و کنار آمدن با بودجه های کمتر است. اینطوری سرمایه گذارها تمایل بالاتری برای همکاری با شما خواهند داشت. بدون تردید تامین سرمایه اندک همیشه ساده تر از تامین سرمایه های بزرگ خواهد بود. بنابراین شما به سادگی امکان استفاده از این نکته برای بهبود وضعیت مالی تان را خواهید داشت. بدون تردید برخی از هزینه های مربوط به کسب و کارهای کوچک هرگز قابل چشم پوشی نیست.
تامین سرمایه مشترک: گاهی اوقات برخی از برندها و شرکت های تازه تاسیس برای تامین سرمایه اقدام به همکاری با دیگر موسسه های دارای نیاز فوری به سرمایه می کنند. این امر شامل ایجاد نوعی انجمن یا شرکت مشترک از سوی کسب و کارهای کوچک و پیشبرد امور به طور شراکتی است. شاید این امر عجیب و حتی باورنکردنی به نظر برسد، اما در عمل برای بسیاری از کسب و کارها مزایای زیادی به همراه دارد. بنابراین اگر شما هم به دنبال بهبود وضعیت مالی تان در مدت زمانی کوتاه هستید، می توانید از این راهکار به خوبی استفاده نمایید. نکته جالب اینکه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی بازار و بهبود وضعیت مالی شان از این راهکار استفاده می کنند و در نهایت چند برند شریک در قالب یک کسب و کار بزرگتر فعالیت شان را ادامه می دهند. توصیه اساسی ما برای استفاده از این شیوه اقدام به همکاری با برندهایی است که به نوعی زنجیره مشتریان مشترک با شما دارند. این امر می تواند همکاری میان یک شرکت تعمیر خودرو با تولیدکننده لوازم جانبی را شامل شود. چنین همکاری هزینه های شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و فرصت همکاری سودآور را به برندها می دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین مرکز آمایش سلامت سرزمین کمک بگیرید.
مطالب مرتبط:
برچسب ها: کارآفرینی ، اشتغال ، کسب و کار ، بیمه بیکاری ، استخدام ، منابع مالی ، تامین کننده مالی ، تامین مالی پروژه ، تجزیه و تحلیل مالی ، بازارهای مالی ، شتاب دهنده مالی ، امور مالی ، کاریابی کارآفرین ، مرکز آمایش سلامت سرزمین ، مشاوره کسب و کار در رشت ، مرکز مشاوره کسب و کار در گیلان ، مشاوره رایگان ، اشتغال زایی ، اشتغال خانگی ، کار گیلان ، فرصت شغلی ، کاریابی رشت استان گیلان ، کاریابی ، کاریابی رشت ، باشگاه کارآفرین ، کار ، جویای کار ، استخدام رشت ، اخلاق حرفه ای ، مشاوره شغلی ، کارفرما ، کارفرمایان ، تنظیم دادخواست ، دفاعیه ، مشاوره امور مالیاتی ، ابزارهای منابع مالی ، مدیریت بحران های مالی ، بحران مالی