مراحل برندسازی چیست؟
روند ساخت نام تجاری موفقیت آمیز نقش مهمی در جذب مشتری و ایجاد وفاداری در مشتریان دارد. به منظور ایجاد یک برند موفق، شما باید قادر باشید در مرحله اول، ارتباط قوی با مشتری خود برقرار کنید.برند شما در واقع دیدگاه و موقعیت کسب و کار شما را در بازار و در میان رقبا تعریف می کند. یک نام تجاری موفق، محصول یا خدمتی را که شما ارائه می دهید به درستی معرفی و حمایت می کند و این باعث می شود که فروش محصولی که شما ارائه می دهید، افزایش یابد.
چگونه یک برند موفق بسازیم؟
به منظور انجام مراحل برندسازی (branding) و تولید یک نام تجاری موفق،باید برای کسب تجربه وبرقراری ارتباطات درزمینه های ارائه شده در زیر، هماهنگ و ثابت قدم باشید.این موارد عبارتند از :
محیط
چاپ و بسته بندی
وب سایت و تبلیغات آنلاین
بازاریابی محتوا
رسانه های اجتماعی
فروش و ارائه خدمات به مشتری
مراحل برند سازی چیست؟
برای ایجاد یک برند جذاب و موفق باید مراحل زیر را طی کنید:
مرحله اول تعیین مخاطب هدف: اولین مرحله از مراحل برند سازی (branding) مربوط می شود به تعیین مخاطب هدف. هنگامی که شما در حال ساخت نام تجاری خود هستید، همیشه در ذهن داشته باشید که با چه کسانی قرار است ارتباط بگیرید. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و ماموریت خود را به بهترین نحو انجام دهید تا نیازهای خود را برآورده سازید. تصمیم بگیرید که کدام نوع ارتباط به بهترین شکل پیام شما را به مخاطبان شما هدایت می کنند. فراموش نکنید مخاطبان خود را بر اساس تعداد، سن، علاقه و رفتار آن ها دسته بندی کنید تا بتوانید برندی ایجاد کنید که با در نظر گرفتن این دسته اطلاعات بتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند.
مرحله دوم مشخص کردن مأموریت برند: ارزش های خود را نسبت به مخاطبان خود تعریف کنید. چشم انداز و مأموریت شما اساسا هدف شما را مشخص می کند. فرایند و مراحل برند سازی (branding) ، شما را در سراسر کانال های ارتباطی هدایت خواهد کرد. شما باید یک تصویر درست از آنچه که کسب و کار شما برای آن تلاش می کند،ارائه دهید.
مرحله سوم جست و جوی رقابتی: سومین مرحله از مراحل برند سازی (branding) مربوط می شود به جست وجوی رقابتی،به این معنا که شما باید رقبای خود را بشناسید. پس باید به جستجو بپردازید تا رقبای خود را بیابید و آن ها را تجزیه و تحلیل کنید.این نکته خیلی مهم است که به آنچه از ویژگی ها و مزایا که کسب و کار شما را از رقبای تان متفاوت می کند، فکر کنید. نام تجاری شما باید بر روی این تفاوت متمرکز باشد و باید حول آن ویژگی که محصول شما را بهتر از بقیه می سازد، مانور دهید تا بتوانید گوی سبقت را از رقیبان خود بربائید.اگر دیدیدکه بازار شما با تعداد زیادی رقیب پر شده است، می توانید سعی کنید با استفاده از یک استراتژی ارتباطی منحصر به فرد، فرایند ساخت نام تجاری خود را ادامه دهید. در واقع شما باید مشتریان خود را نسبت به آنچه شما را از دیگران متفاوت کرده است متقاعد کنید تا تفاوت را احساس کنند.
مرحله چهارم ایجاد گزاره ارزش: مرحله ی چهارم از مراحل برندسازی (branding) مربوط است به ایجاد گزاره ارزش. گزاره ی ارزش در حقیقت به نوعی وجه تمایز شما با توجه به ارزش هایتان، نسبت به سایر رقبا می باشد.همیشه بر آنچه برند شما را منحصر به فرد و ارزشمند می کند متمرکز شوید. گزاره ی ارزش خود را که کسب و کار شما را از رقبای شما متمایز می کند، بیابید. امروزه، بسیاری از مشتریان، با انواع مختلف برند، سر و کار دارند، بنابراین شما طوری عمل کنید که از سایرین در بازار متمایز شوید. توجه داشته باشید که وجود گزاره ی ارزش، مهم ترین مرحله از مراحل ایجاد یک نام تجاری موفق است، پس حتما باید در مراحل برندسازی (branding) به این موضوع مهم بپردازید.
مرحله پنجم راهبردهای برند خودرا مشخص کنید:از دیگر مراحل برندسازی (branding) می توان به این موضوع اشاره کرد که شما باید حتما راهبردهای برند خود را مشخص کنید، دستورالعمل های نام تجاری خود را تعریف کنید و قوانین خاصی را درباره نحوه ی تعامل در زمینه کسب وکارتان، با مخاطبان خود معین کنید. این به شما کمک می کند تا در سراسر کانال های شبکه های اجتماعی هماهنگی داشته باشید و با قدرت بیشتر و بسیار پر رنگ به ایفای نقش در زمینه کسب و کار خود بپردازید.
مرحله ششم نام تجاری خود را به بازار عرضه نمائید: مرحله ی ششم از مراحل برندسازی (branding) در ارتباط با عرضه ی نام تجاری شما می باشد. برای این منظور یک استراتژی بازاریابی و مارکتینگ معتبر برای کسب و کار خود تعریف نمائید تا توسط آن برند خود را به بازار عرضه نمائید. شما باید سعی کنید که نام تجاری خود را در هر زمینه از ارتباطات به کار ببرید. به طور مثال برند خود را در وب سایت ها، بسته بندی ها، ایستگاه های تبلیغاتی و مواردی از این قبیل ظاهر نمائید و به طور کلی تلاش کنید تا برند شما دیده شود. کانال های جدیدی در شبکه های اجتماعی تشکیل دهید تا برند خود را ارتقا دهید. همچنین شما می توانید برند خود را در جاهایی که شاید به نظر عجیب بیاید تبلیغ نمائید. به طور کلی مراحل برندسازی (branding) فرایندی است که همیشه جای پیشرفت دارد و به شما این امکان را می دهد تا در هر برهه ای از زمان، با در نظر گرفتن نیازها به اقتضای زمان، برند خود را به روز رسانی کرده و آن را ارتقا دهید.
مطالب مرتبط:
- اصول و مراحل برندسازی برای استارتاپها
- مقایسه و بررسی دیجیتال مارکتینگ و برندینگ دیجیتال
- برندینگ و آشنایی با انواع آن
- چگونه یک برند موفق بسازیم؟
- اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کارها
برچسب ها: برندسازی ، برندینگ دیجیتال